Woaghalz Geplaatst: 15 september 2013 Geplaatst: 15 september 2013 Hoi Allemaal,Aangezien mijn desktop en laptop verouderd zijn ben ik aan het kijken naar iets anders.Ik zit te twijfelen tussen of een andere desktop of een laptop.Doordat de laptop echt wel al een oud beestje is doe ik nu nog meeste opde desktop maar het gemak van het zo even meenemen van de laptop istoch wel fijn.Wat wil ik ermee doen;Cad programma's draaien.Spellenen de normale dingen.Graag jullie adviezen.Patrick Langzaam begin ik het te snappen
satencom Geplaatst: 15 september 2013 Geplaatst: 15 september 2013 Het praktische van een desktop is dat je er een groot scherm bij koopt Je kan natuurlijk ook een groot scherm aan de laptop zetten, maar dat doe niet zo gouw , als je een groot scherm niet zo belangrijk vind, dan zou ik kiezen voor een laptop Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Woaghalz Geplaatst: 15 september 2013 Auteur Geplaatst: 15 september 2013 Hoi satencom, Vind het prettig om een groot scherm te hebben, maar infeite gaat het om of een nieuwe desktop die ik zelf dan wel weer in elkaar wil zetten, dus zeg maar alle componenten los te kopen of een laptop. Heb vanmiddag al eens zitten struien op het internet maar merk dat er enorm veel keuze is en daardoor de bomen door het bos niet meer zie, (Welke cpu?, welk mb, en ga zo maar door.) Patrick Langzaam begin ik het te snappen
satencom Geplaatst: 15 september 2013 Geplaatst: 15 september 2013 Ik heb even wat voor je bij elkaar gezocht Processor INTEL Core i5 2320, 3000 Mhz, 1155, BOXEDBOXED Coolers hebben al een cooler Moederbord ASUS P8H77-M PRO Geheugen KINGSTON 4096 MB, DDR3, 1600, HYPERX Harde schijf 1000GB (1TB), WD WD1003FBYX Monitor ASUS VS248H, 24'', TFT, LED, VGA, DVI, HDMI Besturingssysteem MICROSOFT Windows 7 Home Premium 64 bit Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
winwiz Geplaatst: 15 september 2013 Geplaatst: 15 september 2013 Met alle respect.... Je beveelt spullen aan die al verouderd zijn. Die processor i5 2320 komt uit 2011 (Sandy Bridge) en inmiddels is de Ivy Bridge al geweest en zijn we nu bij Hasswell Buiten meer prestaties voor het zelfde geld is het ook een stuk zuiniger geworden qua stroomgebruik. De moderne versie uit de Hasswell serie is dus de i5 4430 daar moet dan wel weer een passend moederboard bij zoals een Asus H87- plus of wat luxer als je dit wilt. Het video gedeelte zit al in de processor. Verder zou ik er zeker een SSD als opstartschijf in zetten.... Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Woaghalz Geplaatst: 15 september 2013 Auteur Geplaatst: 15 september 2013 Maar wat is nu beter en verstandiger een Amd set of een Intel en dan weer of een i5 of een i7? Ssd wil ik er zowiezo in hebben, Langzaam begin ik het te snappen
winwiz Geplaatst: 15 september 2013 Geplaatst: 15 september 2013 Intel is op dit moment de beste keuze. Zowel in verwerkingssnelheid als stroomgebruik. i5 of i7 hangt af van je gebruik. Je geeft aan CAD programma's. Het ligt eraan welke, maar die zijn mulitthreaded in het algemeen en zullen voordeel hebben van de i7 die beschikt over Hyper Threading. Dit houdt in dat buiten de 4 echte cores er ook 4 virtuele cores zijn die werk kunnen overnemen. Het OS ziet het als 8 cores. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Tonskidutch Geplaatst: 16 september 2013 Geplaatst: 16 september 2013 Woaghalz, Het is inderdaad wel belangrijk zoals winwiz schrijft inzake de CAD programma's "welke" zijn dat dan? Revit of Autocad 2014 is extreem veeleisend, maar dat weet je natuurlijk ook als je op bureau ermee werkt. ( dat op een laptop, never ) zou eens kijken naar de intel mobo's en matrox grafische kaart, waarbij de laatste niet voor niets door autodesk aanbevolen wordt. maar ook goede ventilatoren in de behuizing <<< en met al die grote onderdelen is de bigtower toch echt beter dan een doorsnee desktop behuizing. en let op goedkoop wordt het toch niet, dus bespaar niet aan Gigabytes op 64 bit OS ciao Coles Corner Richard Hawley
winwiz Geplaatst: 16 september 2013 Geplaatst: 16 september 2013 Meer geheugen is zeker aan te bevelen voor CAD. Als men mij vraagt naar een nieuwe pc is 8GB het minimum en liever nog 16 GB. Ik vermoed dat het meer hobby gebruik is dus dan lijkt me een dure Matrox kaart een beetje overkill... Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Tonskidutch Geplaatst: 16 september 2013 Geplaatst: 16 september 2013 Tja hobby of bijscholing, dan is het toch wel belangrijk... (uw keuze) vooral omdat de Cad "seat" per licentie dan meestal enkel op een gelijkwaardige machine loopt (moet lopen) als in je bureau omgeving thuis werken kan "soms" noodzakelijk zijn. ciao Coles Corner Richard Hawley
Psychosammie Geplaatst: 17 september 2013 Geplaatst: 17 september 2013 Tip: kijk op de site hardware.info Kijk bij pc advies. Kies je gewenste configuratie, maar eventueel wat aanpassen en klaar ben je. Handig is als je je aanmeldt, dan kan je een wensenlijst maken en zie je gelijk leveranciers die het spul kunnen leveren. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Woaghalz Geplaatst: 17 september 2013 Auteur Geplaatst: 17 september 2013 Zal eens kijken op die hardware info, Wat betreft het cad pakket, het is de autodesk design suite, we gebruiken het ook op het werk en als weknemer mag je dan thuis ook een versie instaleren, zal er dus ook deel thuis werk op gaan doen. Langzaam begin ik het te snappen
Moderator wiz Geplaatst: 24 september 2013 Moderator Geplaatst: 24 september 2013 Woaghalz, Het is inderdaad wel belangrijk zoals winwiz schrijft inzake de CAD programma's "welke" zijn dat dan? Revit of Autocad 2014 is extreem veeleisend, maar dat weet je natuurlijk ook als je op bureau ermee werkt. ( dat op een laptop, never ) waarom niet dan? 17" desktop vervanger is best te doen lijkt mij. Een i7 processor, veel geheugen, extra gpu naast de intel en een HD schermpje, ssd bootdisk en een extra disk voor data er in lijkt mij prima te doen. Tuurlijk koop je zo'n laptop niet voor € 400 maar als je mobiel wilt zijn kan dat best lijkt mij. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Tonskidutch Geplaatst: 25 september 2013 Geplaatst: 25 september 2013 (aangepast) uhm, heb je al eens een Revit 2013 of 2014 alsook Autocad met alle toolbars en/of ribbons op je 17" scherm gehad.... dan blijft effectief voor het veld / window waarin getekend wordt bitter weinig over, OF de toolabrs toolbars en ribbons zijn zo klein (aangepast aan de resolutie) dat je pijn aan je ogen krijgt na een uurtje werken. Ergonomie ook met betrekking tot het toetsenbord en de verkeerde hoof-houding, kijkende naar het display. maar dat terzijde. 25 september 2013 aangepast door Tonskidutch Coles Corner Richard Hawley
winwiz Geplaatst: 25 september 2013 Geplaatst: 25 september 2013 (Langdurig) Cad op een 17" is inderdaad geen doen... Het liefst minimaal een 24" 16:10 scherm (1920*1200) of groter Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen