Gast Mimisiku Geplaatst: 17 september 2013 Geplaatst: 17 september 2013 Mooi maar niet zo leuk verhaal. Ik probeer het zo kort mogelijk te houden. Mijn originele DM800HD verkocht aan collega. Op de box SSL #84 en OpenPLi 2.1 van juni 2013. Collega wil via cardsharing kanalen kijken. Gaat naar winkel in Antwerpen. De winkelbediende ramt zonder te vragen een GP2 clone image erin. Box loopt vast. Collega pislink. Winkelier krijgt box niet meer goed. Winkelier gaat hulp halen bij kennis. Collega ziet thuis dat hij Bootloader #69 heeft. Winkelier zegt dat de SIM niet is verwisseld. Op de chip staat A4P. Hamvraag: kan deze bootloader straffeloos weer naar #84 getilt worden? Of is dit een risico?
Mojo Geplaatst: 17 september 2013 Geplaatst: 17 september 2013 Staat die info niet op de site van Dream Multimedia? You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Gast Mimisiku Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 Nee helaas. Kan natuurlijk serieel de SSL #84 terug proberen te flashen, maar de collegs is nu heel huiverig en bang dat hij met een fode DM800 blijft zitten.
Eduard07 Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 Nee helaas. Kan natuurlijk serieel de SSL #84 terug proberen te flashen, maar de collegs is nu heel huiverig en bang dat hij met een fode DM800 blijft zitten. Alleen een echte Dreambox-techneut weet wat de opties nu nog zijn. En van de winkel mag je deskundigheid verwachten. En garantie op hun service en producten. Ik zou teruggaan en hen aansprakelijk stellen. Op "reparaties" zit toch ook garantie? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Mojo Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 Ik vraag mij af of je die bootloader wel kunt downgraden You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Bareus Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 A4P sim is volgens mij geen Echte Genuine Dreambox hoor !!! lijkt ook een clone te zijn
michaelangelo Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 Als het hier echt een originele box betreft, dan zou ik het echt verhalen op de winkelier. Ik ga er vanuit dat je collega wel benadrukt heeft dat het hier om een genuine box gaat toch? Het moet niet gekker worden. Maar ffe wat anders. Je collega had toch ook intern kunnen cardsharen met het huidige Image, waarom dan toch nog opnieuw laten flashen? [color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!
Loui (K) Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 (aangepast) Ik vraag mij af of je die bootloader wel kunt downgraden Ik weet niet of het nu nog kan, maar ik heb al eens een oudere versie van de bootloader terug gezet het was mogelijk. 18 september 2013 aangepast door Loui (K)
Gast Mimisiku Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 Reken maar dat het een originele box is! Het is mijn oude DM800 die ik met SSL #84 en OpenPLi 2.1 werkend aan mijn collega gekocht. Ik heb hem geleverd gekregen via mijn favoriete satboer en meteen via de plugin getest op echtheid. Zat ook gewoon in de Dream Firmware..
Moderator ceesv Geplaatst: 18 september 2013 Moderator Geplaatst: 18 september 2013 Terug naar de winkel, wanneer je hem zelf nu verpest heb je geen verhaal meer en eindig je met een onbruikbare doos met onderdelen. Blijft de vraag waarom ze uberhaupt de SW wilden veranderen en wat dat met interne cardsharing te maken heeft? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
DoeEensGek Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 Als je niet weet hoe je zulke dingen moet doen... Vraag ik me af waarom je een dreambox hebt.
egypt Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 De vraag is heb je wel Uw box terug gekregen of een andere want de bootloader downgraden gaat gewoon niet.
Gast Mimisiku Geplaatst: 19 september 2013 Geplaatst: 19 september 2013 @DoeEensGek Waarschijnlijk heb je de hele topic niet goed gelezen.. Ik heb deze bewuste box zelf jaren geleden origineel gekocht. Dus met originele DMM firmware en Genuine plugin. Alles toen getest en prima. Het was mijn 2de Dreambox na de 7000s.. Heb alleen maar originele boxen.. Na de aankoop van een DMM8000HD en een DMM800-SE heb ik deze box waar we nu over praten *verkocht* aan een collega die een oude Clone 500 had. Dus orgineel met SSL #84 en OpenPli 2.1. De collega heeft dat ook allemaal werkend in handen gekregen. Hij (de collega dus) heeft besloten om deze originele dreambox mee te nemen naar een winkelier in Antwerpen om daar een CCCam.cfg bestand te kopen om..... je weet wel.. In die winkel hebben ze klakkeloos (omdat ze bijna alleen maar clonen verkopen) een clone firmware erop geplempt. Met als resultaat dat de box vastliep bij het booten... Collega heeft even winkel verlaten en de winkelier te verstaan te geven de boel op te lossen. Toen hij terugkwam was het opgelost zei de winkelier.. Bij thuiskomst bleek de bootloader #69 te zijn en zat er GP3 firmware op.. Dat was de start van dit Topic... Ik durf die dreambox best te flashen, maar mijn collega durft het niet aan omdat hij nu bang is dat de SIM is gewijzigd en hij straks met een Error No CA wordt opgescheept.,.. Dat was de reden van de start van dit Topic Ter verduidelijking..
Mojo Geplaatst: 19 september 2013 Geplaatst: 19 september 2013 Dan even terug naar die winkel en de boel weer ongedaan laten maken. Ik neem aan dat ze best zenuwachtig worden als jouw collega zijn bevindingen gaat delen met TVVlaanderen. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Gerard 76 Geplaatst: 19 september 2013 Geplaatst: 19 september 2013 Laat ze die box gewoon herstellen zoals ie was,dus openpli en bootloader 84. Wat een waardeloze zaak om zo roekeloos met andermans spullen om te gaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen