Ga naar inhoud


LG toont gebogen 77 inch OLED ultra HD-televisie op IFA


Sprietje

Aanbevolen berichten

TV-fabrikant LG toont op de Duitse vakbeurs IFA een televisietoestel dat drie nieuwe technieken combineert: een gebogen Ultra HD-televisie met een OLED-beeldscherm.


Voor tv-fabrikanten zijn OLED, gebogen OLED – ook wel curved OLED genoemd – en Ultra HD de drie
belangrijkste nieuwe technieken die bij de marktintroductie van nieuwe televisiemodellen worden gebruikt. LG heeft bij de nieuwe televisie met een beelddiagonaal van 196 centimeter (77 inch) alle vernieuwingen gecombineerd.
Voordelen van OLED zijn een laag energieverbruik, een veel grotere kijkhoek en een veel betere contrast en kleurwaarde. Ultra HD zorgt ervoor dat hiervoor geschikt content met een viermaal betere beeldkwaliteit dan 1080P Full HD bekeken kan worden. Het gebogen beeldscherm verbetert daarnaast de
beeldervaring waardoor men volgens LG het gevoel krijgt dan men in een IMAX-bioscoop zit.

 

Lees verder in Totaal TV, zie: http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/13866/lg-toont-gebogen-77-inch-oled-ultra-hd-televisie-op-ifa.html

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarschijnlijk wordt ermee bedoeld dat het scherm minder last van reflecties heeft waardoor de kleuren van het scherm beter tot zijn recht komen. Als je foto’s maakt geeft een polarisatiefilter ook betere kleurwaardes omdat je minder last van reflecties hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

77 inch, daar bestaan geen woonkamers voor.

 

Gisteren nog met mijn vrouw over bezig geweest. Onze half jaar oude 55" vindt zij een joekel. En zeggen dat de Ultra HD's dus nog groter worden... Nooit of te nimmer komt dat hier binnen zei ze.

Vermits de meeste modellen verkocht op de zaak bij ons nog steeds 32" en 39" zijn heb ik mijn twijfels of die megaschermen, hoe scherp ook, in BE ooit werkelijkheid worden...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook oeverloze discussies gehad met de eega. 

Uiteindelijk een compromis bereikt het mocht een 42" worden.

Nu was ie toch al snel te klein volgens mevrouw, dus een 55" opgehangen.

En nu hoor ik al geluiden dat hij toch wat iel lijkt op de muur en dat de vlak verdeling beter is met een 65" ;)

Ik had er al rekening mee gehouden, de Vogel muurbeugel Thin RC 355 kan de 65" nog net aan ...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze met verbeterde kleurwaarden bedoelen dat ze nog meer (aantallen) (tussen)kleuren kunnen definiëren.

 

 

RGB Kleurwaarde
 
De verschillende kleuren worden opgebouwd uit drie hoofdkleuren: Rood, Groen en Blauw. De Bit Diepte voor de kleuren wordt dus ook verdeeld over deze drie kleuren. Bij 16-bit kleur zijn er zo 6-bits voor de Rood-waarde en 5-bits voor de Groen- en Blauw-waarde. Bij 24-bit kleur wordt dit voor alle drie 8-bit. Een beetje verraderlijk is 32-bits kleur. Hierbij worden ook gewoon 8-bits gebruikt voor de RGB-waarden: de overgebleven 8-bits bepalen de Alpha Waarde. (Het 655-systeem bij 16-bit kleur is trouwens alleen van toepassing bij de PC. Op een Mac worden bij 16-bit kleur voor zowel Rood, Groen en Blauw 5 bit gebruikt: de overgebleven bit zorgt voor een 1-bit Alpha Waarde, ofwel geheel transparant, ofwel geheel niet transparant)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook helemaal geen fan van "groot, groter, grootst" Nee...

Ik vind mijn 32" Panasonic meer dan groot genoeg. Zo een groot monster hoef ik helemaal niet in mijn huis te hebben.

Een TV mag nooit overheersen in je kamer...  Als ik bij sommige mensen van die joekels van 40" en groter zie ben ik altijd blij dat ik dat niet hoef te hebben.

Ik hoop dat hij het nog heel erg lang blijft doen... ik heb hem nog niet lang, pas in het voorjaar van 2007 gekocht.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan uit ervaring vertellen dat 65" heel snel went. :grin:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.

Een TV mag nooit overheersen in je kamer...  

 

Wat een onzin. Dat maakt iedereen toch lekker zelf uit. 

 

Ik heb zelf dan weer helemaal niets met die model-huiskamers die in elk woonprogramma voorbij komen, waxinelichtje hier, kunstzinnig vaasje met kek bloempje daar, hema-schilderijtje van een grote roze roos boven de IKEA knörft, boeda-tje erbij. Maar als je je bezoek er gelukkig mee kunt maken vooral doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een onzin. Dat maakt iedereen toch lekker zelf uit. 

 

Ik heb zelf dan weer helemaal niets met die model-huiskamers die in elk woonprogramma voorbij komen, waxinelichtje hier, kunstzinnig vaasje met kek bloempje daar, hema-schilderijtje van een grote roze roos boven de IKEA knörft, boeda-tje erbij. Maar als je je bezoek er gelukkig mee kunt maken vooral doen!

Inderdaad, daar heb je gelijk in, maar IK schreef dat voor MIJ een tv nooit mag overheersen in een woonkamer.

Maar ieder doet in zijn huis wat hij of zij goed vindt... maar ik kan het niet mooi vinden, zo een bakbeest van een tv.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...