Ga naar inhoud


GSO + Db 800HD SE


Sjiro

Aanbevolen berichten

Om de één of andere reden krijg ik gewoon geen connectie met het verdomde GSO-systeem hierboven mij. Keer op keer de melding 'Afstemmen mislukt' met het verschrikkelijke aanzicht van 0.0db onderin bij het signaal als ik bv. Ned1 wil bekijken. 

 

Nu kan ik op geen van de aangegeven satellieten beeld binnen harken dus weet iemand wat ik verkeerd doe? Ben al dagen wachtende op ALLE technische info die ik kan krijgen maar Hertzinger werkt niet echt fijn mee. Heeft er hier misschien iemand nog tips of mogelijke oplossingen? 

 

Oh en is er iemand die mij uit kan leggen hoe het zit met die combinatie van Astra 2 en 3? Hoge band, lage band gedoe. Moet ik dat ook apart configureren? Heb hem nu maar op de 23 graden sat gericht omdat daar een groot deel van de kanalen zit die ik kan ontvangen.

 

Mocht ik dit verkeerd geplaatst hebben dan bij deze mijn excuses. 

 

Allen alvast bedankt voor de tijd en moeite.

post-69036-0-67083800-1379357886_thumb.jpg

post-69036-0-72379400-1379357887_thumb.jpg

post-69036-0-74347000-1379357888_thumb.jpg

post-69036-0-63627900-1379357890_thumb.jpg

post-69036-0-38462300-1379357891_thumb.jpg

aangepast door Sjiro
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ga er van uit dat je dreambox te benaderen is via je netwerk.

 

1 - Start PuTTY* - Bij Host vul IP van je Dreambox in - Als connectie type kies: Telnet - Daarna op Open

 

* http://the.earth.li/~sgtatham/putty/latest/x86/putty.exe

 

Log in met de gegevens die je erin hebt staan default is: root

ALs je bent ingelogd op je dreambox geef volgende commando

init 4 <Enter>

 

Sluit programma PuTTY niet af

 

2 - Start FileZilla* - Bij Host vul IP van je Dreambox in - Bij username: root (of wat je er zelf hebt ingezet) geef <Enter>

 

* http://sourceforge.net/projects/filezilla/files/FileZilla_Client/3.7.3/FileZilla_3.7.3_win32-setup.exe/download

 

Pak mijn zip uit en kopieer inhoud naar je dreambox, alles laten overschrijven

inhoud map etc-enigma2 => /etc/enigma2

inhoud map etc-tuxbox => /etc/tuxbox

 

3 - Ga weer terug naar het programma PuTTY en geef volgende commando

init 4 <Enter>

exit <Enter>

 

Nu weten we in elk geval zeker dat de bestanden kloppen

 

4 - Laat je dreambox herstarten via de afstandsbediening [Menu] - [Afsluiten] - [Dreambox herstarten]

 

5 - Na herstart ga via de afstandsbediening [Menu] - [installingen] - [Zenders zoeken] - [Tuner configuratie] en neem de settings over zoals ze in mijn afbeelding staan screenshot.png

Het kan natuurlijk zijn dat jij je koppen in een andere volgorde hebt aangesloten.

 

Tuurtje

 

zenders.zip

post-36458-0-74278900-1379370879_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil toch even updaten want ik heb het ondertussen werkend. De monteur die maandag langs is gekomen had op de switch de kabel niet goed aangesloten waardoor ik heel zwak signaal zo nu en dan kon pakken. Vandaag is het dan toch in orde gemaakt en kon ik direct na de kanalenscan gebruik maken van mijn Canal Digitaal pakket. 

 

Enige wat ik nog steeds niet snap is hoe ik gebruik kan maken van de combinatie van Astra 2 en Astra 3 (hoge band, lage band). Ik pak ook geen enkele zender op de 28 graden Astra, helaas. Als iemand daar wellicht nog tips voor heeft dan zijn die van harte welkom. Gelukkig werkt de rest nu prima  :).

aangepast door Sjiro
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie in je eerste screenshot al dat je diseqc op uncommitted 1.1 (max 16 lnb's) staat dat is niet goed, op een GSO wordt dit meestal niet ondersteund, hij moet dus op 1.0  committed staan.

Verder snap ik niet of je nu een eigen GSO hebt of van de verhuurder.

Verder zie ik dat Astra28 niet in zijn geheel te ontvangen is alleen de lage band dus mis je veel zenders in de hoge band, de rest is verdeeld over Astra 23 waar je alleen de hoge band mee kunt ontvangen dus ook zenders van de lage band mist maar dat zijn er veel minder voor CDS zenders maakt dat niet uit die zitten in de hoge band..

Hoge en lage band kun je switchen met 22khz.

 

Ik had de instellingen inderdaad verkeerd staan (dit als laatste poging nadat ik een soortgelijk topic op dit forum vond van iemand waarbij deze instellingen wel bleken te werken). De GSO is van de verhuurder maar wordt nog steeds beheerd door Hertzinger (verhuurder is de woningbouw). Het zal tevergeefse hoop zijn maar ik ga toch binnenkort het verzoek eens indienen of er een volwaardige ontvangst van Astra 2 mogelijk zou kunnen zijn en anders kijken of ik zelf een schotel bij mag plaatsen op het dak hier.

 

Wel super bedankt voor je reactie en mijn excuses voor de late response.

aangepast door Sjiro
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...