Gast Geplaatst: 24 september 2002 Geplaatst: 24 september 2002 Ik als beginner heb al zo veel moeten lezen maar ik kom niet veel verder. Ik ben op zoek naar een zenderslijst voor een Dbox. Maar als ik die nu gevonden heb of aangereikt krijgt wat moet ik er dan mee doen? Wie wil me daarmee opweg helpen. Misschien staat dit ook wel ergens beschreven. Ik heb de site van duwgati al helemaal door gespit, maar ik kom niet verder. Het probleem is dat ik mijn funcard4 heb opgewaardeerd en vervolgens bepaalde zenders weer terug heb die ik eerst kwijt was, maar ook bepaalde zenders niet meer heb. Volgens een persoon moet ik dan een nieuwe zenderslijst hebben dat is het enigste wat me is verteld. Ik kreeg een site op waar ik dat kon vinden dat was move.to/satlook oke daar gekeken maar ik kan geen zenderslijst vinden. Wel settings is dat misschien het zelfde als een zenderslijst, maar wat moet ik daar dan mee doen. Moet ik mijn Dbox aan de pc aansluiten of kan ik dat via mijn funcard laden. Ik weet het niet en wie kan me helpen? Iedereen veel kijk plezier, Kabouter.
goto Geplaatst: 24 september 2002 Geplaatst: 24 september 2002 Inderdaad een settingslijst is hetzelfde als een zenderlijst en deze moet je door middel van een nulmodemkabel in de Dbox zetten. Je hebt ook nog een programma nodig om de settings te laden,ik gebruik hiervoor Dvb-edit. Sluit de Dbox aan op een compoort van de pc. De baudrate van de pc en de Dbox moeten gelijk zijn,meestal 38500 Open in dvb-edit de settingslijst die je in de ontvanger wilt zetten. Onder "serial" op "send settings"drukken en als het nu goed moet ie de settings beginnen te schrijven. Als het klaar is verschijnt er " ok writng" op je tv scherm. succes. compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.
Gast Geplaatst: 25 september 2002 Geplaatst: 25 september 2002 Nou dat is niet niets, maar ik ben nu wel wat wijzer geworden. Ik ga eens kijken of ik het een of ander voor mekaar kan krijgen. Ik wil u bedanken voor de deze uitleg. Veel kijk plezier, Kabouter.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen