henkie73 Geplaatst: 17 september 2013 Geplaatst: 17 september 2013 (aangepast) Beste satters, ik heb de laatste tijd veel last van dat Discovery channel helemaal uitvalt. er komt dan in links boven in het blauw/groen No signal. als ik op andere zender 19,2 kijk zijn deze er gewoon. na 2a3 minuten komt hij weer terug.. iemand hier last van???? en wat kan ik er aan doen. doe ik een fast scan dan de zender naar van discovery veranderd in rtl club ???? en na een paar keer geen en weer zappen staat de goede zender naam in mijn zenderlijst de frequentie die nu heb is. modulatie QPSK symbolrate 2200000 fec 5/6 frequentie 11023000 gr. henk 17 september 2013 aangepast door henkie73 helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)
Moderator ceesv Geplaatst: 17 september 2013 Moderator Geplaatst: 17 september 2013 Henkie, hier werkt Discovery zonder problemen. Wat je kan doen is proberen vast te stellen wat het probleem is. Geen signaal kan betekenen dat je schotel niet optimaal is uitgericht, dat er een stoorbron in de buurt van je schotel of ontvanger staat of dat de LNB niet meer optimaal functioneert. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
henkie73 Geplaatst: 17 september 2013 Auteur Geplaatst: 17 september 2013 maar waar komt dat woord no signal dan van af. ik zie dat de zender gedecodeerd wordt en het signaal is 100% ( ik weet dat dit niet veel zegt maar toch) alle andere zender op 19,2 komen goed binnen. en zodra ik de kabel er uit trek gaat het no signal weg en komt er zender niet gevonden (Sid notfound in pat) en waar komt dat de naam rtl club vandaan ???? in de fast scan en naar een paar keer zappen in de naam opeens goed... gr. henk helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)
Sprietje Geplaatst: 17 september 2013 Geplaatst: 17 september 2013 Vreemd. Club RTL zit op een Vlaamse transponder waar ook Eén, Canvas, VTM, National Geographig Channel enz. op zit, 12.722 H van de Astra 19,2
Mojo Geplaatst: 17 september 2013 Geplaatst: 17 september 2013 (aangepast) Er is inderdaad de laatste dagen regelmatig "No signal" en dat niet allen op Discovery maar ook op TLC en Crime Investigation. Dit ligt niet aan jouw apparatuur maar in de ontvangst bij CD. Discovery zit nu op de plaats van Club RTL op frequentie 11023. Je zou de zenderlijst even moeten bewerken op de PC. Welke naam krijg je bij Veronica als je een fastscan uitvoerd? 17 september 2013 aangepast door Mojo You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
john-sathopper Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 bij mij is de naam Discovery, maar de picon is van club RTL Amiko Alien 2 FW 1.2.78, 60 cm 19.2, 23.5Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5
Mojo Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 Dat kan kloppen. Bij Veronica zou je het picon van RTL-TVi-HD dan moeten zien. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
henkie73 Geplaatst: 18 september 2013 Auteur Geplaatst: 18 september 2013 de rest van de zender zijn gewoon goed van naam???? gr. henk helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)
Mojo Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 Dan moet je alleen die ene zender eruit gooien met de editor. Daarna 11023 opnieuw scannen. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
adh Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 Bij mij vanmorgen hetzelfde met tlc no signal 1min en toen werkte het weer. Ook heb ik regelmatig blokjes in het beeld. gr Adh
pukje Geplaatst: 19 september 2013 Geplaatst: 19 september 2013 Kan het er iets mee te maken hebben dat KPN de uplink schotel nieuw moet uitrichten ? Uit een andere posten van dit forum Op vrijdag 27 september zal er tussen 02:00 uur en04:30 uur onderhoud plaatsvinden aan een uplink-antenne van KPN. Ditzal een onderbreking veroorzaken van de uplink-diensten van Astra3B,transponders 3.202, 3.208 en 3.211. Devolgende radio- en tv-zenders zullen hierdoor een zwart beeld en/of geen audiogeven:
henkie73 Geplaatst: 19 september 2013 Auteur Geplaatst: 19 september 2013 Kan het er iets mee te maken hebben dat KPN de uplink schotel nieuw moet uitrichten ? Uit een andere posten van dit forum Op vrijdag 27 september zal er tussen 02:00 uur en 04:30 uur onderhoud plaatsvinden aan een uplink-antenne van KPN. Dit zal een onderbreking veroorzaken van de uplink-diensten van Astra3B, transponders 3.202, 3.208 en 3.211. De volgende radio- en tv-zenders zullen hierdoor een zwart beeld en/of geen audio geven: ja dat vermoede heb ik ook, dat er iets mis is met de uplink. en mojo ik zal het even testen gr. henk helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)
Mojo Geplaatst: 19 september 2013 Geplaatst: 19 september 2013 Nee hoor er is niets mis met de uplink. Zou dat wel zo zijn dan had je helemaal geen beeld. Nu staat er nog No Signal. Dat betekend dus dat de ontvangst van de feed bij CD niet in orde is. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
henkie73 Geplaatst: 19 september 2013 Auteur Geplaatst: 19 september 2013 trouwens ik heb er nu ook last van op tlc. gr. henk helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)
youngsoul Geplaatst: 19 september 2013 Geplaatst: 19 september 2013 hier al paar dagen last van alle discovery zenders tlc en animal planet, zal wel met die nieuwe zenderlijsten te maken hebben die je weer perse moest inladen.net nog voor niks 10 min aan de telefoon gehangen met cd toen maar opgehangen want heb geen geld voor de hele tijd liggen bellen. dom bedrijf!!staat nooit klaar voor zijn klanten er is altijd wel wat met het internet het bellen en nu ookalweer de satelietontvangst
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen