Moderator ceesv Geplaatst: 17 september 2013 Moderator Geplaatst: 17 september 2013 On-topic blijven! SD-Zenders. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
newie Geplaatst: 24 september 2013 Geplaatst: 24 september 2013 (aangepast) Ik werd ook net gebeld door CD dat de SD-zenders binnenkort verdwijnen (behalve ned1,2,3) en dat ik dus een HD-ontvanger nodig heb. Kon er eentje gratis krijgen in combinatie met een 2-jarig familieHD-abonnement (dit was een unieke en uitsluitend telefonische aanbieding...). Kan op http://www.canaldigitaal.nl niks lezen over het stoppen met uitzenden in SD en deze pakketen worden ook nog steeds aangeboden. Lijkt dus op een truc om je een duur abonnement aan te smeren... Of zie ik iets over het hoofd? Over een week gaan ze me terugbellen, dus heb ik wat meer tijd om specifieke vragen voor te bereiden 24 september 2013 aangepast door newie
pukje Geplaatst: 24 september 2013 Geplaatst: 24 september 2013 Op hun site worden SD pakketten ook niet aangeboden dus alleen nog HD
Eduard07 Geplaatst: 24 september 2013 Geplaatst: 24 september 2013 Ik werd ook net gebeld door CD dat de SD-zenders binnenkort verdwijnen (behalve ned1,2,3) en dat ik dus een HD-ontvanger nodig heb. Kon er eentje gratis krijgen in combinatie met een 2-jarig familieHD-abonnement (dit was een unieke en uitsluitend telefonische aanbieding...). Kan op http://www.canaldigitaal.nl niks lezen over het stoppen met uitzenden in SD en deze pakketen worden ook nog steeds aangeboden. Lijkt dus op een truc om je een duur abonnement aan te smeren... Of zie ik iets over het hoofd? Over een week gaan ze me terugbellen, dus heb ik wat meer tijd om specifieke vragen voor te bereiden Er bestaat wel een apart HD-pakket, maar dat is een aanvullend pakket. De hoofdpakketten zijn altijd gemengd geweest. Het zou wel heel vreemd zijn als SD-zenders op Astra 1 opeens zouden worden beëindigd na een uitgebreide exercitie om ze op 2,5 transponder ter krijgen. Met daarbij ook nog een overstap naar 12.032. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Moderator ceesv Geplaatst: 24 september 2013 Moderator Geplaatst: 24 september 2013 Met een steeds groter marktaandeel van HD is het toch logisch dat er eens een einde gaat komen aan het dubbel uitzenden van dezelfde programma's. Alleen hoe lang dit uitfaseren gaat duren weet niemand. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Eduard07 Geplaatst: 24 september 2013 Geplaatst: 24 september 2013 Met een steeds groter marktaandeel van HD is het toch logisch dat er eens een einde gaat komen aan het dubbel uitzenden van dezelfde programma's. Alleen hoe lang dit uitfaseren gaat duren weet niemand. Maar als je net alle SD-zenders opnieuw een Astra-1 plekje hebt gegeven, en er zelfs nieuwe aan toevoegt, zou het vreemd zijn als je ze vervolgens op korte termijn weer opheft. Gezien de toenemende verkoop van mobiele sat-installaties zou dit zelfs dom zijn. Maar ik heb sterk de indruk dat CDS zeer goed beseft hoe belangrijk Astra 1 is voor hun klandizie. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Gerard 76 Geplaatst: 24 september 2013 Geplaatst: 24 september 2013 Wat is korte termijn? Zelf verwacht ik dat MPEG2 zeker de komende 2 jaar nog ondersteund wordt en dat het daarna echt basta is. Best kans dat ze dan de 19,2 voorlopig wel aanhouden.maar dan in MPEG4 SD.
Eduard07 Geplaatst: 24 september 2013 Geplaatst: 24 september 2013 (aangepast) Wat is korte termijn? Zelf verwacht ik dat MPEG2 zeker de komende 2 jaar nog ondersteund wordt en dat het daarna echt basta is. Best kans dat ze dan de 19,2 voorlopig wel aanhouden.maar dan in MPEG4 SD. Ik denk dat CDS wel een beetje voorzichtig is met omschakeling van Astra 1 naar MPEG4. Er zijn te veel Astra1-klanten/abonnees in binnen- en buitenland die dan hun prima SD-ontvangers weg zouden moeten mieteren. Een kosten en baten verhaal. 24 september 2013 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Moderator ceesv Geplaatst: 24 september 2013 Moderator Geplaatst: 24 september 2013 Daarvoor heeft Canaldigitaal "gratis" ontvangers in de aanbieding, zie hierboven bij posting #32. Mijn Nokia 9500 is in Duitsland een 2e leven begonnen als fta ontvanger na het uitfaseren van de Irdeto codering. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Eduard07 Geplaatst: 24 september 2013 Geplaatst: 24 september 2013 Daarvoor heeft Canaldigitaal "gratis" ontvangers in de aanbieding, zie hierboven bij posting #32. Mijn Nokia 9500 is in Duitsland een 2e leven begonnen als fta ontvanger na het uitfaseren van de Irdeto codering. Ik denk dat het in het geval van al die 12V-SD-setjes in campers etc. een beetje anders ligt. En dat is wel een deel van die Astra 1-doelgroep. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Moderator ceesv Geplaatst: 24 september 2013 Moderator Geplaatst: 24 september 2013 Maar uiteindelijk wordt verspreiding van SD signalen voor alleen de campingsetjes in de zomermaanden een nadelige zaak voor het bedrijfsresultaat. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Eduard07 Geplaatst: 24 september 2013 Geplaatst: 24 september 2013 (aangepast) Maar uiteindelijk wordt verspreiding van SD signalen voor alleen de campingsetjes in de zomermaanden een nadelige zaak voor het bedrijfsresultaat. Maar vergeet niet alle Nederlandse pensionado's en andere overwinteraars in zuid Europa. CDS gaat immers nu ook veel soepeler om met CDS abonnementen "in het buitenland". Ik denk dat zij in de gaten hebben dat daar wel veel inkomsten liggen. Hier in de buurt is ook een CDS-dealer die voortdurend bezig is "Algarve-gangers" dure Megasat-sets op hun camperdak te monteren. Dan zijn geen goedkope setjes. Vele duizenden euro's kosten ze. Dat doe je niet als je in zuid Europa geen CDS meer kunt ontvangen. Dat moet de footprint van Astra 1 wel zijn. 24 september 2013 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
newie Geplaatst: 24 september 2013 Geplaatst: 24 september 2013 Op hun site worden SD pakketten ook niet aangeboden dus alleen nog HD http://www.canaldigitaal.nl/abonnement/tarieven-televisie/ Of je ze nog kan bestellen weet ik niet, maar ze staan nog wel gewoon op de site en er staat niks over het feit dat ze heel binnenkort stoppen met uitzenden. Blijf het toch een raar verhaal vinden wat CD me vertelde aan de telefoon. Ze zei heel duidelijk dat ik binnenkort alleen nog maar ned1,2,3 kan ontvangen met een SD-ontvanger. Volgende week maar eens duidelijk naar de details vragen, misschien was het gewoon een verkoopspraatje.
Eduard07 Geplaatst: 24 september 2013 Geplaatst: 24 september 2013 (aangepast) http://www.canaldigitaal.nl/abonnement/tarieven-televisie/ Of je ze nog kan bestellen weet ik niet, maar ze staan nog wel gewoon op de site en er staat niks over het feit dat ze heel binnenkort stoppen met uitzenden. Blijf het toch een raar verhaal vinden wat CD me vertelde aan de telefoon. Ze zei heel duidelijk dat ik binnenkort alleen nog maar ned1,2,3 kan ontvangen met een SD-ontvanger. Volgende week maar eens duidelijk naar de details vragen, misschien was het gewoon een verkoopspraatje. Zal wel weer een callcentre-dame zijn geweest die betaald wordt om het laatste woord te hebben. Ik kan me trouwens voorstellen dat op dit ogenblik niemand bij CDS nog snapt hoe het zit. 24 september 2013 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
newie Geplaatst: 24 september 2013 Geplaatst: 24 september 2013 (aangepast) http://www.canaldigitaal.nl/wijziging2013/ is het enige wat ik er over kan vinden en daar zie ik de meeste zender nog op groen staan voor 2013. Zal dan wel een agressieve verkooptechniek zijn geweest van CD... 24 september 2013 aangepast door newie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen