Ga naar inhoud


Geluid via HDMI van laptop naar LED TV lukt niet


Jürgen

Aanbevolen berichten

Nu weet ik niet of dit nu een HW of SW item is dus toch maar hier geplaatst.

 

Ik heb een moderne DELL laptop via HDMI op een Sony LED TV aangesloten.

Het beeld van de laptop komt via de monitor dupliceer functie prima op de LED TV terecht maar met het geluid wil het maar niet lukken.

 

Mijn vraag is dan ook, is dit überhaupt realiseerbaar?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja hoor, je moet alleen rechtsonderin wel kiezen dat je het geluid via hdmi wil gaan uitsturen  (Luidsprekertje -> rechtermuisknop -> afspeelapparaten.)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dat is op zich een prima tip, wist ik niet, maar het functioneert alleen niet.

 

Op de geluid pop-up staat bij luidsprekers - Realtek High Definition Audio een groen vinkje.

Bij ATI HDMI Output - ATI High Definition Audio Device Niet aangesloten.

 

Het lijkt erop alsof de ATI Devive de Sony LCD TV niet herkend of wordt met deze melding iets anders bedoeld?

Ik meende mij te herinneren dat dit eens gefunctioneerd heeft maar zeker weten doe ik het niet.

 

Op zich niet zo'n ramp als het niet werkt maar het zou wel prettig zijn.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet wat voor een ATI kaart je hebt, maar de wat oudere versies hadden wel een speciale DVI naar HDMI dongle om het geluid te injecteren

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mijn factuur van 3 jaar geleden zit er een 1GB ATI Mobility Radeon HD 5450 in.

 

Ik zou overigens niet weten waar ik een DVI dongle zou moeten plaatsten want ik heb geen DVI-poort.

Ook zou ik niet weten hoe dat dan zou gaan want de DVI-poort geeft geen geluid door.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stom van mij je hebt een laptop, daar zit natuurlijk al een HDMI aansluiting op :) Toch?

 

DVI transporteert inderdaad standaard geen geluid echter had ATI daar een truc voor, vandaar de speciale omzetter DVI->HDMI

 

hdmi1.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...