Ga naar inhoud


soms (vaak) snap ik deze maatschappij niet.......


ronaldsl

Aanbevolen berichten


  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

En denk je nu echt dat dit alleen maar komt door het huidige kabinet?

 

Zou het probleem niet al veel eerder zijn ontstaan doordat men in vorige kabinetten geen beslissingen kon of durfde nemen en het probleem steeds maar voor zich uit aan het schuiven was? 

 

Nu wordt er, naar men zegt, eindelijk een keer de tering naar de nering gezet zodat de schuldenlast niet nog veel verder oploopt en er over een paar jaar nog veel grotere problemen ontstaan (kijk bijv. eens naar Amerika waar morgen misschien 1 miljoen ambtenaren zonder salaris naar huis worden gestuurd omdat er geen geld meer is) Dat wil men hier voorkomen en nu deugt er totaal niets van?

 

Ik noem zoiets altijd gaten graaf politiek ofwel je graaft een gat om een ander gat te vullen maar je moet wel steeds een groter gat graven om het vorige gat te vullen en op een gegeven moment is het gat zo groot geworden dat je er in verzuipt.

 

Kijk eens wat er bij onze oosterburen is gebeurd toen Oost-Duitsland plots ook aan werk geholpen moest worden.

Daar zijn toen wel drastische maatregelen getroffen en hervormingen doorgevoerd, gingen lonen en uitkeringen omlaag enz. en kijk eens wat voor commentaar men daar toen had.

Maar het heeft wel als gevolg gehad dat ze er nu een stuk beter voor staan en geen 21% maar slechts 19% BTW betalen, veel producten er stukken goedkoper zijn enz.

Ik zeg niet dat het daar allemaal Halleluja is wat de klok slaat, want veel hebben dan wel werk maar zitten desondanks wel onder het bestaands minimum en als je ouders naar het verzorgingstehuis moeten dan wordt er wel eerst even bij de kinderen aangeklopt  om e.e.a te gaan betalen. Moet het riool bij je in de straat worden vervangen dan krijg je wel even een factuur per strekkende meter wat langs jouw grondgebied wordt gelegd enz. enz.

 

Maar in mijn ogen zal er wel een keer door de zure appel moeten worden gebeten en dat kun je naar mijn mening beter vroeg doen als de problemen nog te overzien zijn dan later als de problemen en gevolgen gewoon niet meer te overzien zijn.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rutte denkt eerst aan de buitenlanders en Brussel en dan pas aan de Nederlanders......

 

Als hij het alleen voor het zeggen had en deze beslissingen neemt zou je nog gelijk kunnen hebben maar hij heeft het gelukkig of juist jammer genoeg niet alleen voor het zeggen omdat er nog een partij mee regeert. 

Het probleem is echter dat er door de vele politieke partijen een dusdanige versnippering plaats heeft gevonden dat niemand nog een duidelijke koers uit kan stippelen want na de verkiezingen moet vrijwel elke partij weer water bij de wijn doen omdat ze met een ander samen moeten werken.

Op zich is dat best goed omdat dit een stabiliserende werking heeft zodat een flinke ruk naar links of rechts vrijwel niet mogelijk is, maar het heeft ook een groot nadeel omdat niemand op deze manier zijn oplossing uit kan voeren en bij de volgende verkiezingen kan laten zien wat ze bereikt hebben en daar dan ook op afgerekend kan worden.

 

Het probleem is vaak dat we niet zien hoe goed we het hier hebben.

Laatst zag ik toevallig een stuk van het programma "een dubbeltje op zijn kant" waar man en vrouw samen ruim 5000 euro per maand naar binnen harkten en dan toch nog 1900 euro per maand te kort kwamen :sick:   

Kun je je voorstellen dat ik dan mijn hart vasthou over wat er gaat gebeuren als die generatie het straks voor het zeggen krijgt en moet beslissen over bijv. de pensioenen die door de huidige generatie zijn opgebouwd terwijl we dan ook nog aan een schulden plafond zitten?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een koppel met 5000,00 kan je toch echt niet vergelijken met doorsnee

 

Het gaat gewoon slecht ,binnen heel europa wordt al geroepen "nederland heeft zich kapot bezuinigd"

 

Heel veel nederlandse bedrijven richten zich al niet meer op nederland met de handel maar

op het buitenland vooral duitsland en belgië.

 

Hun antwoorden zijn ,in nederland verdien je niet eens meer  het zout in de pap ,de bedrijven/klanten

zijn straat arm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij het alleen voor het zeggen had en deze beslissingen neemt zou je nog gelijk kunnen hebben maar hij heeft het gelukkig of juist jammer genoeg niet alleen voor het zeggen omdat er nog een partij mee regeert. 

Het probleem is echter dat er door de vele politieke partijen een dusdanige versnippering plaats heeft gevonden dat niemand nog een duidelijke koers uit kan stippelen want na de verkiezingen moet vrijwel elke partij weer water bij de wijn doen omdat ze met een ander samen moeten werken.

Op zich is dat best goed omdat dit een stabiliserende werking heeft zodat een flinke ruk naar links of rechts vrijwel niet mogelijk is, maar het heeft ook een groot nadeel omdat niemand op deze manier zijn oplossing uit kan voeren en bij de volgende verkiezingen kan laten zien wat ze bereikt hebben en daar dan ook op afgerekend kan worden.

Het is daarom goed dat we nu in Amerika zien hoe te weinig partijen en kiesdrempels de besluitvorming er niet gemakkelijker op hoeft te maken doordat partijen elkaar kunnen gijzelen.

Maar te veel partijen werkt ook niet, dat zie je inderdaad bij ons versnipperd parlement.

In beide gevallen zien we de grenzen van de democratie die besluitvorming totaal lam legt.

 

Het lijkt erop dat een kleine kiesdrempel in ieder geval niet onverstandig is. Zeker niet in Nederland, waar het allemaal veel te lang duurt voordat er überhaupt een besluit valt.

En als die valt, ook nog zo verwaterd is dat het effect eruit is en/of zo vaag is geworden dat er weer niks gebeurt. 

 

Dat tijdsverlies en die stroperigheid kost ons Nederland werkgelegenheid, daar ben ik van overtuigd.   

Minder ambtenaren bij een gemeente terwijl de kerntaken overeind blijven is echter op zich een goed streven. Jammer alleen dat dat weer zoveel mensen werkloos moet maken. Het toont echter wel aan dat er dan jarenlang scheefgroei is geweest en efficiency te weinig in het oog werd gehouden. 

Kennelijk was er geld te over.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ja, Nederland heeft zich gisteren maar doodleuk garant gesteld voor 200 miljard aan leningen die verstrekt gaan worden aan noodleidende landen binnen Europa. Kunnen die landen het niet terug betalen, dan komt de rekening naar ons land. Alles wordt gedaan om Europa in stand te houden. Proost ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij op 't werk werken heel veel poolse mensen van 18 - 20 jaar.

Werken 6 dagen en 9 uur per dag,netto ongeveer 45 à 48 uur per week.

maandloon is ongeveer 800 euro netto.

 

Zou best kunnen kloppen. Ik heb het ook wel eens gevraagd aan wat Polen. Netto verdienen ze 5 euro per uur via een internationaal opererend bemiddelingsburo. Belasting schijnen ze niet te hoeven betalen, tenminste niet in Nederland. Daarnaast kosten van vervoer 20 euro per week per persoon en de kosten van huisvesting. Sprak er laatst eentje die met 14 man in een huis zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij het alleen voor het zeggen had en deze beslissingen neemt zou je nog gelijk kunnen hebben maar hij heeft het gelukkig of juist jammer genoeg niet alleen voor het zeggen omdat er nog een partij mee regeert. 

Het probleem is echter dat er door de vele politieke partijen een dusdanige versnippering plaats heeft gevonden dat niemand nog een duidelijke koers uit kan stippelen want na de verkiezingen moet vrijwel elke partij weer water bij de wijn doen omdat ze met een ander samen moeten werken.

Op zich is dat best goed omdat dit een stabiliserende werking heeft zodat een flinke ruk naar links of rechts vrijwel niet mogelijk is, maar het heeft ook een groot nadeel omdat niemand op deze manier zijn oplossing uit kan voeren en bij de volgende verkiezingen kan laten zien wat ze bereikt hebben en daar dan ook op afgerekend kan worden.

 

Het probleem is vaak dat we niet zien hoe goed we het hier hebben.

Laatst zag ik toevallig een stuk van het programma "een dubbeltje op zijn kant" waar man en vrouw samen ruim 5000 euro per maand naar binnen harkten en dan toch nog 1900 euro per maand te kort kwamen :sick:   

Kun je je voorstellen dat ik dan mijn hart vasthou over wat er gaat gebeuren als die generatie het straks voor het zeggen krijgt en moet beslissen over bijv. de pensioenen die door de huidige generatie zijn opgebouwd terwijl we dan ook nog aan een schulden plafond zitten?

 

suc6

 

Gerrit

Ik heb per toeval dit programma gezien. Het verbaasde mij ook dat die vrouw van dat stel zoveel geld uitgaf waarvan ze zei dat ze niet eens wist dat ze het geld uitgaf. Wat mij bevreemdde is dat toen er bij de schulden werd gesproken dat elke maand de hypotheek betaald moest worden. Ok dacht ik nog. Maar even later bleek dat er bij de berg schulden ook sprake was van een huurschuld. Toen had ik zoiets van klopt dit verhaal wel of is het in elkaar gezet. Hoe kan je een hypotheek krijgen als je een huurschuld hebt? Volgens mij is het bijna zo goed als uitgesloten dat je een hypotheek krijgt. De hypotheekverstrekker zou dan toch een verhuurdersverklaring willen hebben van geen huurschuld alvorens een hypotheek te verstrekken.

Die vrouw zat ook zo genoegzaam op de bank, als een moderne vrouw, dat ze haar bankpas doorknipte. Voor elke uitgave moest zij bij haar man terecht. Echt niet iets uit deze tijd.

 

Over de waarheid van dit programma heb ik echt zeer sterk mijn twijfels. Gewoon in scene gezet om maar kijkers te trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb die uitzending niet gezien maar veel van die dingen is

in elkaar gezet (fake)

In duitsland is bv bekend geworden dat programma's als mietnomaden van rtl allemaal

fake was en dat alle partijen geld hebben gekregen om mee te spelen.

 

Is ook een vorm van werkverschaffing dus niet slecht om ontopic te blijven

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...