Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Net gelezen onder nieuws op dit forum dat TVV al een zender in HD gaan uitzenden en

de SD versie uitgeschakeld wordt (verplicht van 19,2 naar 23,5 gaan)

aangepast door pukje

Geplaatst:

één en al een pot commerce voor lnb's HD ontvangers enz is dat in mijn ogen 

lekker effe alles omzetten naar mpg4 enz

dus dan hebben de SD ontvangers voor ons dan straks ook afgedaan helaas

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Net gelezen onder nieuws op dit forum dat TVV al een zender in HD gaan uitzenden en

de SD versie uitgeschakeld wordt (verplicht van 19,2 naar 23,5 gaan)

Welke zender is dat dan?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• Moderator
Geplaatst:

Pukje refereert aan Nat Geo bij TVV?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik ben maar wat blij met de SD zenders.

Het regende afgelopen maandag en dinsdag nogal behoorlijk.

Geen beeld op de HD en mpeg4 zenders (23,5)

Wel ARD HD maar dat is 19,2

Voetbal dinsdagavond op SBS6 keurig in SD gekeken.

Terwijl de HD versie aangaf No Signal.

Dus leve de SD zenders en mpeg2.

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Geplaatst:

Pukje refereert aan Nat Geo bij TVV?

Waar vind ik de bron van deze info?

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• Moderator
Geplaatst:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Ok, dat doorklikken ging hier even mis. Dank.

Maar de volledigheid gebiedt te zeggen dat er dus ook weer Vlaamse SD-zenders bijkomen op Astra 1.

aangepast door Eduard07

Geplaatst:

Ok, dat doorklikken ging hier even mis. Dank.

Maar de volledigheid gebiedt te zeggen dat er dus ook weer Vlaamse SD-zenders bijkomen op Astra 1.

Dit vindt ik een gunstige ontwikkeling de dubbele zenders in SD weg en

de vrij grkomen ruimte gebruiken voor meer zenders.

Van de andere kant HD mpeg4 heeft een sterker ontvangs signaal nodig en

23,5 graden is sowieso zwakker als 19,2

Een oplossing is een 90cm schoteltje ipv 60cm ,die losse schotels kosten

niet de wereld.

Geplaatst:

Toch zal het opheffen van sd-versies nier zomaar gebeuren, en in het geval. Van TVV wordt er ook niet opgeheven, maar alleen dichtgedraaid. Voor CD abonnees blijft ie gewoon openstaan. De zender is immers gewoon meegereorganiseerd in de transponder dans.

Toch zal het opheffen van sd-versies nier zomaar gebeuren, en in het geval. Van TVV wordt er ook niet opgeheven, maar alleen dichtgedraaid. Voor CD abonnees blijft ie gewoon openstaan. De zender is immers gewoon meegereorganiseerd in de transponder dans.

Dat NGC SD kanaal zit op de TVV transponder.  Wanneer ze het voor de Vlamingen dicht zouden draaien e voor CD abonnees zouden blijven aanbieden dan begrijp ik de politiek toch niet goed.

Of het zou moeten zijn voor het volgende:

1.  TVV sluit het kanaal nu af.  Niemand reclameert want er is toch nog de HD versie.  Er valt maw geen kanaal weg.

2.  Voor CD blijft het kanaal open en wordt iets later vervangen door een ander kanaal alleen voor de Nederlanders.  Dus een uitbreiding van het Nederlandse pakket.

Ik geloof dit wel niet, maar het zou wel heel cynisch zijn.

Willy

PS: Vandaag gaat dit kanaal nog gewoon open met mijn TVV kaart.  Het zender logo is wel verdwenen

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

We wachten af wat de plannen zijn. CD kondigt toch niks aan.

Wel komen er op Astra 1 voor TVV-abonnees SD-zenders bij, dus per saldo niet zo'n gekke deal voor hen.

• Like 1

Geplaatst:

Nou, mijn hd-light abo is anders SD-loos. Wat ik best balen vind, want boven kan ik enkel HD kijken op mn hele oude CRT TV. Nu dus niet meer. (Tijdens de maand proef ging dat prima).

Dus wie weet wat ze in de toekomst gaan doen.

Trouwens, de schotelboer heeft de schotel zo lomp geplaatst, dat op een mooie dag beide op 80% kwaliteit binnen komen, maar met die regen vorige week, de 19.2 zwart was, terwijl de 23.5 het eerst nog wel deed. De volgende ochtend, grijze lucht, geen regen, 19.2 nog steeds 36% maar ,terwijlde 23.5 80% was. Anyway, dat is beetje offtopic ;)

Geplaatst:

...

Trouwens, de schotelboer heeft de schotel zo lomp geplaatst, dat op een mooie dag beide op 80% kwaliteit binnen komen, maar met die regen vorige week, de 19.2 zwart was, terwijl de 23.5 het eerst nog wel deed. De volgende ochtend, grijze lucht, geen regen, 19.2 nog steeds 36% maar ,terwijlde 23.5 80% was. Anyway, dat is beetje offtopic ;)

(Je schotel en/of lnb staat niet meer goed afgesteld. Waarschijnlijk bij installatie niet goed vastgezet.)

Geplaatst:

(Je schotel en/of lnb staat niet meer goed afgesteld. Waarschijnlijk bij installatie niet goed vastgezet.)

Nou, volgens mij is ie wel aardig vast geschroefd, maar hij is geinstalleerd met puur boeren geweld. Niets staat recht, alles is neer geplemt en het uitlijnen ging met beetje schuiven en douwen. Kop heeft die niet uitgericht. Hij had wel nogal haast dus wilde zo snel mogelijk weg.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen