Gast Mimisiku Geplaatst: 15 september 2013 Geplaatst: 15 september 2013 Na de opwaardering van OpenPli 3.0 naar 4.0 werd de Genuine Dreambox plugin niet meer. Nu weet ik natuurlijk dat de mijne origineel zijn, maar gebruik hem vaak voor klanten. Heb de plugin van de dreamboxupdate site gehaald. Als ik hem nu start komt de melding Security Service not running Dit in plaats van de gebruikelijke code. Zou dit wel graag terugzien in OpenPLi
Ronsworld Geplaatst: 15 september 2013 Geplaatst: 15 september 2013 Deze vraag ook al in het OpenPli forum neer geplempt? It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle... ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..
Loui (K) Geplaatst: 15 september 2013 Geplaatst: 15 september 2013 (aangepast) Na de opwaardering van OpenPli 3.0 naar 4.0 werd de Genuine Dreambox plugin niet meer. Nu weet ik natuurlijk dat de mijne origineel zijn, maar gebruik hem vaak voor klanten. Heb de plugin van de dreamboxupdate site gehaald. Als ik hem nu start komt de melding Security Service not running Dit in plaats van de gebruikelijke code. Zou dit wel graag terugzien in OpenPLi libcrypto.rar kopieer deze bestanden eens naar /usr/lib kijk wat het doet daarna. Als het niet werkt verwijder ze dan weer. 15 september 2013 aangepast door Loui (K)
theparasol Geplaatst: 15 september 2013 Geplaatst: 15 september 2013 De plugin failed omdat de tpmd niet draait. En die draait niet omdat de verkeerde libcrypto (openpli4 heeft nieuwere) voor de tpm daemon aanwezig is in openpli4. Dream gaat de tpm daemon beslist niet updaten en ik verwacht dat openpli team dat ook niet gaat doen. Een poosje terug was er al veel ophef over deze omstreden tpm check. Er werden nl nieuwe versies van enigma plugins aangeboden die ook een tpm check deden. Hierdoor liepen deze plugins voortaan alleen op geniune dreamboxen. Echter veel gebruikte plugins als webif en youtube werkten hierdoor ook niet meer voor receivers die niet door dream gmbh ontwikkeld waren zoals vu en et. Nadat een aantal pli members de tpm checks gesloopt hadden kwamen de orginele coders van die plugins verhaal halen. Het gevolg was bv dat de good old dream webinterface aan de kant gegooid is en er inmiddels een e2openwebif ontwikkeld is. Ik verwacht dan ook dat de opensource communitie dit niet gaat fiksen en stiekem wel mooi vindt dat geniune dreamplugins er de brui aangeven. Kortom, heb je een dreambox heb je vanaf nu de keuze om al die dreambox only tpm checked plugins aan de kant te zetten en te vervangen door vergelijkbare niet tpm checked opensource plugins of over te stappen naar een dream gmbh fabrieksimage.
Loui (K) Geplaatst: 16 september 2013 Geplaatst: 16 september 2013 De plugin failed omdat de tpmd niet draait. En die draait niet omdat de verkeerde libcrypto (openpli4 heeft nieuwere) voor de tpm daemon aanwezig is in openpli4. Dream gaat de tpm daemon beslist niet updaten en ik verwacht dat openpli team dat ook niet gaat doen. Een poosje terug was er al veel ophef over deze omstreden tpm check. Er werden nl nieuwe versies van enigma plugins aangeboden die ook een tpm check deden. Hierdoor liepen deze plugins voortaan alleen op geniune dreamboxen. Echter veel gebruikte plugins als webif en youtube werkten hierdoor ook niet meer voor receivers die niet door dream gmbh ontwikkeld waren zoals vu en et. Nadat een aantal pli members de tpm checks gesloopt hadden kwamen de orginele coders van die plugins verhaal halen. Het gevolg was bv dat de good old dream webinterface aan de kant gegooid is en er inmiddels een e2openwebif ontwikkeld is. Ik verwacht dan ook dat de opensource communitie dit niet gaat fiksen en stiekem wel mooi vindt dat geniune dreamplugins er de brui aangeven. Kortom, heb je een dreambox heb je vanaf nu de keuze om al die dreambox only tpm checked plugins aan de kant te zetten en te vervangen door vergelijkbare niet tpm checked opensource plugins of over te stappen naar een dream gmbh fabrieksimage. Duidelijk antwoord.
Gast Mimisiku Geplaatst: 16 september 2013 Geplaatst: 16 september 2013 Oke. Dat verklaart alles.. Zal eens kijken wat wijsheid is.. Zoals gezegd, het is voor mijn boxen niet erg belangrijk (weet dat ie origineel zijn).. Nu gebruik ik de WebIf ooit en Youtube al helemaal niet... Kan dus proberen de libcrypto van Loui te installeren.. No harm.. No Foul..
Gast Mimisiku Geplaatst: 16 september 2013 Geplaatst: 16 september 2013 Heb besloten om de oplossing van Loui te installeren.. YouTube gebruik ik niet en zolang er slechts een kleine CPU load wordt gegenereerd heb ik daar geen enkel probleem mee. Libcrypto geinstalleerd en na een herstart werkt de Genuine Dreambox plugin weer.. Dus Louie bedankt..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen