Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo mensen, nieuw hier...

Vorige week een nieuwe tv gekocht (UE46F5000AW) had hiervoor de Philips W66ECK001X14 (ja ja ;)) Nu heb ik gelukkig in het flat waar ik in woon een GSO systeem waar ik gebruik van maak. ik had een topfield decoder gekregen van Hertzinger (leverancier GSO) ja en deze had geen hdmi aansluiting.

Ben gaan rondkijken naar een nieuwe decoder met mn IT achtergrond sprak Linux gestuurde et5000 mij wel aan. Ben niet echt thuis in het satteliet wereld dus merk nu wel wat ik over mn heb gehaald:).

uit de doos aangesloten. nieuwe bootlader proberen te laden maar naar mijn gevoel is dit niet gelukt want heb nog steeds de datum may - 2011 (misschien heb ik de nieuwste loader)

nou toen verder naar de image (openpli geladen) en dit ging goed. ga vanavond ViX proberen.

volgende zijn mijn probelen/vragen:

-zijn er verschillende bootloader in de omloop, zo heeft elke image een specifieke bootloader zie bv dat vix ook een bootloader heeft.

- hoe zit het met de drivers? worden de drivers niet door de leverancier gebouwd en opgenomen in de image? waarom de drivers apart installeren?

- image ken ik inmiddels wel dit hangt van je keuze af.

hoe de hell configureer ik een satellite? kies voor configure tuner zet hem op een bepaalde satteliet selecteer automatic scan vervolgens geen kanalen.

Geplaatst:

vandaag even gebeld met Hertzinger heb de volgende info doorgekregen:

DiSEqC 1 = Astra 1
DiSEqC 2 = Hot Bird
DiSEqC 3 = Turksat
DiSEqC 4 = Astra 2

Iemand een idee hoe ik dit kan instellen?

Geplaatst:

menu-instellingen-zenders zoeken-tunerconfiguratie ;)

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...