Ga naar inhoud


Welke schotel/receiver voor op de camping binnen de EU ( digitaal of HD )


Campeerder

Aanbevolen berichten


Ik ben een beginnende kampeerder en wil graag het Nederlandse zenderpakket kunnen ontvangen tijdens de vakantie binnen de EU.

 

 

Ik denk niet dat hij overal in de EU ontvangst zal hebben met de hierboven aangedragen oplossingen....

eindelijk vakantie :grin:

One Bourbon One Scotch One Beer

George Thorogood & The Destroyers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste beer5711


Waarschijnlijk heb je de schotel in de koffer, zie de bijlages.
 

Met mooi weer zal het nog wel lukken om de zenders van de Astra 23,5 te ontvangen. Ik zou je wel
adviseren om de lnb te vervangen door een Inverto Black Ultra. Die koop je al voor €9,99. Dan heb je beslist wat meer reserve.

post-60869-0-39805300-1380215092_thumb.jpg

post-60869-0-25804300-1380215112_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje,

 

Bedankt voor de reaktie, al veel adviezen van je doorgelezen op de site.

Het schoteltje in het zwarte koffertje lijkt er qua vormgeving op.

Echter de mijne is van kunststof en via een vaste rvs draaibare dakdoorvoer, voorzien van waterkering, gemonteerd op het dak van het schip. De Inverto Black Ultra ga ik zeker aanschaffen.

De leverancier beweerde destijds dat in het kunststof een verguld rooster was meegegoten.Ook heeft de schotel zowel de diameter als kromming, de vorm van de kern van een grotere schotel. E.e.a. zou goed zijn voor een stabielere ontvangst. Hoe dan ook, alleen bij zeer hevige regenval of donkere onweersluchten heb ik uitval.

 

M.vr.Grt

 

Beer 5711

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sprietje,

 

Bedankt wederom voor je reaktie.

 

Het mag duidelijk zijn dat ik een leek ben op het gebied van digitaal tv kijken via de schotel. Overigens ook via kabel e.d..

De volgende vraag komt dan ook uit mijn onkunde voort maar ik wil e.e.a.,graag begrijpen.

 

Zou je mij kunnen uitleggen in jip en janneke taal waarom astra 23,5 eerder storing en/of eerder uitval geeft?

 

Bvb mijn dank,

Beer5711

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat voor de HD-zenders met moeilijkere transponderfrequenties gewerkt wordt om toch voldoende zenders op een gehuurde transponder te krijgen (kostenbesparing), is de drempel om goed beeld te hebben zonder last te hebben van blokvorming of zwart beeld hoger dan bij de Nederlandse gecodeerde zenders op de Astra 19,2.


Maar je kunt dit nu toch ook al gewoon uitproberen op Ned. 1, 2 en 3 in HD die op de Astra 3 (23,5) zitten?.
Die zul je een stuk moeilijker ontvangen en waarschijnlijk zul je Eurosport HD helemaal niet kunnen ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op #15 schrijf ik dat de hele installatie 13jaar oud is, helaas de pioneer is niet geschikt voo HD uizendingen. Dus helaas geen test-mogelijkheid.

'k Heb nu het CD rekreatiepakket en denk erover om over te stappen op een HD abonnement €9,95 /maand (2 jarige periode) incl. M7sat801 schotel,kabel,statief e.d.. Je zult begrijpen dat het mij hoofdzakelijk gaat om de ontvanger.

Nu ben ik kwijt €11,95 per 2 x6 maand €144,= afgerond.

In de nieuwe situatie zou dat worden €9,95x24 maanden=€240,=

Voor een kleine €100,= heb ik dan de ontvanger schotel,lnb,etc.

De bedoeling is om in de wintermaanden de comlete CD set thuis te gebuiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste beer5711


Met de schotelset van CanalDigitaal zal het thuis wel lukken om de zenders van CanalDigitaal te ontvangen als je tenminste de schotel kunt plaatsen met vrij zicht op de satellieten. In plaats van het statief is het misschien beter om een vaste opstelling te nemen.

En je bent niet de enigste die wegens (grote) delen van het jaar buitenshuis zijn op camping, boot, camper of vakantiehuis, er voor kiezen dan maar het gehele jaar een abonnement op Canaldigitaal nemen om op die manier niet met dubbele abonnementskosten voor TV te zitten.

Ik weet niet of je hebt overwogen hebt of de M7sat801 de meest ideale ontvanger is. Vaak is een kleine ontvanger op een boot of camper een voordeel wegens de geringe afmetingen en dan zijn ontvangers als de SAB sky 4800 mini die zo groot is als een pakje sigaretten en je al voor €69,- kunt kopen in het voordeel.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Nog even een berichtje,

 

Voor €9,95 heeft CD mij een M7sat801 geleverd. De enige verplichting is om mijn recreatiepakket voor twee seizoenen vast te leggen. Uiteraard totaal geen probleem mijnerzijds aangezien ik zeer tevreden ben met het recreatiepakket.

 

Zo gauw de winter voorbij is en de boot uit de winterslaap, zal ik e.e.a. Installeren en er hier verslag van doen.

 

M.vr.grt.

 

Beer5711

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Update : M7 sat 801 ontvanger

 

Krijg geen signaal uit apparaat,

opstarten werkt niet

Resetten werkt niet

30 minuten spanningsloos geen reaktie

Stand by werkt niet

Andere tv en andere hdmi kabel geen reaktie

Cd gebeld, krijg nu een getest apparaat (zegt CD)

M7 opgestuurd en is het wachten.

 

Keurig door CD te woord gestaan, na aanhoren van de klacht kwam meteen het voorstel de M7 retour te sturen en CD zou zorgen voor een getest exemplaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Update M7 Sat801.

 

Zo het hele spul aan boord geinstalleerd. Zenders "gedownload" , zowel Astra 1 als Astra 3.

 

Om kort te gaan, Astra 1, perfecte ontvangst zowel Sd als Hd zenders ook bij bewolkt tot zwaar bewolkt weer.

Ontvangststatus: kwaliteit 76%, sterkte 75%

 

Astra 3 geeft eigenljik de zelfde signaalontvangst als Astra 1.

Echter de drie vrij te ontvangen NederlandseHd zenders (Ned1 t/m Ned3) luisteren zeer nauw voor wat betreft de schotelantenne afstemming.

Aan boord van een moterjacht vzv van een schotel met een doorsnede van ca.30cm, kun je stellen dat vanwege het onvermijdelijke schommelen, bovenstaande zenders niet zijn te ontvangen.

Echter en dan met name de buitenlandse zenders, die ook in Hd via Astra3 uitzenden, zijn uitstekend te ontvangen.

 

M.vr.grt.

Beer5711

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...