Ga naar inhoud


Canaal Digitaal heel slecht to geen ontvangst, FTA werkt wel


Samplex
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Jurgen, bedankt voor je reactie.

 

Enige wat ik heb geïnstalleerd is de CCcam 2.3.0 voor de C+ kaart.

 

Zal straks even een foto maken van de settings.

 

Bedoel je nu letterlijk de C+ kaart?

 

Zo ja, dan denk ik dat dit niet zal lukken want volgens mij ondersteund de VU geen C+ kaarten via de interne kaartlezer.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb Henksat, satje zijn lijst ook al geprobeerd,

 

De Astra HD kanalen komen met veel signaal binnen zonder blokken.

 

Het is een wit/rode Canaal Digitaal kaart is het die heeft het altijd goed gedaan in de Dreambox 800 en 2 maanden in de VU Solo2.

 

De problemen begonnen eind augustus begin september.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Tonskidutch laat zien in zijn post heb ik dus dat moet goed zijn.

 

Alles draaide goed voor 2 maanden en opeens helemaal geen beeld op sommige zenders RTL5, SBS6 etc en dat waren allemaal met polarisatie Verticaal, heb toen eerst de LNB vervangen voor een Venton Rocket Single LNB toen krijg weer beeld op RTL4, SBS6, etc alleen met het resultaat dat het signaal nog steeds niet goed is.

 

De Moteck V-BOX II DiSEqC POSITIONER heb ik er ook al tussen uit gehaald dus zit de schotel direct op de Solo2 maar hielp ook niet.

 

 

Wat ik nog kan proberen is:

 

-OScam maar als iemand mij kan vertellen hoe ik deze configureer voor Canaal Digitaal?

-Schone setting lijst, dat ik VTi even reset helemaal en gewoon alleen een fastscan doe 23.5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me niet dat dit aan deze LNB ligt toch? 

 

Ik heb die oude Dreambox 800 ook nog liggen misschien kan ik deze weer aan de praat krijgen en kijken of die het dan wel doet. Alleen welke image moet ik dan gebruiken op de DM800 want volgens mij word daar niks meer voor gemaakt toch?

aangepast door Samplex
Link naar reactie
Delen op andere sites

:grin: lijkt eerder zwart wit met een beetje rood :grin: wiz

 

er komen nu wel erg veel kwesties op tafel;

- slechte ontvangst sowieso

- blokken door pover stukkie LNB hardware

- blokken door softcam configuratie / oude softcam

 

1 en 2 kunnen we nu niet aanpakken, enkel testen met de dm800 als referentie (newnigma image)

de softcam configuratie is eigenlijk al ten dele voor ons geautomatiseerd, als je dit bestand (let op enkel voor VTI) uit de bijlage unzipt en naar /etc/opkg kopieert, kun je naar een herstart (per menu) in het applicatie beheer de oscam downloaden en de basis configuratie die direkt met seca3 kaart werkt

 

de map /etc/tuxbox/config moet aanwezig zijn , MAAR wel leeg (geen oude configuraties erin laten staan)

eventueel backup je die oude even naar pc

 

heb je dat scriptje erin, halen we eerst de oscam 8918 op uit de softcam feed en daarna de config voor TVV (ja tvv die is eigenlijk hetzelfde als cds)

 

ciao

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja kan ook, maar dan vindt je geen voorbeeld configuratie voor de seca3 kaart

 

dat is nu juist waar de meesten naar zoeken, dus probeer het eens

 

mijn kaart werkte onmiddelijk nadat de oscam geactiveerd werd met die basis config erin (uit die alternatieve crvti feed)

ciao

 

o ja nog dit, dat scriptje is er ook voor openpli als daar belangstelling voor is

aangepast door Tonskidutch

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

je kan met je softcam stoeien zoveel als je wilt, maar ik denk toch dat je een probleem hebt met je schotel /lnb. Wat blackeyes zegt, die rockets dat zijn echt de minst goede lnb's die er verkrijgbaar zijn. Ik denk dat daar je probleem zit.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...