Ga naar inhoud


VU+ SOLO2 Teletekst onrustig beeld


FCoo

Aanbevolen berichten

Ik heb zelf geen VU+ , maar ik heb nog nooit gezien dat teletext volledig beeldvullend is op een breedbeeld tv. Het is altijd in 4:3 formaat... via de technisat receiver en ook als ik via de tv zelf kijk via dvb-t of met de echostar sat receiver via scart.

 

Mij stoort dat eigenlijk niet... en alles is perfect leesbaar, rustig... zoals het hoort.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dat is geen regel, op de schermen die ik ken , Rebox ontvanger, Panasonic schermen is Teletext breedbeeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk ligt het bij de tv aan de instellingen. Ik zet mijn tv altijd standaard op 4:3, want anders worden normale uitzendingen uitgerokken naar 16:9 en dat wil ik niet... bij een 16:9 signaal krijgt hij dan automatisch een puls en gaat het beeld op "wide".

Kijk je text tv via de tv zelf, is dit dan 4:3.

Ik heb ook een Panasonic tv... TX-32LXD700F

 

Bij de Technisat receiver is dit ook zo... en blijkbaar is dat normaal, want zo ziet het er ook uit op de afbeeldingen in de handleiding...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch wel komisch dat je geen VU hebt en advies geeft inzake een probleem betreffende de beeldverhoudingen en AV instellingen op een VU+

Ik geef geen advies! Ik meldde alleen dat het blijkbaar niet ongebruikelijk is dat teletext in 4:3 formaat op het scherm verschijnt.

 

Maar goed hoor, omdat je zo vriendelijk reageert blijf ik hier wel weg...  ik denk dat een VU+ niet echt een goede receiver is voor gewone mensen, als ik alles zo vergelijk met andere 'normale' receivers.

 

gegroet!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

oei oei

lange tenen ;)

 

afhankelijk van wie de beeldscherm verhouding regelt, krijg je verschillende resultaten

 

bovendien kreeg ik van de vraagsteller nog steeds geen antwoord op de vraag om het menu van de AV-instellingen te tonen in een screenshot opdat we er iets uit kunnen opmaken.

 

16x9

pillarbox

letterbox

aangepast door Tonskidutch

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Hallo,

 

Het teletekst beeld van mijn SOLO  2 is moeilijk/vermoeiend om naar te kijken.

Licht trillend en de kleuren komen op je af.

 

Ik heb een Panasonic plasma TV, de eigen teletekst daarvan (digitenne CI module) is veel beter.

 

Iemand ook die ervaring?

Kan ik iets aan  de instelling veranderen?

 

Bedankt

 

FCoo

Je kunt eventueel ook de teletekst terug schakelen naar 1.0, daarbij schakel je de blauwe achtergrond uit.

 

Je doet dit door teletekst op te starten (b.v. Nederland 1) en dan 2x op help te drukken, je ziet dat de blauwe achtergrond dan weer zwart wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt eventueel ook de teletekst terug schakelen naar 1.0, daarbij schakel je de blauwe achtergrond uit.

 

Je doet dit door teletekst op te starten (b.v. Nederland 1) en dan 2x op help te drukken, je ziet dat de blauwe achtergrond dan weer zwart wordt.

OK

Link naar reactie
Delen op andere sites

oei oei

lange tenen ;)

 

afhankelijk van wie de beeldscherm verhouding regelt, krijg je verschillende resultaten

 

bovendien kreeg ik van de vraagsteller nog steeds geen antwoord op de vraag om het menu van de AV-instellingen te tonen in een screenshot opdat we er iets uit kunnen opmaken.

 

16x9

pillarbox

letterbox

Ik heb de VU nog niet aan mijn netwerk gehangen...  Kom er  op terug.  4:3  heb ik op pilar staan. Teletext op16x9 (menu als teletextaan) of 4x3 maakt niets uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf geen VU+ , maar ik heb nog nooit gezien dat teletext volledig beeldvullend is op een breedbeeld tv. Het is altijd in 4:3 formaat... via de technisat receiver en ook als ik via de tv zelf kijk via dvb-t of met de echostar sat receiver via scart.

 

Mij stoort dat eigenlijk niet... en alles is perfect leesbaar, rustig... zoals het hoort.

Bij  VU+ met  openpli  kan ik dit  kiezen (als teletext  aan op menu)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...