Ga naar inhoud


Zie vuduo niet in mijn netwerk daardoor problemen


zoekende

Aanbevolen berichten

Zie de Vu niet meer in mijn netwerk waardoor ik niet de box met DCC kan benaderen. Volgende gedaan:

Nieuwe Pli

Opnieuw ingesteld

Netwerk OK kaan via menu naar applicaties

Netwerktest OK

Netwerkbrowser ziet mijn 2 computers en de Vuduo

Ipadres gedrukt, geen wachtwoord en zie dan CIFS Root ( everything - take care) en

Cifs Harddisk ( the harddisk)

Beiden geen rode kruisjes

 

Kan hierdoor niet via DCC na mijn CCcamfig

 

Bij verbindingsbeheer zie ik Harddisk en Rootvuduo groen aangevinkt. kom steeds dichter bij het raam met de Vuduo. Gaarne jullie advies

Link naar reactie
Delen op andere sites


via telnet gaan en de vi oproepen op de VU+

maar dat is veel te lastig voor je......

 

windows uitvoeren cmd

telnet 192.x.x.x

root

paswoord

verbonden # BM750

cd /

cd /etc/samba/

vi smb.conf

 

ach ja na editen

General Startup
To use vi: vi filename
To exit vi and save changes: ZZ   or  :wq
To exit vi without saving changes: :q!
To enter vi command mode: [esc]

ciao

aangepast door Tonskidutch

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Goedemorgen, ik ben sinds enkele dagen de bezitter van een Duo2, en dat is mijn eerste Linux-machine, draait op openATV. Ik ben er nu al heel blij mee, ik krijg alleen het netwerk niet aan de praat, noch vast noch wifi. Ik heb een systeem met vaste ip-adressen, ook deze heb ik dus een vast adres gegeven. Ik heb 2 problemen:

1. hij wil het netwerk wel activeren, maar bij testen krijg ik bij ip-adres een fout. Ik kan hem ook niet pingen vanaf mijn pc. Ik denk dat Tonskidutch gelijk heeft omdat de workgroup niet klopt, maar hoe verander je in de samba-config de workgroup vanaf je pc als je er niet in kunt???

2. de standaard gateway staat op 0.0.0.0 maar die is bij mij natuurlijk anders (xxx.xxx.1.1). Als ik dat verander maakt het niet uit of ik op OK druk of de groene knop: hij houdt het niet vast en zet de gateway weer op "nee", en als ik er "ja" van maak staat er weer 0.0.0.0.

Ik heb het met DHCP geprobeerd erin te komen, maar ook dat lukt niet.

 

Mijn vragen zijn dus: is er een andere manier om in de Duo2 om de workgroup aan te passen? En wat doe ik fout dat de gateway niet vastgehouden wordt?

 

Alvast dank voor jullie hulp, en een fijne dag nog,

P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat toch eerst je ntwerk op je box in orde moeten maken voor dat je kan inloggen met je pc.

 

Best is om DHCP in te schakelen en je netwerk te herstarten.

 

Lukt dit niet dan kan je proberen om alles handmatig op je box in te stellen.

 

Scakel dan DHCP uit.

Kijk op je pc in welke range je router werkt. Bv 192.168.0.1

 

Geef je box dan bv 192.168.0.100 als adress

Subnetmask 255.255.255.0

Bij gateway vul je dan 192.168.0.1 in

 

Zo zou het moeten werken

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen, ik ben sinds enkele dagen de bezitter van een Duo2, en dat is mijn eerste Linux-machine, draait op openATV. Ik ben er nu al heel blij mee, ik krijg alleen het netwerk niet aan de praat, noch vast noch wifi. Ik heb een systeem met vaste ip-adressen, ook deze heb ik dus een vast adres gegeven. Ik heb 2 problemen:

1. hij wil het netwerk wel activeren, maar bij testen krijg ik bij ip-adres een fout. Ik kan hem ook niet pingen vanaf mijn pc. Ik denk dat Tonskidutch gelijk heeft omdat de workgroup niet klopt, maar hoe verander je in de samba-config de workgroup vanaf je pc als je er niet in kunt???

2. de standaard gateway staat op 0.0.0.0 maar die is bij mij natuurlijk anders (xxx.xxx.1.1). Als ik dat verander maakt het niet uit of ik op OK druk of de groene knop: hij houdt het niet vast en zet de gateway weer op "nee", en als ik er "ja" van maak staat er weer 0.0.0.0.

Ik heb het met DHCP geprobeerd erin te komen, maar ook dat lukt niet.

 

Mijn vragen zijn dus: is er een andere manier om in de Duo2 om de workgroup aan te passen? En wat doe ik fout dat de gateway niet vastgehouden wordt?

 

Alvast dank voor jullie hulp, en een fijne dag nog,

P.

 

Ik wil even aanvullen dat ik eruit ben: het bleek een probleem van openATV, die houdt/hield de instellingen van het netwerk niet vast. Ik heb nu VTi 6 geinstalleerd: netwerk draaide meteen als een tierelier.

Nu nog even de paden vinden van de Duo2 voor Dreamboxedit en dan kan ik vooruit.

 

Vriendelijke groeten,

P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...