Ga naar inhoud


Nieuwe VU+ Solo2, hoe softcam installeren?


Smokerj

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben onlangs naar België verhuisd en heb nog steeds satelliet-tv van CanalDigitaal.

Nu was ik op zoek naar een decoder waar ik 2 smartcards kan gebruiken.

Mijn oog is daarom op de VU+ solo2 gevallen.

 

Ik heb die dus via een Nederlandse site besteld en die hebben gelijk de PLI-Image geïnstalleerd voor me (omdat ik er eerlijk gezegd geen verstand van heb)

Nu had ik gedacht dat ik die thuis geleverd zou krijgen, hem ff aansluiten en gebruiken maar. Niks bleek minder waar.

 

Blijkbaar moest ik zelf nog een cccam downloaden (geen idee wat het inhoud maar ik had dat nodig omdat hij de smartcard zou kunnen lezen ofsow). Dat is ondertussen gebeurd en volgens mij heb ik ook al de zenderlijst gedownload. Maar ik kan nog steeds geen tv kijken op de nieuwe decoder

 

Ik ben niet op zoek om vanalles te doen met die VU+solo2, ik wil gewoon dat ik verder kan kijken naar CanalDigitaal en straks ook naar TV-Vlaanderen. We kijken astra19 en astra23

 

Is er iemand die mij hierin verder kan helpen want die VU+solo2 heeft toch ietwat lichtelijk meer functies en opties dan de standaard decoder die je geleverd en geïnstalleerd krijgt van CanalDigitaal :)

 

Alvast bedankt,

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Beste smokerj,

 

Deze vraag ik beter op zijn plaats in het VU forumdeel, waar deze vragen dagelijkse kost zijn.

ik verplaats je vraag daarom naar het VU forum.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al die extra functionaliteit ga je toch niet in een twee drie dagen leren (en onthouden)

Dat gaat al doende.

De menu structuur is kies scroll ja / neen exit of opslaan exit... anders kom je niet door de menu's heen.

Leer jezelf eerst het zappen door de zenderlijsten en bouqetten alsook van de EPG gebruik maken plus opnemen.

Dan komen de vragen vanzelf.

veel plezier met de solo2

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit forum staat helemaal bovenin een How-To installatie VTI Image.

Op jouw ontvanger staat weliswaar OpenPLi maar ik denk dat je daarin alvast wat dingen leest die ook voor OpenPLi van toepassing zijn.

 

Heb jij de DiSEqC switches goed ingesteld? te controleren via Instellingen - Zenders zoeken - Tuner configuratie - klik op Tuner A en B

 

Is de schotel (LNB's) goed op ASTRA1 en 3 afgesteld?, te controleren via de Plug-in Satfinder

 

Zit de Canal Digitaal Smartkaart op de juiste wijze in de kaartlezer? met de chip naar beneden en naar achteren

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de veronderstelling dat je een duo lnb gebruikt en dat Cccam2.3 is geinstalleerd.

in menu-instellingen-zenders zoeken-tunerconfiguratie deze instellingen gebruiken ;)

 

post-66958-0-29797000-1379325684_thumb.jpgpost-66958-0-23622900-1379325690_thumb.jpg

 

daarna in afsluitmenu box herstarten.

in menu-instellingen-zenders zoeken klik je op fastscan, kies provider canaal digitaal en de rest

zet je allemaal op ja. laat scannen.

 

nu zou je in principe moeten kunnen kijken.

heb je nog problemen dan horen we het wel. ;)

 

 

grtz Philip

aangepast door dirocca

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jürgen: Ik heb gisteren nog gekeken op die How-To installatie en daar heb ik zeker dingen gevonden die me al een beetje vooruit geholpen hebben.

               

Enig probleem hier is dat ik dingen moest opslaan op 2 mogelijkheden en ik niet durfde verder te gaan om geen dingen te doen waar ik later weer moeilijkheden zou hebben. Ik weet niet meer precies welke die 2 mogelijkheden waren, maar ik zoek het gerust nog s op vanavond als ik klaar ben met werken.

 

De DiSEqC switches heb ik geen weet van maar die doe ik dan ook vanaaf.

 

De schotel staat heel zeker goed want ik heb wel ontvangst op mijn oudere standard-decoder van Canaldigitaal. (Phillips DSR8121)

Is het wel normaal dat ik via de Satfinder op Tuner A: geen ontvangst heb maar op Tuner B wel ontvangst.

Astra19 had gisteren allebei tussen 80 en 85% ontvangst

Astra23 was het ene ongeveer 75% en het andere 80% ontvangst

 

De smartcard zit er ook goed in.

 

 

@dirocca : Ik heb idd een duo lnb alleen had ik al de Cccam209 en 221 gedownload en niet de 2.3

                  Ik zal zoeken of ik die 2 kan wissen en de 2.3 installeren

voor de rest is het zowiezo handig om als noob-die-ik-ben afbeeldingen te krijgen die echt lijken op wat ik me tv te zien krijg :)

 

@Tonskidutch : het zappen, EPG en opnemen zijn op dit moment jammergenoeg nog een zorg voor later. Eerst maar eens beeld krijgen :)

Maar het gaat iig wennen zijn aan de nieuwe interface ed.

 

 

Ik ga vanavond zowiezo jullie raad opvolgen en hopelijk kunnen we thuis dan weer gewoon tv kijken ;)

 

Alvast bedankt voor de reacties.

 

Grtz,

 

Jurn Strobbe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet in elk geval beide Tuners configureren, d.w.z. dat je daar de DiSEqC moet instellen.

Omdat jij op 2 satellieten (19.2 en 23.5) wilt kijken moet je aan de ontvanger aangeven waar hij tussen moet schakelen, dat zijn de DiSEqC switches.

Ik veronderstel dat het in OpenPLi nauwelijks afwijkt van VTI maar je dient de tuners zo te configureren als in de bijlage te zien is.

Daarna via de Satfinder controleren of de beide tuners op beide satellieten een goed signaal hebben.

 

 

post-37183-0-55296600-1379346118_thumb.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dirocca,

Ik heb gedaan wat je gepost hebt, alleen vind ik geen Cccam2.3 in de downloadlijst.

Wel de eerder vermelde gedownloade 209 en 221 die ik ook kan selecteren bij het softcammenu en geen 2.3

waar ik hieruit opmaak dat hij dus ook niet vooraf geïnstalleerd is.

 

maakt het uit of tuner een andere benaming heeft ?

Bij mij staat : Tuner A: BCM7356...

Bij jou staat : Tuner A: BCM7335...

 

en bij reception settings Poort B

mij : 23.5E Astra 3B

jou :23.5E Astra 1D/3B

 

Ik heb wel wat in de settings moeten veranderen want volgens mij stond de modus vooraf op DiSEqC A/B/C/D en nu op DiSEqC A/B

ook had ik meer signaalontvangst dan nu.

Nu heb ik enkel nog ontvangst (signaalzoeker) op Tuner B op de 23.5 Astra:

19.2E Astra      : SNR  0%

                         : AGC 0%

23.5E Astra 3B : SNR 71%

                           AGC 86%

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb beeld :)

 

maar alleen op de astra 23.5

de decoder heeft een tijdje uit geweest aangezien het vrouwtje tv wou kijken op de ouwe decoder. En nu doet hij het ineens. Zal wel een verklaring voor zijn.. ergens :)

Ik heb beide tuners nu nog s bekeken en nu staat er nog bij tuner B : is gelijk aan

 

moet ik die ook aanpassen om de 19.2 te ontvangen of gewoon zo laten?

 

Grtz & GN

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt niets uit hoe de benaming is van de tuners en de satellieten, de genoemde waarden zijn prima.

 

Wat echter nog niet duidelijk is of jouw DUO LNB nu één of twee aansluitingen heeft en of jij zowel op tuner A als op tuner B een coaxkabel hebt aangesloten.

Verder is het interessant om te weten of jouw DUO LNB met de ASTRA1 of de ASTRA3 LNB in de houder van de schotelarm is gemonteerd.

 

Pas als dit duidelijk is kunnen we vertellen hoe e.e.a. moet worden ingesteld.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien eens controleren dat je in tunerconfiguratie bij de astra 19.2 de KU band hebt

geselecteerd en niet de KA band. ;)

zonder astra 19.2 kan je namelijk geen fastscan doen.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dirocca :

 

Ik had idd de astra 19.2 op de KA band staan. Dat is nu veranderd naar KU en daardoor werkt die nu ook :)

Mijn excuses voor de knulligheid hoor.

 

@Tonskidutch :

 

Die coax hebben we altijd gebruikt voor ons huisje in NL en daar ook gelaten aangezien de afstand van schotel-ontvanger in het huis in BE stukken groter is (ongeveer 20m)

Op aanraden van de site waar ik de decoder gekocht heb, heb ik de coax kabel RG6 gekocht. Is deze dan goed genoeg?

 

@Jürgen :

 

Voorlopig maar 1 aansluiting op Duo LNB (andere gaat naar buren) maar dat gaat over een week of 2 veranderen als onze schotel van in NL onder die andere van hun komt te hangen. Dan trek ik een 2de kabel tot in de woonkamer en 2 tot in onze slaapkamer waar de oude decoder komt te staan.

Voor zover ik op de site kan zien heb ik een "CanalDigitaal Duo Quad LNB" en die komt dus straks weer aan onze schotel te hangen.

 

Die van nu in BE is gemonteerd aan de ASTRA 1 (19.2). Ik zag dat die van ons in NL gemonteerd was op de ASTRA 3 (23.5). Maakt dat veel uit voor de ontvangst, beter of slechter bedoel ik dan?

Moet ik straks instellingen gaan veranderen als onze schotel er hangt? (aangezien de LNB op de Astra 3 gemonteerd is)

 

Mvg,

Jurn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...