Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

DynDNS wordt toch alleen gebruikt om van een dynamisch ip-adres een vast adres te maken?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

• Moderator
Geplaatst:

Dat hangt er vanaf wat voor een router je gebruikt of dat gaat werken of niet. Vertel es wat voor een je hebt staan?

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

• Moderator
Geplaatst:

klik . Ik weet niet of je een dyndns client op je vu box zou kunnen draaien

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

dyndns of noip client werkt natuurlijk wel op de receiver als klant, maar bedenk dat je de VU+ om het ook courant te houden gedurende de IP-lease ook altijd aan / ingeschakeld moet blijven.

Dus dat zou je liever met de router willen regelen.

Echter het vervelende is de fibernet router/modem, ik ken hem niet en weet niet of je zomaar de juiste poort kunt forwarden naar de VU+.

Las dat andere telenet gebruikers een ander merk router gebruiken, is (als ik google) makkelijker op de support van telenet te vinden dan hier wachten op antwoord... alhoewel je natuurlijk ook nog eens hier kunt kijken

ciao

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst: (aangepast)

Dyndns zorgt er voor dat je een vaste domein (dns) naam hebt op het internet voor een (internet) ip adres van je internet verbinding, wat mogelijk veranderd omdat deze niet vast staat.

Er is een dyndns client voor de vu duo. Stel deze in, het wijst zich vanzelf, het ding heeft 5 instellingen... Zet je modem/firewall open voor de betreffende poorten (je geeft niet aan wat je wilt, dus kies de juiste poorten) en voila (of het veilig is om je box direct aan het internet te hangen, is een andere zaak. ) tip voorzie je box wel van een vast ip adres, anders kan je firewall/modem niet goed open zetten.

Alleen heeft dyndns hun policy aangepast en moet je elke maand via de website inloggen. Een keer per maand via de dyndns client sychroniseren is NIET meer voldoende (en wat mij betreft is dyndns daarmee waardeloos geworden, ik gebruik het niet meer)

Noip heeft dezelfde policy dacht ik.

Nb je vetelt niet veel over wat je nou precies wilt doen en waarom. Weet je wat je aan het doen bent, en ken je de risico's?

aangepast door jeanj

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...