Ga naar inhoud


vu+ solo wil niet meer opstarten ?


Gast gezeppi

Aanbevolen berichten

sinds enkele dagen wil mijn vu + solo niet meer opstarten.

 

de voeding werkt alleen lijkt het of het moederbord geen stroom krijgt, de led aan de voorkant wordt ook gewoon groen maar de netwerk poort aan de achter zijden blijft uit en hdmi of av aansluitingen werken ook niet meer . nu weet ik dat de vu + duo problemen heeft met hardware failure na een bepaalde tijd is er bij jullie iets bekend over de problemen met de vu + solo ?

 

met vriendelijke groeten:

 

gezeppi

Link naar reactie
Delen op andere sites


een groen ledje aan de voorzijde betekend dat ie wel stroom heeft op het MoBo...

 

heb je al eens getest of opnieuw flashen kan?

ciao

ik heb hem geprobeerd opnieuw te flashen alleen krijg ik daarna nog steeds geen beeld of stroom op de inet poort .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vaag, je hebt geprobeerd om opnieuw te flashen en is het gelukt of niet?

 

Mocht het flashen volgens jouw gelukt zijn dan heb je tijdens het configureren ook beeld moeten hebben, is dat zo of leg anders uit wat er nu wanneer wel of niet doet.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vaag, je hebt geprobeerd om opnieuw te flashen en is het gelukt of niet?

 

Mocht het flashen volgens jouw gelukt zijn dan heb je tijdens het configureren ook beeld moeten hebben, is dat zo of leg anders uit wat er nu wanneer wel of niet doet.

als ik de vu start met usb erin zie ik dat hij de usb leest ivm er een led op zit dan laat ik heb zijn proceduren afgaan dan stopt die met knipperen en wordt de vu led groen .

voor de rest heb ik geen beeld meer gekregen ook heb ik meerdere versie's van pli en opena geprobeerd.

dus of de flash nu gelukt is of niet weet ik niet zeker

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik de vu start met usb erin zie ik dat hij de usb leest ivm er een led op zit dan laat ik heb zijn proceduren afgaan dan stopt die met knipperen en wordt de vu led groen .

voor de rest heb ik geen beeld meer gekregen ook heb ik meerdere versie's van pli en opena geprobeerd.

dus of de flash nu gelukt is of niet weet ik niet zeker

als na het flashen en aan -uit zetten geen setup wizard komt, lijkt er nog een probleem te zijn

 

wat stond er voorheen op

en is dat congruent met de nieuwe (zonder een bootloader)

ciao

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach zo :D

 

voor de goede orde, heb je usb geformateerd in fat32, image rechtstreeks uitpakken naar de stick, dat

wil zeggen als je de stick controleerd moet daar een map <vu> opstaan.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de week had ik ook iemand die de foutieve files op zijn USB stick had staan dus misschien hierbij nog iets nuanceren.

 

Op de USB stick mag uitsluitend één map en wel vuplus staan en verder helemaal niets.

In deze map moet de map solo staan en daarin 2 .bin files.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

voorheen stond er pli op en heeft altijd goed gewerkt tot vorige week ineens,einde oefening .

de usb stick is ook juist geformateerd en de bestanden zijn er ook netjes opgezet zoals hieboven beschreven .

zover ik weet is er echt iets mis met het mobo maar ik ga vanavond eens rond bellen ik zal jullie op de hoogte houden .

alvast bedankt voor alle reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ontvanger werkt weer, de bootloader er opnieuw opgeflashed en openATV en box draait weer.

De box was onder het kijken gestopt en was met geen mogelijkheid meer te starten.

 

Even een ander vraagje, hoort er op de elco van 450V op de voeding, aan de buitenkant van elco spanning op te staan? Ik was even een beetje aan het voelen, maar weet nu weer hoe dat voelt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De primaire zijde van de voeding hangt rechtstreeks aan het lichtnet zonder galvanische scheiding.

Met andere woorden, je loopt een goede kans geëlektrocuteerd te worden wanneer je niet weet wat je aan het doen bent!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...