Ga naar inhoud

schotel delen met buurman

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

goedemorgen

even een vraag betreft het delen van een schotel met de buurman en of dit veilig is?

Ik las namelijk ergens op een engelse website dat het mogelijk verbinden dmv een schotel

met 2 stroomvoorzieningen (van 2 woningen dus) niet helemaal veilig is.

Heeft iemand hier verstand van of ervaring mee?

Aangezien dat er al een schotel 1m van mij vandaan staat, zou het heel handig zijn natuurlijk,

maar ik wil gewoon zeker weten dat het zonder problemen kan. Natuurlijk heb ik wel toestemming

van de buurman.

mvg

Dave

Geplaatst:

Met een duo twin LNB gemonteerd is dat volkomen ongevaarlijk, je kunt natuurlijk ook twee duo lnb's monteren, of nog meer, afhankelijk van de satellieten die julie willen kunnen ontvangen.

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

Geplaatst:

Met een duo twin LNB gemonteerd is dat volkomen ongevaarlijk, je kunt natuurlijk ook twee duo lnb's monteren, of nog meer, afhankelijk van de satellieten die julie willen kunnen ontvangen. Duikertje is mij voor maar twee weten meer dan een moet je maar denken.  :grin:

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

Geplaatst:

Beste schwagre

Welkom op dit forum

Ik zou ook niet weten waarom het delen van de signalen van een schotel voor twee woningen niet helemaal veilig is. In GSO (Gemeenschappelijk Satelliet Ontvangst) installaties wordt het signaal door tientallen of honderden huishoudens gedeeld.

Geen enkel probleem hoor.

Wel moet de schotel over voldoende aansluitingen beschikken om te voldoen aan de behoefte van twee huishoudens.

Geplaatst:

Bedankt allemaal.

Mijn vraag was naar aanleiding van het volgende bericht afkomstig van

digital.spy.co.uk,  Ik snap het niet helemaal (ben geen electricien) maar

blijkt toch alleen een probleem te zijn als er een kortsluiting plaatsvindt met de lnb en

de stroomvoorzieningen zijn verschillend.  

Dit was dus de engelse tekst.

IF the properties are on different phases from a 3 phase supply AND the
lnb sufferes an internal short (v rare) then there is the possibility of
a digibox becoming live at 400+ volts.

This is more thasn enough to really ruin your day!

In ieder geval bedankt voor uw antwoord.

m.vr.gr.

Dave

Geplaatst:

Wat een onzinnig verhaal. Ik heb in mijn huis 3 verschillende fases waarvan diverse tuners die op de drie verschillende fases zijn aangesloten.

Maar hebben de lnb’s op die schotel wel voldoende aansluitingen?

Geplaatst:

Mooi, dan is er niets aan de hand dan. Dit is de eerste keer dat ik met satellietontvangst te maken heb dus heb ik weinig verstand van hoe het allemaal in elkaar zit.

Volgens mijn buurman heeft hij een vrije 'feed' die ik mag gebruiken, dus dan wel voldoende aansluitingen . Ik ben helaas niet zo technisch, maar hij wel.

In principe wou ik dus alleen de engelse commerciele zenders ontvangen, helaas bij ons niet via de kabel te ontvangen.

In andere landen bv Zwitserland zijn ze wel te ontvangen op de kabel, maar in Nederland niet.

Dus voor mij een manier om ze in huis te halen, ook zonder mijn eigen schotel aan te schaffen.

Bedankt

mvg

Dave

Geplaatst:

Heb je dat wel een satellietontvanger? Zoja, dan kun je die bijv. aansluiten op de HDMI-2 aansluiting van je tv en kun je dus via de afstandsbediening van je TV kiezen of je kabel- of satellietsignaal wilt ontvangen.

Geplaatst:

er is WEL een probleem, de woningen hebben verschillende aardingen waardoor er door de mantels van de coaxen stromen kunnen lopen, bijvoorbeeld bij onweer. De spanningsverschillen kunnen zowel de lnb's als de decoders beschadigen  Het zou wel veilig zijn de 2 aardingspennen met elkaar te verbinden met een dikke geel groene draad.

Daarom worden bijvoorbeeld computernetwerken in verschillende gebouwen bij voorkeur via glasvezel verbonden.

Geplaatst:

er is WEL een probleem, de woningen hebben verschillende aardingen waardoor er door de mantels van de coaxen stromen kunnen lopen, bijvoorbeeld bij onweer. De spanningsverschillen kunnen zowel de lnb's als de decoders beschadigen  Het zou wel veilig zijn de 2 aardingspennen met elkaar te verbinden met een dikke geel groene draad.

Daarom worden bijvoorbeeld computernetwerken in verschillende gebouwen bij voorkeur via glasvezel verbonden.

Maar een sat receiver heeft toch geen aarding?  De mijne heeft in ieder geval een heel normale stekker zonder randaarde, dus maakr het volgens mij niet uit of de andere receiver dan bij de buren of in de slaapkamer staat.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

• Moderator
Geplaatst:

Flatscreen TV's hebben een netsnoer met randaarde.

De satontvanger wordt op die manier geaard via de HDMI kabel.

Dit kan ook gebeuren via de eventueel aangesloten audio installatie.

Vroeger zorgde dat voor een bromgeluid in de luidspreker en een golvend beeld.

Een echt probleem ontstaat eerst pas op het moment dat er een kortsluiting optreedt in een van de installaties.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Hoezo gors hebben de woningen verschillende aardingen.

In Nederland wordt de aarde door de energieleverancier in huis gebracht. Elk huis is verplicht een goede aardpen te hebben. Omdat alle aardpennen van alle aangesloten huizen dus ook weer met elkaar verbonden zijn via de aardleiding van de energieleverancier, heb je een uitstekende aarde. De aarde van het ene huis is dus niet anders dan die van de buurman.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Flatscreen TV's hebben een netsnoer met randaarde.

De satontvanger wordt op die manier geaard via de HDMI kabel.

Dit kan ook gebeuren via de eventueel aangesloten audio installatie.

Vroeger zorgde dat voor een bromgeluid in de luidspreker en een golvend beeld.

Een echt probleem ontstaat eerst pas op het moment dat er een kortsluiting optreedt in een van de installaties.

Mijn samsung flatscreen heeft een platte stekker ZONDER randaarde..!

Samsung 40D6510WS

Geplaatst:

Mijn Panasonic ook, net als mijn Technisat sat receiver...  ook de Elta DVD player heeft geen randaarde....

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen