Dilasso Geplaatst: 15 september 2013 Geplaatst: 15 september 2013 Beste Lezer, Ik gebruik MegaSat LNB’s op een WaveField T55 schotel (zie foto’s) aangesloten op een DM800HD se PVR, AGC is gemiddeld 89% en SNR ook 89% niet slecht dacht ik, maar tijdens een hevige regenbui heb ik toch last van blokkerig beeld en zelfs weg vallen van beeld, is dit euvel misschien op te lossen doorhet plaatsen van een duurdere LNB en zo ja welke? Of moet ik hier maar mee leren leven. Mvg, Dilasso. Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld(Auteur onbekend)---------------------------------------------------------
rommelaar Geplaatst: 15 september 2013 Geplaatst: 15 september 2013 Dilasso met een flinke regenbui wil het wel gebeuren dat het beeld weg valt. Lnb maakt dan weinig uit.Hoe groter je schotel hoe meer regenreserve. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
blackeyes Geplaatst: 15 september 2013 Geplaatst: 15 september 2013 een paar inverto black ultra's helpt zeker met regen ik zie die multiconnect er nu opzitten en die geven bij wat regen al direct minder signaal vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Moderator ceesv Geplaatst: 15 september 2013 Moderator Geplaatst: 15 september 2013 De meeste winst (regenreserve) ga je halen uit een T-90 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 15 september 2013 Geplaatst: 15 september 2013 (aangepast) Beste Dilasso Smalle lnb’s geven altijd een stuk minder signaal dan gewone lnb’s als er regendruppels op de kop zitten, ook de MegaSat lnb’s. Daar komt ook nog een bij dat een WaveField T55 in feite maar een 55cm schotel is en je dus ook al niet veel reserve over hebt bij slecht weer. Ik neem aan dat het blokkerig beeld en het wegvallen van het beeld zich hoofdzakelijk op de Astra 23,5 voor doet. Ik adviseer je dan ook minimaal voor de Astra 23,5 een Inverto Black Ultra te nemen. Dat maakt een heel verschil uit. 15 september 2013 aangepast door Sprietje
Dilasso Geplaatst: 15 september 2013 Auteur Geplaatst: 15 september 2013 Dank voor jullie op en aanmerkingen, voor dat ik ga denken aan een grotere schotel probeer ik eerst voor de Astra 23.5 een Inverto Black Ultra LNB, t.z.t. hier mijn bevinding m.b.t. deze LNB. Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld(Auteur onbekend)---------------------------------------------------------
Dilasso Geplaatst: 16 september 2013 Auteur Geplaatst: 16 september 2013 Ik heb de inverto Black Ultra LNB geplaatst voor Astra 23.5, werkt prima maar ik heb dan geen enkel beeld op de overige satellietenHB, Astra1 en Astra3 draai ik de kabel echter los van de Inverto Black Ultra dan heb ik op alle LNB’s wel weer beeld, weet iemand raad. Mvg, Dilasso. Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld(Auteur onbekend)---------------------------------------------------------
Sprietje Geplaatst: 16 september 2013 Geplaatst: 16 september 2013 Je bedoeld waarschijnlijk geen beeld op de HB, Astra 1 en 2. Wat een vreemde situatie.Het kan volgens mij alleen maar aan de diseqc-switch liggen.Welk merk en type heb je?
Dilasso Geplaatst: 16 september 2013 Auteur Geplaatst: 16 september 2013 De Diseqc is een Verlon DIWO 418P Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld(Auteur onbekend)---------------------------------------------------------
blackeyes Geplaatst: 16 september 2013 Geplaatst: 16 september 2013 (aangepast) venton diwo 418p zal je bedoelen normaliter werkt die wel op de dm 800 hd toevallig pas een schotel en die switchen geplaatst met een dm 800hd en werkt prima samen ken wel dat ie nu defect is bij je 16 september 2013 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
rommelaar Geplaatst: 16 september 2013 Geplaatst: 16 september 2013 De meeste winst (regenreserve) ga je halen uit een T-90 Zeker Cees.Een andere lnb kan wat verbetering geven maar ik blijf er bij dat de schotel in deze het belangrijkste is voor de opbouw van regenreserve. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Dilasso Geplaatst: 16 september 2013 Auteur Geplaatst: 16 september 2013 Is nu mijn diseqc stuk of niet, een grotere schotel is voor mij geen optie. Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld(Auteur onbekend)---------------------------------------------------------
Sprietje Geplaatst: 16 september 2013 Geplaatst: 16 september 2013 (aangepast) Ik kan me niets anders bedenken dan dat toch de diseqc-switch een probleem heeft met verschillende merken lnb’s. Dat wil dus niet zeggen dat die stuk is. Ik zou toch maar eens een Spaun 4/1 diseqc-switch proberen, de SAR 411 WSG. Dit is de SAR 411 F in een waterbestendige behuizing. 16 september 2013 aangepast door Sprietje
blackeyes Geplaatst: 16 september 2013 Geplaatst: 16 september 2013 (aangepast) mischien is de combinatie van die multiconnect lnb's en die black ultra de oorzaak wissel ze allemaal om voor die black ultra's en richt je schotel dan goed uit sprietje je was me net voor ik heb 2 weken geleden een 88 triax met 4 black ultra's (ik gebruik nooit andere) geplaatst met 2 switchen van die venton en die werken perfect met een dm 800 hd dus ik dacht ook al dat die combinatie niet werkte bij dilasso 16 september 2013 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
blackeyes Geplaatst: 16 september 2013 Geplaatst: 16 september 2013 (aangepast) zet die black ultra eens voor de hb of de 19.2 en als die daar ook werkt en die andere 3 niet dan weet je dat 2 verschillende lnb's niet werken op die venton's dan word het 4 black ultra's eropzetten en je bent klaar p.s je hebt dan ook betere lnb's eropzitten 16 september 2013 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen