Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb de volgende topic met belangstelling gevolgt

http://www.sat4all.com/forums/topic/335082-no-matching-reader/

Nu zie ik door de bomen het bos even niet meer misschien dat ik er overheen lees maar hier enkele vragen.

We gaan voor het gemak even uit van 2 kaarten van canal digitaal welk abbo maakt niks uit 

Stel je voor ik heb op kaart 1 de chid ingevoerd pakt oscam dan op kaart 2 dat kanaal niet meer

HBO 1 heeft 0100:00006A:17B2:5C00 hoe krijg ik hier de chid uit

Hoe kan ik meerdere achterelkaar zetten

Waar kan ik ze het beste plaatsen

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

chid is een irdeto functie...

Chid werd/wordt wel eens "misbruikt" om oude seca2 aanvragen te blokken, dan filter je dus op 5C00... Alleen de meeste softcams geven dat niet door...

Samengevat... Wat wil je precies gaan doen?

chid wordt misbruikt door oscam, omdat sommige andere info niet door cccam wordt doorgegeven. Omdat chid vaak 0 is bij andere kaarten kan chid dan misbruikt worden.

Geplaatst:

Heel simpel als je 2 kaarten hebt zorgen dat als er een kanaal gekeken word oscam direct de goede kaart uitzoekt dit om no matching reader te voorkomen

Geplaatst:

Heel simpel als je 2 kaarten hebt zorgen dat als er een kanaal gekeken word oscam direct de goede kaart uitzoekt dit om no matching reader te voorkomen

Ik denk niet dat je het helemaal begrepen hebt...

Chid is een irdeto functie. Daarbij geeft het pakketten aan. Een irdeto kaart heeft een paar geactiveerde chids, zeg 00000B, welke bij Ziggo basis is.

De ecm die binnenkomt bij het kijken van een zender bevat ook een chid. Komt de chid die met de ecm meekomt overeen met die op de kaart, dan accepteert de kaart dit. Je krijgt dan (normaal) beeld, dit geld voor elke cam.

Hele verhaal van provider/caid etc. even overgeslagen.. ;)

Sommige zenders hebben meerdere chids, de nova zenders bijvoorbeeld maar ook Ziggo zenders, penthouse zit in zowel erotiek (00000A) als in extra (0001f4).

Bovenstaande geld voor caid 0604 multikabel/casema, voor @home en 0602 zijn soms andere chids, principe is het zelfde.

Bij cccam laat hij alleen de geldige ecms toe naar de kaart, waar de chid overeen komt. Tenzij je try all chids aan hebt staan, dan gaat elke ecm waarvan caid/provider overeenkomt naar de kaart! De kaart beslist dan of het goed of fout is. Dit is bij oscam ook zo, tenzij je de chids invult bij de reader!

Nogmaals geld voor irdeto, nagra heeft geen chids alleen oscam 'misbruikt' die functie om over cccam te kunnen communiceren.

Geplaatst:

de chid functie wordt in oscam voor CDS kaarten ook wel gebruikt om diverse afwijkende ecm's tegen te houden, maar als je de ecmheaderwhitelist al hebt ingevuld dan is het invullen van de chid niet meer nodig want die maakt al onderdeel uit van de ecmheaderwhitelist.

813061006A00075C00,803061006A00075C00,800061006A00075C00,810061006A00075C00

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

• Moderator
Geplaatst:

dan zul je de services moeten configureren per reader denk ik.

services

HakenGruen.png Parameter ist optional

WarningS.png Attention: If loadbalancing is enabled in oscam.conf [global] among lb_mode, then there may be no entries!

WarningS.png Attention: The number of services that will be considered based reader, is limited to 64, or 64 times [[service-name][CAID][provid][srvid]]!

What services can the reader. This requires a oscam.services be present. The logic here is as follows (in this order):

• If the field is empty (or invalid), the request is allowed.
  • When a negative service (ie, those with "!") is applicable, the request is rejected.
  • If a positive service is applicable or there is no positive service, the request is allowed.
  • If none of the previous points, the request is rejected.

This means that negative Services are only necessary in individual cases. Namely, if and when services has positive, but it wants to exclude some back. This is not recommended, because here comes quickly to misconfigurations. Instead, an additional service to be created that contains all the relevant channels.

[de]assignment to service group

services = [!]services[,[!]<services>]...         = [blank] is default

maak een oscam.services die je hbo noemt. configureer dan de !services op de kaart waar die services niet mee te openen zijn en dan zou het moeten doen wat jij wilt.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Naast de irdeto chid wordt bij diverse andere cas systems nu ook de chid gebruikt voor een fakechid. Dat kan omdat alleen irdeto codering de chid gebruikt. De chid is nl de enige waarde die door elk sharereader protocol wordt doorgegeven.

De fakechid bevat een waarde uit de body van de ecm die voor bepaalde codering altijd zelfde is.

Hierdoor is het nu mogelijk dat seca2 en nagra die op zelfde caid:provid draaien van elkaar te onderscheiden.

Hiermee wordt voorkomen dat als een nagra ecm gevraagd wordt via een sharereader en toevallig door een seca2 kaart wordt beantwoord dat dit kanaal door de loadbalancer op blacklist gezet wordt en daarmee ook aanvragen aan een nagra reader onterecht geblocked wordt. Voor bepaalde franse kanalen werkt dit ook goed icm met viaccess. Daar hadden ze zelfde issue.

Of je het fixed met ecmfilter of met fakechid, maakt niet uit. Voordeel van fakechid is dat je er rules op los kunt laten in oscam.dvbapi

Zo heb ik nu wat regels dat de sd kanalen altijd aan de seca2 kaart als eerste gevraagd worden.

Geplaatst:

Bedankt voor de reacties

Als ik het goed begrijp kun je met chid aangeven welke codering hij per zender gebruikt en dan ook nog aan kunt geven welke kaart hij dan pakt

Verbeter me als ik het verkeerd heb

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...