de mon Geplaatst: 10 september 2013 Geplaatst: 10 september 2013 LNB1-ASTRATKN - König - Twin monoblock LNB 4.3° 0.3 dB Deze gebruikt men nog in Spanje(ben gaan zien met de verrekijker).Ziet er niet oud uit en wordt nog gebruikt voor HD Vl/Nl en via de toneburst (22 kHz) of diseq 2 schakelt hij. Men zou denken elk jaar een nieuwere,betere lnb met een lager db-waarde.Of verslijt een lnb? Maar waar staat die db voor? Of moet je gaan voor een degelijk merk en niet voor iets onbekends met wat specificaties die rekbaar zijn? 1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900
blackeyes Geplaatst: 10 september 2013 Geplaatst: 10 september 2013 (aangepast) niks beter als de inverto black ultra heb er hier totaal nu 13 op mijn schotels (4 op een triax 88)(8 op een t90) (1 op een draaibare met motor)zitten en zijn perfect en nooit problemen vorige week nog een mti getest erop maar was niet zo goed als de inverto 10 september 2013 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
DoeEensGek Geplaatst: 10 september 2013 Geplaatst: 10 september 2013 (aangepast) niks beter als de inverto black ultra heb er hier totaal nu 13 op mijn schotels (4 op een triax 88)(8 op een t90) (1 op een draaibare met motor)zitten en zijn perfect en nooit problemen vorige week nog een mti getest erop maar was niet zo goed als de inverto Niet om het een of ander maar zijn vraag is niet om hier je schotels te showen... Hij vraagt waar de waarde db voor staat, weet zelf het antwoord niet, maar iemand zal het wel weten hier. 10 september 2013 aangepast door DoeEensGek
blackeyes Geplaatst: 10 september 2013 Geplaatst: 10 september 2013 (aangepast) Of moet je gaan voor een degelijk merk en niet voor iets onbekends met wat specificaties die rekbaar zijn? ...slimpie.... dit is wat ie ook vraagt en zo ken ie zien dat er alleen maar inverto's gebruikt worden en de db waarde geeft aan een lnb met 0.2 db is altijd beter als een met 0.3 of hoger alleen een met hogere db is zover ik weet beter voor satellieten die slechter zijn op te vangen maar voor de meest gebruikte sats (13..19.2..23.5..28.5 ) is een met 0.1 of 0.2 db beter 10 september 2013 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Eduard07 Geplaatst: 10 september 2013 Geplaatst: 10 september 2013 (aangepast) LNB1-ASTRATKN - König - Twin monoblock LNB 4.3° 0.3 dB Deze gebruikt men nog in Spanje(ben gaan zien met de verrekijker).Ziet er niet oud uit en wordt nog gebruikt voor HD Vl/Nl en via de toneburst (22 kHz) of diseq 2 schakelt hij. Men zou denken elk jaar een nieuwere,betere lnb met een lager db-waarde.Of verslijt een lnb? Maar waar staat die db voor? Of moet je gaan voor een degelijk merk en niet voor iets onbekends met wat specificaties die rekbaar zijn? dB staat voor deciBel. Hoe lager waarde, hoe beter, want 0,3 is het signaalverlies(door weerstand in het materiaal) dat de lnb heeft. Ik heb bepaalde merken al wel met 0,1 dB zien schermen, maar bij menig merk is 0,2 dB al bluf. Je moet een lnb testen en vergelijken met andere lnb's. Op dit forum zul je genoeg discussie over lnb's vinden. De proef op de som bij vooral zwakke zenders zal uitwijzen dat Inverto -vooral de Black Ultra - tot de beste hoort. D.w.z. je ontvangt nog bepaalde zwakkere zenders terwijl een ander merk dat niet meer doet. 10 september 2013 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
de mon Geplaatst: 10 september 2013 Auteur Geplaatst: 10 september 2013 Ik heb hier in Lloret al 3 occas twin lnb's van 2 db geprobeerd.De nieuwste doet het goed bij A1 12722,een twin Smart lnb,zelfs bij hevige regen. Ik ging eens aan die rf aansluitingen voelen en bij de ene worden die warmer dan de andere. Dus wat op die doosjes van die exotische merken staat,HDTV en the best is........ Volgend jaar kom ik terug met een splinternieuwe twin momoblok lnb voor A1 & A3 voor 80 cm schotel.Je moet dat eens zoeken op internet.Het wordt nog erger moest ik het hier gaan zoeken.No hablo espagnol en mañana is dat hier tov een toerist. 1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900
Sprietje Geplaatst: 11 september 2013 Geplaatst: 11 september 2013 Beste de mon König is een handelsfirma. Ze maken zelf niets maar hebben een goed verkoopbaar assortiment van artikelen die ze elders inkopen en in een doosje van König stoppen.De duo-lnb komt van Smart. Smart moet je met een grote korrel zout nemen want hun Smart Titanium lnb’s zouden maar een signaal/ruisverhouding hebben van 0,1dB, een stuk beter dus als de Inverto Black Ultra die niet verder komt dan 0,2dB.Vergeet het maar, Inverto is toch een stuk beter. Er zijn maar weinig fabrikanten waar je de signaal/ruisverhoudings cijfers serieus van kunt nemen. Wel die van Inverto. Inverto heeft natuurlijk ook een 4,3 graden duo-lnb voor schotels van 80cm, dehttp://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=253&cat=36Ik zou dan altijd deze nemen. Dit is er een met twee aansluitingen en die zie ik in Duitsland al staan voor €31,-En Inverto heeft er natuurlijk ook een met vier aansluitingen, de:http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=101&cat=36Maar wil je de best mogelijke ontvangst, neem dan gewoon twee Inverto Black Ultra lnb’s en zet die naast elkaar. Dan kun je de afstand, de richting en de skew optimaal instellen.
de mon Geplaatst: 11 september 2013 Auteur Geplaatst: 11 september 2013 Dus 2 twin Inverto Black Ultra lnb's zou je kunnen vertrouwen- Mijn Diseq+doet hier raar of is stuk-De led balk verschuift wel maar de lichtsterkte flikkert op en neer-Het lijkt of je op een sateliet zit naast de Clarcke-belt.Die geven ook zo van die pulsen. HD heb ik niet van tvv(wel SD) maar blijft wel spelen bij regen.Een zwakke reciever(DSR6230),wat occas lnb's en een onbetrouwbare signaalmeter lijken mij niet optimaal.Met de hand de schotel afstellen tot je beeld ziet is goed voor het begin,verder is het meten. 1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900
Sprietje Geplaatst: 11 september 2013 Geplaatst: 11 september 2013 Ja, beste de mon Ik had het natuurlijk eerst uitgerekend of twee losse lnb’s passen op een schotel van 80cm breed in Lloret de Mar anders ga ik dat natuurlijk niet adviseren. Is de schotel slechts 80cm hoog, dan kun je niet met losse lnb’s werken. Het grote voordeel is ook dat als je eventueel later toch beslist een grotere schotel te willen nemen om meer regenreserve te willen hebben, dat dit ook zonder problemen gaat, dit in tegenstelling met een duo-lnb. In Lloret de Mar kunnen nogal eens flinke zware onweersbuien voorkomen waardoor een goede regenreserve niet verkeerd is. Ja, een probleemloze 2/1 diseqc-switch is natuurlijk een Spaun 212 WSG.
de mon Geplaatst: 11 september 2013 Auteur Geplaatst: 11 september 2013 Breedte is 78 cm.De diseq was ik vergeten.Al 4 dagen heb ik niet kunnen zwemmen door onweders. Vandaag ben ik op zoek naar Antenas parabolicas,weer niks, Catalaanse feestdag!.Reken maar vlug een dag voor iets te kopen hier(Barcelona geeft enkel resultaat bij 't internet hier). Ik breng alles mee van thuis volgend jaar en bestuur eens grondig zo'n signaalmeter. Bedankt voor de antwoorden. 1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900
Sprietje Geplaatst: 11 september 2013 Geplaatst: 11 september 2013 Beste de mon Die 2cm verschil in breedte kan geen probleem opleveren maar wil je het precies weten, dan zou ik graag de afstand willen weten van de voorzijde van de lnb tot aan de schotel op 40% van de hoogte van de schotel gemeten vanaf de onderzijde.Maar hoezo heb je problemen met het zoeken van schotels in Spanje met “Antenas parabolicas”? Je moet natuurlijk niet zoeken op Google.nl maar op Google.es.
de mon Geplaatst: 11 september 2013 Auteur Geplaatst: 11 september 2013 Triax Tda 78 (nieuw) zal betrouwbaar zijn ,ook voor de groottes. Googlen is in sommige internet cafe's een hele klus,bevuild door allerlei browsers.1 UUr is 3/4 vastslaan en 1/4 op een website geraken.In .be kun je evtl vertalen,in .es wordt veel gepusht naar het Spaans. Nog 2 dagen en dan ben ik weg hier.Mijn broer heeft zelfs een badkamer geplaatst hier,zand,cement,tegels,sanitair hebben we zelfs meegebracht.Struikelblok was een kastje voor de pompsteen.Je rijdt dan naar Ikea in Barcelona,niet binnen.De voorlaatste dag was het meubel daar.Ik noem zoiets prossen,je hangt af van derden. 1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen