Ga naar inhoud


Signal valt regelmatig weg


bijrijder

Aanbevolen berichten

Kan iemand helpen ? Regelmatig valt het signal en dan op alle zenders ook f.t.a.op 0.0 terwijl de sterkte

Daarvoor op 10.0 db stond . Na een herstart staat hij weer op 10.00 db maar soms maar voor een half uur

Ook wel weer voor de hele avond. Soms blijft er na de herstart gewoon een stukje zwarte balk staan en die blijft dan zichtbaar op alle zenders kent iemand dit probleem ?

Geronimo.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je de voeding al hebt getest, kun je nog proberen de tuner voorzichtig aan te drukken. Uiteraard als het toestel uit staat! Soms trilt hij wat los. Een goede tweede is extreme warmteontwikkeling gezien het feit dat hij het bij starten wel enige tijd werkt.

 

Tip: Neem een echte nieuwe voeding. De voeding van mijn 800 was na 2 jaar ook helemaal gaar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mebo870

Ja hij stopt gewoon willekeurig op welke zender dan ook ik heb een technisat 4 in 1 schotel .

Ik twijfel i.d.d. Wat mimisku zegt aan de tuner ga ik aandrukken proberen en warmte ontwikkeling twijfel ik ook aan

Als ik het zeker weet koop ik een andere tuner en anders een een nieuwe ontvanger.

Gr. Bijrijder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hetzelfde probleem maar dan met een 800 se. Het zendersignaal blijft varieren bij wisselen van zenders ( lees lnb's). Diseq switch al vervangen. En bij ander op schotel met andere voeding ookal geprobeert. Wel zit er een Harde schijf ingebouw. Maar gaf voorheen ( 1 jaar erin) geen problemen.

Hij draait op OpenPli 3.0 en ccam2.3. Zou het aan de DVB kabel tuner kaart kunnen liggen of moeten we het in het software matige deel zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee. Dat zal het niet zijn. Het is nu al 2 weken continue. Het gaat om de dreambox van een vriend van mij en we hebben hem vanochtend hier draaiend gehad. Maar het probleem blijft hetzelfde. Het signaal van alle vier de lnb's ( zelfde configuratie als bij hem thuis ) valt geregeld weg en dan is het signaal er weer in eens.

Wat wel opvalt is dat de automatische stand hier goed werkt en bij hem thuis moet hij de volgorde van lnb's handmatig moet ingeven omdat anders de dreambox een verkeerde volgorde configureerd. A= 19(astra 1), B= 23,5 (astra 2), C= 28 ( astra 3) & D= 13( Hotbird).

aangepast door mart4you
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee. Dat zal het niet zijn. Het is nu al 2 weken continue. Het gaat om de dreambox van een vriend van mij en we hebben hem vanochtend hier draaiend gehad. Maar het probleem blijft hetzelfde. Het signaal van alle vier de lnb's ( zelfde configuratie als bij hem thuis ) valt geregeld weg en dan is het signaal er weer in eens.

Wat wel opvalt is dat de automatische stand hier goed werkt en bij hem thuis moet hij de volgorde van lnb's handmatig moet ingeven omdat anders de dreambox een verkeerde volgorde configureerd. A= 19(astra 1), B= 23,5 (astra 2), C= 28 ( astra 3) & D= 13( Hotbird).

niuwe tuner proberen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...