Ga naar inhoud

Astra 19.2 en 23.5 in La Zenia (Torrevieja, zuiden van Spanje), tv vlaanderen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste,

Sinds korte tijd heb ik een buitenverblijf in La Zenia, in de buurt van Torrevieja in Spanje. Aan het appartement bevindt zich een gemeenschappelijke satelliet die uitgericht is op astra 19.2. De signaalsterkte is ongeveer 75%, maar toch is het nog steeds onmogelijk om zenders te verkrijgen via tv vlaanderen (sommige andere zenders zijn wel beschikbaar). Is het nog steeds mogelijk om met enkel astra 19.2 zenders te verkrijgen?

Dit deel van de vraag hoort waarschijnlijk thuis in een ander forum, maar de volgende is een geavanceerdere vraag over deze schotel. Vanuit België heb ik een Inverto Black Pro Twin Monoblock 23mm LNB, 4,3inch for 80cm dish meegebracht. De schotel is dus inderdaad 80cm, de astra 19,2 kop wordt bevestigd aan de houder. Ik verwacht dat ik nu nog steeds signaal zou moeten krijgen op astra 19.2, maar dit is niet het geval... Is er een bepaalde hoek waaronder de lnb gedraaid moet worden? Doe ik hier iets fout?

Ik zet deze vragen liefst samen dan ze op te splitsen n de desbetreffende topics, ik hoop dat jullie dit niet erg vinden!

Alvast bedankt

Groetjes

Bert

Geplaatst:

Beste FatalFire

Welkom op dit forum.

In La Zenia heb je inderdaad een wat grotere schotel nodig om de Astra 23,5 te ontvangen.

Je schrijft dat je een 80cm-schotel hebt maar is die schotel 80cm hoog of 80cm breed. Graag zou ik de breedte en de hoogte van de schotel weten op de spiegel gemeten.

Welke zenders van TvVlaanderen je via de Astra 19,2 of via de 23,5 ontvangt, kun je op bijgevoegde link bekijken:

http://www.tv-vlaanderen.be/uploadedFiles/Prospect/Klantenservice/Downloads/Zenderlijst_TV_VLAANDEREN.pdf

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...