Ga naar inhoud


veronica niet vinden


Arieschotel
Ga naar oplossing Opgelost door Johan45,

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Nou hier zit een gelukkig man op de bank, de laatste twee antwoorden brachten de oplossing.

 

Ik heb veronica weer!

 

Hoe heb ik het gedaan:

Eerst aan de hand van de oplossing van Johan45 de antenne kabel los gepeuterd en mijn vrouw op oorlog sterkte gezet met de afstand bediening.

Op het commando “ja” van mijn vrouw de antenkabel weer gemonteerd echter veel te laat natuurlijk hij vond nog maar een paar zenders!

Echter daar zat veronica ineens wel bij, maar nu miste ik de rest!

We waren net een nieuw strijd plan aan het maken, dit moest namelijk sneller, toen het verhaal van sprietje binnen kwam.

Dus eerst nog even zenders toevoegen, en jawel ook de rest had ik weer.

Even alles op onze goede volgorde gezet, en nu werkt alles weer.

 

Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor het meedenken, en met name de laatste twee heren met het brengen van de oplossing.

 

Ik wens één ieder een goed weekend.

 

 

Groet Arie

Link naar reactie
Delen op andere sites


De beperking van 999 kanalen zal zeker het probleem zijn, want in de handleiding van de srt 8000 vind ik de volgende instructie on paragraaf 8.3:

 

 

http://www.gebruikershandleiding.com/Strong-srt-8000/preview-handleiding-383808.html?page=0026

 

Maar inderdaad geen handmatige toevoeging van 1. Die mogelijkheid was er op de wat latere modellen van Strong wel, want ik heb er een gehad die het wel kon.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zenders verwijderen is zinloos.

Bij de nieuwe scan worden dezelfde verwijderde zenders weer ingelezen en schiet je er niets mee op.

Maar OK, je bent wel lekker met de hobby bezig ....

 

De methode van Sprietje werkt alleen als je in de tweede scan een andere satelliet selecteert.

Zo lazen we heeeeeeeeeeeeel vroeger de Hotbird zenders in.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schreef in bericht 15 “Zo deed ik dat vroeger altijd”.

Ik had erbij moeten zetten “met de Philips DSX 6073”. Met die ontvanger wis je de zenders niet die in het geheugen staan bij een nieuwe scan van dezelfde satelliet.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Het probleem met het niet vinden van veronica na een volledige scan komt waarschijnlijk doordat de instelling van de frequentie van de ASTRA 1 niet aangepast kan worden. Dat is tenminste het geval bij mijn Philips DSX 7072/3, dat n.b. een door canal digitaal gecertificeerd apparaat is. Bij mijn decoder hopt ie gewoon over de frequentie instelling van 12515 heen (blijft ook grijs) en beland bij de instelling voor Lo LNB die standaard op 10600 staat, maar wél aan te passen is. Canal Digitaal wordt dus bedankt! voor het veranderen van de frequentie van Veronica naar 11023 als enige NL zender op 19.2 Astra 1. Waar heb het voor nodig? Antwoord: zodat ze me een HD installatie denken te kunnen verkopen. Met hoop op een einde van hun satelliet monopoly....... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, de ontvanger is op de markt gekomen in 2002, een nieuwe SD ontvanger koop je voor minder dan Euro 50,-

Andere satelliet aanbieders zullen nog veel meer nieuwe frequenties gaan gebruiken, en je vermoedelijk dwingen hun ontvanger te gebruiken, om cardsharing te voorkomen.

 

Maar heb je dit draadje al eens doorgelezen en de tips geprobeerd welke hier beschreven zijn?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook de Philips 7072/03a is nog prima te gebruiken voor de SD zenders van CanalDigitaal op de Astra1 19.2 

 

Hoe de zenders in je decoder te krijgen staat hier boven in bericht #14 beschreven.

Voor Strong 8000 lees je gewoon Philips 7072/03a en de rest is hetzelfde.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ john-sathopper

 

Ja dat waren best wel leuke tijden maar die tijd is voorbij en komt niet meer terug

De tijd voor alternatieve software is voorbij voor deze oude SD decoders van Strong,  Pioneer en Philips.

De alternatieve software wordt al geruime tijd niet meer onderhouden en dan werkt het niet meer goed.

Daarbij zijn er voor hobby doeleinden veel andere nieuwe HD decoders gekomen waarmee het veel leuker spelen is geworden.

Bovendien is er een oplossing voor de oude SD decoders hierboven beschreven. Dus voor gebruikers die aan SD zenders

genoeg hebben en niet veel geld kwijt willen aan een abonnement nog een prima decoder.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

...

Na de zoveelste keer ellende wordt het dus bij investeren geen canal ditaal meer.

...

Altijd jammer dat als er geïnvesteerd moet worden gelijk de schotel de deur uitgedaan wordt.

Ook bij Digitenne en kabel ontkom je niet aan nieuwe ontwikkelingen en als je Canal Digitaal benaderd zijn er vast mogelijkheden voor gratis leenapparatuur bij verlenging van je contract.

Dan heb je ook gelijk Canal Digitaal goedgekeurde apparatuur waar je met een Fastscan heel makkelijk up-to-date blijft. En kan je overstappen op de Astra 3 (23.5 Oost) zodat je Veronica kan blijven kijken mocht de SD-versie afgeschakeld gaan worden.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Johan45

 

maar met de laatste sattracker was zijn probleem wel opgelost (het is nu ook al opgelost).. en er zijn vast nog wel mensen die ergens op de pc sattracker hebben liggen

het geeft hem i.e.g. meer mogelijkheden

aangepast door john-sathopper

Amiko Alien 2 FW 1.2.78, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Dag,

Ook bij mij na opnieuw scannen van Astra 19,2 de gewenste CanalDigital zenders gevonden, maar geen Disney/Veronica.

( XSAT CDTV410, ook niet de jongste maar werkt weer prima na vervanging condensator in voeding)

 

Daarna een andere ontvanger van een andere schotel met wel ingescande en te ontvangen Veronica aan de eerste schotel gekoppeld: Gaf ook geen beeld op Veronica.

 

Daarna een andere universele LNB op de eerste schotel gezet en Bingo!  Nu wel beeld  op Veronica,

Vervolgens oude ontvanger weer aan eerste schotel met de vervangen LNB en 11023 H met Veronica ( en Discovery) probleemloos ingescand.

 

CONCLUSIE: Je Strong is waarschijlijk sitll going strong maar je LNB ziet het niet meer zo scherp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...