Ga naar inhoud


VU+ SOLO2 Teletekst onrustig beeld


FCoo

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Het teletekst beeld van mijn SOLO  2 is moeilijk/vermoeiend om naar te kijken.

Licht trillend en de kleuren komen op je af.

 

Ik heb een Panasonic plasma TV, de eigen teletekst daarvan (digitenne CI module) is veel beter.

 

Iemand ook die ervaring?

Kan ik iets aan  de instelling veranderen?

 

Bedankt

 

FCoo

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ervaar dit met mijn 2 SOLO2 niet en dit i.c.m. met Sony Bravia LCD TV.

 

Dat de (eigen) Teletext goed functioneert is nogal logisch omdat het signaal van binnenuit gegenereerd wordt.

 

Komt de Teletext vanuit de SD of HD kanalen en ondervindt jij dit op alle Nederlandse kanalen?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ervaar dit met mijn 2 SOLO2 niet en dit i.c.m. met Sony Bravia LCD TV.

 

Dat de (eigen) Teletext goed functioneert is nogal logisch omdat het signaal van binnenuit gegenereerd wordt.

 

Komt de Teletext vanuit de SD of HD kanalen en ondervindt jij dit op alle Nederlandse kanalen?

 

SD en HD Ned1 hetzelfde. Op zich functioneert het goed alleen kijkt het niet zo prettig.

Digitaal vanaf de tuner via HDMI moet toch geen probleem zijn.

 

Waarom wordt trouwens het tekstsignaal via HDMI niet opgepikt door de TV teletekst.

Analoog via SCART met mijn oude SD tuner ging dit wel.

 

Afijn ga toch mijn digitenne abo opzeggen, het wend wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ervaar dit met mijn 2 SOLO2 niet en dit i.c.m. met Sony Bravia LCD TV.

 

Dat de (eigen) Teletext goed functioneert is nogal logisch omdat het signaal van binnenuit gegenereerd wordt.

 

Komt de Teletext vanuit de SD of HD kanalen en ondervindt jij dit op alle Nederlandse kanalen?

Op zowel HD alsmede de SD zenders hetzelfde. Op alle kanalen

Link naar reactie
Delen op andere sites

kun je eens via het webinterface van de receiver een grab screenshot maken van de AV - instellingen?

misschien, a.u.b.

 

zou je dat ook willen doen van het menu HDMI-CEC indien je dat gebruikt?

 

die afbeelding kun je dan in je bericht plaatsen, via de volledige editor > Bijlagen toevoegen.

 

ciao

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal het proberen, waarom?

Heb zoiets ook aan de hand gehad bij een bekende, van hdmi poort gewisseld en probleem was verholpen, maar dat hoeft natuurlijk bij jou niet het geval te zijn

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heeft niets met HDMI te maken, dat is een verbindings protocol tussen bron en beeldscherm.

1080 I of P is een beeld met een resolutie van 1920x1080 beeldpunten Interlaced of progressief.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/1080i

 

Terug on-topic.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb een andere vraag m.b.t. de teletekst en de Solo 2.

 

Ik heb gisteren VTI 6 er op gezet en als ik nu teletekst kijk, heb ik geen volledig beeld. Rechts heb ik een brede "zijbalk" met een hele rij volgende pagina's uit het teletekstbestand waar je naar zit te kijken.

 

Ik vind dit lelijk en wil een volledig teletekstbeeld. Ik kan het in de instellingen niet vinden.

 

Ik herinner me dat ik dit ook had toen ik de Solo 2 kocht en versie 5 er op stond. Ik heb het weg gekregen, maar weet niet meer hoe. Maar ja, ik ben ook al weer een half jaar ouder hè? :grin:

 

Iemand een idee?

aangepast door Alfons Verbiest
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...