Ga naar inhoud

Originele DM800HD door winkel gedowngrade

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

.Hij (de collega dus) heeft besloten om deze originele dreambox mee te nemen naar een winkelier in Antwerpen om daar een CCCam.cfg bestand te kopen om..... je weet wel..

In die winkel hebben ze klakkeloos (omdat ze bijna alleen maar clonen verkopen) een clone firmware erop geplempt. Met als resultaat dat de box vastliep bij het booten...

Dit zegt genoeg over die winkel.

Je hebt dus nu een ex originele box die omgebouwd is naar clone.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Heb mijn collega weten te overtuigen dat er gelukkig niks mis is met de SIM. We gaan hem binnenkort terugflashen naar de originele bootloader en firmware...

• Moderator
Geplaatst:

Wat ik op het net gelezen heb zijn de clone firmware drivers aangepast. Wordt daar een orginele image op geplaatst dan heb je kans op een "NO CA ERROR" melding. 

Anders om kan ik me hetzelfde voorstellen. Want je flashed een image met aangepaste (dus niet orginele) drivers.

Ik heb zelf geen clone dus of het klopt weet ik niet 100% zeker.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

• Beheerder
Geplaatst:

't was zeker wel schrikken voor die winkelier....zo'n originele Dreambox :D

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Die gasten die zijn zodanig met het verkoop van cardsharing bezig, dat ze niet eens het verschil kunnen zien tussen een originele en kloon box. Wat een kwalijke zaak. Ben benieuwd of deze knaap je box weer kan herstellen. Dood en dood zonde.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Geplaatst:

Als je ff rond googled zie je dat je met die " clone" sim gewoon de originele software kan installeren zonder problemen, maar hoe dan ook je hebt nu een clone.

Heb mijn collega weten te overtuigen dat er gelukkig niks mis is met de SIM. We gaan hem binnenkort terugflashen naar de originele bootloader en firmware...

• Moderator
Geplaatst:

Hebben ze misschien de inhoud van de ontvanger verwisseld en er clone hardware ingezet?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Blijft de vraag waarom ze uberhaupt de SW wilden veranderen en wat dat met interne cardsharing te maken heeft?

intern cs niets

Hij (de collega dus) heeft besloten om deze originele dreambox mee te nemen naar een winkelier in Antwerpen om daar een CCCam.cfg bestand te kopen om..... je weet wel..

In die winkel hebben ze klakkeloos (omdat ze bijna alleen maar clonen verkopen) een clone firmware erop geplempt.

Ter verduidelijking..

aangepast door icesat
Geplaatst:

Originele bootloader serieel terug zetten. Dan via stop stand starten (aan/uit knop inhouden en stekker erin) dan via de webinterface een origineel image flashen klaar.

Box is echt niet kapot.

Groeten,

GVW

• 2 weken later...
Geplaatst:

Vorige week mijn collega (mede door jullie positieve feedback) kunnen overhalen om zijn Dreambox mee naar het werk te nemen. Laptopje mee en USB to Serial connector. Voor werktijd!! Eerst de SSL #84 geflashed. Box laten herstarten in *STOP* modus. Gaf uiteraard keurig #84 aan in het venster. Daarna met DreamUp serieel de OpenPli 2.1 erin geflashed. Zoals verwacht geen enkel probleem. Collega helemaal happy. Z'n Dreambox weer helemaal origineel..

Topic mag dus op slot..

Dank voor alle positieve feedback namens mijn collega..

• 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...