Ga naar inhoud


Meerwaarde pli 4


Cerveaux

Aanbevolen berichten

Misschien moet ik hier nog aan toevoegen dat PLi's OE4 nog in een beta-stadium verkeert waardoor een aantal zaken nog niet (goed) werkt. Als je behoefte hebt aan een stabiel systeem moet je dus voorlopig voor PLi-3 images kiezen.

VU+ UNO-Dual/DUO/DUO2-triple/Ultimo-Quad/Solo2

Xtrend ET5000/ET9200

Odin M9

TM Twin

Images used: PLi/ViX/VTi/Open-ATV/Blackhole

Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS

Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 and 1100

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nog iets anders omschreven:

Linux is het Operating System waardoor een STB kan functioneren.

OE is een bouwomgeving voor Linux; dus om een Linux distributie voor een STB te produceren, heb je OE nodig.

Als 'normale' gebruiker heb je daar weinig zaken mee: ook als je Linux op een PC draait zullen de meesten gewoon één van de Linux-distributies gebruiken, zonder zich erin te verdiepen hoe deze is geproduceerd. Dat geldt ook voor de Linux-distributie voor je STB.

 

Enigma is een applicatie, die onder Linux draait. Enigma verzorgt zaken als TV-kijken en opnemen en tevens de Gebruikers interface. Dat is het deel van je totale systeem waarvan je je eigenlijk bewust bent.

 

Een image voor een STB omvat zowel het operating system (Linux) als de TV-applicatie (Enima).

VU+ UNO-Dual/DUO/DUO2-triple/Ultimo-Quad/Solo2

Xtrend ET5000/ET9200

Odin M9

TM Twin

Images used: PLi/ViX/VTi/Open-ATV/Blackhole

Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS

Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 and 1100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk zo worden de raadsels voor de gebruiker ontleed. Dit zet zoden aan de dijk. Ik volg deze lijntje nu met veel plezier. Onnodig gebral heb ik als vrager en als lezer geen behoefte aan. Schoppen doe ik ook niet aan mee. Want het zegt meestal meer over de schrijver. Door deze laatste schrijvens word e.e.a. duidelijk, hoewel niet alles direct op zijn plaats valt. meestal lees ik het meerdere keren en dan valt het vanzelf. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag gerust als het niet duidelijk is.

 

Niet dat ik alles snap of duidelijk kan uitleggen, maar dan kunnen altijd nog deskundigen inspringen.

VU+ UNO-Dual/DUO/DUO2-triple/Ultimo-Quad/Solo2

Xtrend ET5000/ET9200

Odin M9

TM Twin

Images used: PLi/ViX/VTi/Open-ATV/Blackhole

Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS

Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 and 1100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonet OpenPLI4 op mijn Vu+Duo gezet. Nog maar eens hopend dat remote stream convert niet meer hapert... Nog goed uit te testen, maar voorlopig loopt het lekker.

 

Twee dingen die mij meteen opvielen: OpenPli werkt soepeler, net of het neemt minder RAM geheugen in beslag.

Ten tweede: de VU+Duo hangt via scart aan een Philips 32" CRT beeldbuis tv met PixelPlus. Het beeld heb ik altijd al fenomenaal gevonden voor een beeldbuistv, maar op de één of andere manier is het nu nog ietsje scherper geworden. Zie je goed op een full-hd bron, maar zeker in de lettertjes in het menu. (Gebruik dezelfde skin als OpenPli 3 en RGB op scart)

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide begrijp ik niet:

1- Van de hoeveelheid RAM die in gebruik is, merk je niets. Sterker nog: Linux zal altijd zoveel mogelijk geheugen gebruiken (anders heb je het voor niets gekocht). Dat is een goede Linux eigenschap en gebeurt dus bij alle images.

2- Beeldkwaliteit hangt alleen maar af van de gebruikte drivers (en het eventuele verprutsen van die kwaliteit door instellingen in een Video Enhancement plugin). En alle images gebruiken dezelfde drivers ......

VU+ UNO-Dual/DUO/DUO2-triple/Ultimo-Quad/Solo2

Xtrend ET5000/ET9200

Odin M9

TM Twin

Images used: PLi/ViX/VTi/Open-ATV/Blackhole

Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS

Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 and 1100

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Ik ken niets van Linux an sich, maar ik trek het vergelijk door met een Windows pc. Laat het ons gewoon zo maar stellen dat die Duo gewoon sneller en vlotter door de menu's gaat. Heb back-up teruggezet van de OpenPli 3. Dus geen nieuwe progjes erbij geplaatst.

2. Het is van mei geleden dat ik die box nog geupdate heb. Instellingen zijn 1 op 1 dezelfde gebleven. Ik heb er net een uur op gekeken en keer op keer gemerkt dat de beelden scherper zijn.

    Zoals ik in 1 zei: ik ken niets van Linux of software. Ik ben enkel een gebruiker die vaststelt...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...