Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen,

Ik ben zeer geinteresseerd in het plaatsen van een schotel en wil de volgende sat's gaan ontvangen.

- Astra 1

- Astra 2

- Astra 3

- Hotbird

Nu heb ik begrepen dat de schotel richting het Zuid-Westen uitgelijnd moet worden.

Dit is helaas aan de voorkant van mijn woning en ik heb gelezen dat het plaatsen van een schotel aan de voorzijde van de woning waarschijnlijk niet is toegestaan vanwege omgevingsvergunningen wet.

Het zou in de achtertuin kunnen, maar dan zou er een paal neergezet moeten worden.

Als deze niet hoger is dan 3 meter en de schoteldiameter niet meer dan 2 meter (met 1,20 ben ik er volgens mij) kan dat. Maar ik heb dan wel te maken met wat bomen in de omgeving.

Hoe kom ik erachter waar ik het beste de schotel neer kan zetten en of het uberhaupt wel kan zonder eerst allerlei dure apparatuur aan te moeten schaffen?

Ik woon in Heerhugowaard N-H.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Mvg,

Jochem

Geplaatst:

Beste Struinhaas

De schotel moet op het zuid-zuid-oosten uitgericht worden.

Het beste kun je dit bekijken via de site: www.dishpointer.com

Toets je straat, huisnummer en woontpaats is, kies de satelliet die je wilt ontvangen en zoom zover mogelijk is. Verplaats het groene ballonnetje naar de plaats waar de de schotel wilt plaatsen. Nu kun je precies zien waar de signalen van elke satelliet afzonderlijk
vandaan komen. Om te kunnen bepalen of obstakels misschien te hoog zijn klik je ook nog aan “options”.

Daarvan kun je het rodeballonnetje verplaatsen naar een obstakel en kun je zien hoe hoog dat mag zijn.

Ook kun je de positie van de satellieten zien via de Dishpointer-apps, zie rechts bovenaan of een gratis versie daarvan die je vindt op internet.

Geplaatst:

@struinhaas, mag de schotel ook niet aan de voorkant binnen de rooilijn?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Ik neem aan dat je bedoelt, dat dat niet "omgevingsvergunningsvrij" is, maar als er geen betere plek is, is de mogelijkheid er dus wel dat je er een vergunning voor kunt aanvragen.

@Struinhaas, deze optie moet je misschien toch even achter de hand houden als het aan de achterkant niet lukt door bv. de bomen die je noemt.  

Maar achter is natuurlijk het mooist omdat je daar "tot op zekere hoogte" je gang kunt gaan.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Beste mensen,

Ik ben zeer geinteresseerd in het plaatsen van een schotel en wil de volgende sat's gaan ontvangen.

- Astra 1

- Astra 2

- Astra 3

- Hotbird

Nu heb ik begrepen dat de schotel richting het Zuid-Westen uitgelijnd moet worden.

Dit is helaas aan de voorkant van mijn woning en ik heb gelezen dat het plaatsen van een schotel aan de voorzijde van de woning waarschijnlijk niet is toegestaan vanwege omgevingsvergunningen wet.

Het zou in de achtertuin kunnen, maar dan zou er een paal neergezet moeten worden.

Als deze niet hoger is dan 3 meter en de schoteldiameter niet meer dan 2 meter (met 1,20 ben ik er volgens mij) kan dat. Maar ik heb dan wel te maken met wat bomen in de omgeving.

Hoe kom ik erachter waar ik het beste de schotel neer kan zetten en of het uberhaupt wel kan zonder eerst allerlei dure apparatuur aan te moeten schaffen?

Ik woon in Heerhugowaard N-H.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Mvg,

Jochem

en je dak?

plat of pannen >

met tegelvoet

direct achter de Nok van het dak?

Eleanor

Blancmange

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen