Ga naar inhoud


Meerwaarde pli 4


Cerveaux

Aanbevolen berichten


  • 2 weken later...

welk antwoord?

 

oh mijn antwoord...

ja dan moet je lezen bij de relevante fora, waar men over het image 3.0 of 4.0 heel duidelijke informatie geeft

dat staat in de release teksten en aanvullende informatie bij OPENPLI

aangepast door Tonskidutch

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de gebruiker zelf is er niet echt een verschil merkbaar enkel de bouwomgeving is volledig vernieuwd.

 

Grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

luister,

wat zegt ons een andere bouwomgeving dan?

daarom lachte ik

ik blijf op de hoogte voor zover dat mogelijk is

en het verschil tussen 3.0 en 4.0 hier ook nog eens kopieren in een bericht vind ik gezien de relevante vraag niet echt productief

dat is enkel een mening.

ciao

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar was nu de hulp............. die is er niet geweest. geen enkele opbouw. Geen enkele aanwijzing. niets alleen maar verwijzing. Meestal duidt dit op geen kennis en toch maar bij de lijst te komen van veel antwoorden of te wel top auteurs.

 

Geeft niet hoor. Antwoorden geven is geen must, maar een toevoeging aan de vraag, zou een mooie boel worden als je op school dit soort antwoorden ook had gekregen. Dan had ik mijn lesbrief/brevet allang aan de wilgen gehangen.  

aangepast door Cerveaux
Link naar reactie
Delen op andere sites

in post 2 schreef ik dat ook...

die nieuwe kernel is echter specifiek voor de nieuwe modellen duo2 en solo2

volgens mij niet eens in de images voor de oude types/modellen opgenomen

 

qua release teksten betreffende de beide images is er niet veel op sat4all enkel op Openpli forum

 

(en nogmaals kopieren daarvan is niet aan mij dat mogen de Openpli members zelf doen)

 

doorverwijzen naar elders is niet altijd leuk en heel prettig voor de vraagsteller, dat besef ik.

maar, een image testen is altijd beter dan erover lullen, dus gewoon doen.

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

PLi 4 heeft niets te maken met een andere kernel. Ook Enigma is niet veranderd.

Wat anders is, is dat Open Embedded een andere is.

 

Je kent de termen OE1.6 & OE2.0 vast wel. Dat zijn de Open Embedded versies van Dream. VU+ heeft één op één OE2 overgenomen (geforked) en zodoende gebruiken alle op VU's OI (Original Image, fabrieks-image) ook diezelfde OE2.

PLi gebruikt geen OE van Dream, maar een eigen omgeving en is momenteel bezig over te gaan van versie 3 naar versie 4.

 

Open Embedded is inderdaad een bouwomgeving (zie http://en.wikipedia.org/wiki/OpenEmbedded voor een algemene omschrijving). In OE vind je geen gebruikersfunctionaliteit, maar 'technische zaken' die voor een image noodzakelijk zijn (o.a. drivers en een heleboel libraries).

Dat betekent dat het voor een gebruiker niet (direct) uitmaakt welke versie van OE gebruikt wordt.

Indirect is dat wel het geval, omdat b.v. allerlei plugins afhankelijk zijn van andere libraries.

 

PLi vond de overgang naar versie 4 noodzakelijk, omdat daarmee nieuwe versies van alle mogelijke libraries gebruikt kunnen worden. Toen men het image voor de DUO2 uitbracht, vond men OE4 voldoende uitgerijpt om die gelijk te kunnen gebruiken: daarvan is dus geen versie 3 meer op de markt gekomen. Voor andere ontvangers worden (voorlopig) zowel op PL13 als op PL4 gebaseerde images uitgebracht (al zitten vernieuwingen voornamelijk in versie 4).

 

Ik hoop dat dit enigszins duidelijk maakt wat een bouwomgeving is.

VU+ UNO-Dual/DUO/DUO2-triple/Ultimo-Quad/Solo2

Xtrend ET5000/ET9200

Odin M9

TM Twin

Images used: PLi/ViX/VTi/Open-ATV/Blackhole

Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS

Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 and 1100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...