Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Van de ene op de andere dag geen ontvangst meer en de melding bij het opstarten afstemmen mislukt.

Ik maak gebruik van open pli 2.1

In het Menu krijg ik bij zenders zoeken-signaalzoeker de volgende gegevens

Tuner A

astra 19-2

SNR  0%

BER  0%

astra 23.2

SNR variërend van 0% naar 10% 

BER  0%

Tuner B

astra 19-2

SNR 99%

BER 0%

lock aangevinkt

astra 23.5

SNR 70%

BER 0%

lock aangevinkt

Ik denk dat mijn ontvanger helaas defect is.

LNB is goed aangesloten op mijn smart tv goed beeld

m.v.g. PW

aangepast door Pietwiet

Geplaatst:

elke receiver kan stuk gaan... (ook door wisselen van de coax zonder de stroom uit te zetten)

als de schotel ja zegt op receiver a ) en neen op receiver b ) dan is de receiver van streek of stuk

is er een crashlog op de hdd van je receiver te vinden van vandaag of gisteren?

van streek zijn kan wegens een onverwachte crash

hoeft dan nog niet stuk te zijn

al een nieuwe flash per usb stick gedaan?

smilie_pc_005.gif

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

Waarom pli2.1 op een duo.

Misschien eens upgraden naar 3.0

Grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Ik ben niet zo deskundig om te weten waar ik een crashlog kan vinden.

Misschien kan ik proberen om de laatste versie van open pli 3.0 te installeren

Wat er waarschijnlijk is gebeurt dat ik een van de antennekabels los heb getrokken terwijl hij aan het opnemen was.

Ik ben niet zo'n hobbyist om telkens de laatste versie te installeren

Als de ontvanger goed werkt vind ik en vooral mijn vrouw het prima. 

PW

aangepast door Pietwiet
Geplaatst:

Ik heb pli 3.0 op een fat 32 geformatteerde stick gezet

In de usb ingang van de ontvanger gestoken en aangezet 

Nadat ik de melding kreeg usb stick verwijderen en rebooten bleef het scherm van de ontvanger nadat ik hem uit en weer aangezet had aangeven dat hij aan het starten was en dat bleef hij aan het doen en ik kreeg geen beeld op mijn tv. Na een half uur starten heb ik alles maar uitgezet. Wat doe ik fout ??

PW

Heb je een harddisk aangesloten en heb je ooit gebruik gemaakt van de plugin auto backup,mocht dat beide zo zijn dan wel even op de harddisk van je ontvanger de map backup renamen voor je opnieuw gaat flashen

Dan krijg je namelijk een verse flash aangezien je altijd gebruik hebt gemaakt van pli 2.1 is het beter als je voor pli 3.0 kiest geen gebruik te maken van die oude settings dus backup map

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Ik heb pli 3.0 op een fat 32 geformatteerde stick gezet

In de usb ingang van de ontvanger gestoken en aangezet 

Nadat ik de melding kreeg usb stick verwijderen en rebooten bleef het scherm van de ontvanger nadat ik hem uit en weer aangezet had aangeven dat hij aan het starten was en dat bleef hij aan het doen en ik kreeg geen beeld op mijn tv. Na een half uur starten heb ik alles maar uitgezet. Wat doe ik fout ??

PW

stevie-v, zeur even niet over andere dingen

Pietwiet, wetende dat je van een ouder image komt, heb je misschien geen bootloader vooraf geflashed...?

die is echter wel noodzakelijk

ja je hebt gelijk als je het niet vaak doet en erover leest, vindt men het wel prima.

of we jou en vrouwlief snel gelukkig kunnen maken...

andere usb stick met de bootloader erop (gelijke procedure, maar wel veeeeel korter 10 seconden)

VU+ DUO uit

je Openpli stick erin

VU+ DUO aan en flashen maar

ciao

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

Andere bootloader

Grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Tonskidutch aangezien ik over een oudere image begonnen ben begin jij over de bootloader had je dat in je eerste berichtje niet kunnen melden,zeuren doe ik niet dat laat ik aan jou over...door het nog even te vermelden pli 2.1 naar 3.0 kom jij met dit antwoord dus heb ik toch een bijdrage gedaan wat jou totaal ontgaan was

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

openpli3.0 bootloader ;)

vuplus.rar

grtz Philip

Bedankt voor jullie advies Ik heb nog een oude kernel en daarom 2.1 opnieuw geflashed programma werkte weer maar nog steeds geen ontvangst fabrieksreset gedaan nog geen ontvangst alles afgekoppeld om hem naar een reparateur te brengen bedankt voor de bootloader als hij weer werkt zal ik deze even flashen nu nog een goede reparateur bij mij in de buurt van St Oedenrode vinden elk advies is welkom via pb

PW

aangepast door Pietwiet
Geplaatst:

Tonskidutch aangezien ik over een oudere image begonnen ben begin jij over de bootloader had je dat in je eerste berichtje niet kunnen melden,zeuren doe ik niet dat laat ik aan jou over...door het nog even te vermelden pli 2.1 naar 3.0 kom jij met dit antwoord dus heb ik toch een bijdrage gedaan wat jou totaal ontgaan was

excuus stevie-v

het leek even off topic, maar het inspelen van een image is, indien dat ook nog ondersteund wordt niet het grotere probleem

sorry

Pietwiet...

dat kun je zelf als we geduld opbrengen en stappenplan volgen

eerst met usb stick de bootloader flashen

dan

daarna het nieuwe image flashen

ciao

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

Zo ervaren als jij ben ik niet maar ik probeer enkel mijn bijdrage te leveren al moet ik ook nog veel leren ,zand erover en laten we elkaar allemaal proberen te helpen als er problemen zijn.

Zo ervaren als jij ben ik niet maar ik probeer enkel mijn bijdrage te leveren al moet ik ook nog veel leren ,zand erover en laten we elkaar allemaal proberen te helpen als er problemen zijn.

dat was de intentie maar ging ik iets te bruut met je welgemeende advies om in dat verband.

excuus

Pietwiet - Geplaatst: vandaag, 14:53, Wat er waarschijnlijk is gebeurt dat ik een van de antennekabels los heb getrokken terwijl hij aan het opnemen was.

is niemand zijn schuld behalve die het onwetend doet...

nooit een antennekabel uittrekken terwijl een receiver nog onder stroom staat

daarmee kan de receiver qua hardware beschadigd raken maar ook qua software compleet instabiel worden

het opnieuw flashen is de juiste methode om de instabiliteit ongedaan te maken

(hopende dat er qua hardware niets stuk is gegaan)

daarbij wel de versies en afhankelijke procedures in ogenschouw nemen

wanneer er een bootloader nodig is staat bij elk Team image in de website of release tekst.

ik neem aan dat mensen dat nu echt gaan nalezen nml. die al twee jaar niets meer aan het flashen hebben gedaan en erover gelezen hebben

aangepast door Tonskidutch

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...