Ga naar inhoud


nadat het regende geen signalen meer, LNB's kapot?


haramo

Aanbevolen berichten

Hey iedereen

 

Kan iemand me helpen? Mijn vriend zijn ontvangst is zo goed als dood.

 

Het zijn niet zo oude LNB's ( Inverto Black Premium Single ) , astra 1 en 3 vertoont zelf geen signaal in de rechterbalk, dat denk ik aangeeft dat de LNB aangesloten is(donker oranje kleur)? de linkerbalk dat het groen signaal geeft, is leeg.

 

Enkel hotbird geeft nog een signaal in de rechterbalk, maar groen signaal is leeg.

 

Zou de switch kapot zijn? of de kabeltjes tussen de switch en de LNB's, of misschien de kabel die in de grond steekt en van de switch naar de receiver gaat?

 

hmmm, zal de garantie nog gelden op de switch en/of LNB's als regen een oorzaak is van schade? ik dacht dat LNB's wel tegen regen kunnen? 

 

Is trouwens niet de eerste keer dat het heeft geregend en het heeft zelfs erger geregend.

Is wel de eerste keer dat ik hoor dat LNB's kapot zouden gaan door regen?? of is dit 'normaal'?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


staat de switch wel goed ingesteld ?

zit er misschien een kortsluiting in je kabel enz

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk niet dat afstellen het probleem is, de afstelling werd correct uitgevoerd en alles werd goed vastgemaakt.

bovendien zal dan enkel de groene balk geen signaal moeten tonen en niet de andere balk, dat toch laat zien dat de LNB aangesloten zijn.

 

de switch is correct ingesteld met de plastieken bescherming.

 

Mijn vriend heeft wel de kabel van de switch naar de receiver recent in de grond gestopt, en ik vroeg hem of die beschermd is (buis ofzo). hij zei deels wel en deels niet.

 

Dus misschien dat die buis nu vol water zit?? kan dat de oorzaak zijn?

 

Als LNB's tegen regen kunnen en dat gekend is dat deze  niet zo snel kapot gaan,, zal denk ik wel iets anders (switch twijfel ik, maar kan hé, of de kabeltjes tussen switch en LNB's de oorzaak zijn hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er kan ook nog water in zitten waar de coax kabels aangesloten zitten bij de switchs of bij de lnb's

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

anders eens de ontvanger volledig uitzetten en terug aan zetten en kijk of hij dan misschien op een vrije zender werkt 

ps welke ontvanger is het ?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Controleer of jouw disecq nog wel juist staat. Er was ook onweer en dat is gevaarlijker dan regen. Heeft jouw vriend soms de coax losgekoppeld van de ontvanger en vergeten terug te verbinden? De coax is een tijd bestand tegen water als de mantel niet beschadigd is. Als je gemakkelijk aan een lnb kan, verbindt die dan eens rechtstreeks met een andere coax aan de ontvanger. Als dit werkt hang je de coax aan de switch ipv aan de LNB. Als dit niet zou werken moet je de switch in verdenking stellen, als dit wel werkt de coax.

Denk er wel aan de koppelingen ook na te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het ergste geval is er contact met water geweest terwijl de ontvanger in standby heeft gestaan, dus in wezen op AAN.

Dan is er kortsluiting geweest en kan de ontvanger daardoor een genadeklap hebben gehad. 

 

Dit kun je alleen uittesten door een rechtstreekse coax-verbinding met een verse coax + f-connectoren te maken tussen de ontvanger en 1 van de lnb's. Beurtelings even de lnb's bij langs gaan, maar tijdens het verbinden wel steeds de ontvanger volledig uitzetten. Bij steeds geen beeld vrees ik dat de ontvanger de boosdoener is.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

.Mijn vriend heeft wel de kabel van de switch naar de receiver recent in de grond gestopt, en ik vroeg hem of die beschermd is (buis ofzo). hij zei deels wel en deels niet.

 

Dus misschien dat die buis nu vol water zit?? kan dat de oorzaak zijn?

Zou zo maar kunnen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou zo maar kunnen.

Niet dat die buis volgelopen is, natuurlijk. Dan moet er kortsluiting ontstaan zijn door contact tussen water en de interne coax. Dat zou een f-connector of een koppeling moeten zijn. 

 

Maar water in een buis is een behoorlijk risico dat je altijd moet proberen te vermijden. Ik heb ook slagvaste buis door de tuin, maar potdicht afgewerkt.

Het grondwaterpeil vormt een behoorlijk risico met die hoosbuien die we tegenwoordig hebben.

 

Maar ik zou eerst de ontvanger nog eens testen met een rechtstreekse kabel naar de lnb's.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

PVClijm met koppelstukken en dan zorgen dat hij ruim boven de grond steekt aan beide kanten.

 

Ik gebruik trouwens nu dikke waterslang van de bouwmarkt: flexibel en oersterk en er kunnen 3 kabels naast elkaar in.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er moet maar één kabel door, dus een normale waterslang zal ook goed zijn of is die slang van u van bepaalde kwaliteit?

Ik wil mijn vriend niet zeggen dat hij een goedkope waterslang in de grond kan steken, als de diertjes daar ook in kunnen bijten? hmm

 

Dus je gebruikt koppelstukken om verschillende waterslangen aan elkaar te koppelen? ik hoop dat ik één lange waterslang vind dat voor hem voldoet.

Normaal de afstand is niet zooo groot. ik schat max 7 meter.

 

De coax kabel gaat dan in een gaatje dat in de omkadering (hout) van het raam (venster of hoe noemen jullie dat?). Dus als ik bv de slang zo lang maak dat het ongeveer op de helft boven zit, zal wel goed zijn? Dan goed PVC lijm aanbrengen.

 

Dat moet wel waterdicht zijn hééé, mooie oplossing Eduard07. Ik zal het hem zeggen.

 

Nogmaals bedankt iedereen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...