Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ga binnekort verhuizen,nu heb ik nog een draaibare schotel 1,20 liggen waarvan de stab kapot is[dus nieuwe motor en Lnb ]

Zou dit een goede keus zijn om mee te nemen ??

Of zit zelf te denken om een nieuwe Bigbisat te kopen,heb ik nu ook maar die blijft nog even in nederland.

Wat is de beste keus ???

Big Bisat +VU Solo 4K,DM800se +DM800 ,Samsung 65 KS9000, Samsung 59 6910 ,Samsung 40JU6440,Nuc6i5SYH,

PS4 1TB ,Samsung S7,Google Nexus 5x  , Google Nexus 7 

Geplaatst:

De Stab is doorgaans wel te repareren.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Beste grad85

Als je bijv. twee aansluitingen wilt hebben, één om te kijken en één om op te nemen, dan is een draaibare schotel niet handig.

Ook heb je met een draaibare schotel altijd wachttijd als je naar een andere satelliet schakeld.

Ik weet niet hoeveel satellieten je wilt ontvangen met die schotel en of ze ver uit elkaar staan maar misschien kun je gebruik maken van een rail i.p.v. draaibaar.

Geplaatst: (aangepast)

Ik ga wel een nieuwe big halen, die wachttijd is inderdaad ook de reden dat toen de stab kapot ging, ik ben overgeschakeld.

Wil astra 1,2,3 en hotbird, heb ik nu ook.

aangepast door grad85

Big Bisat +VU Solo 4K,DM800se +DM800 ,Samsung 65 KS9000, Samsung 59 6910 ,Samsung 40JU6440,Nuc6i5SYH,

• 1 maand later...
Geplaatst:

Nou heb ik de Astra 2 op 0 gezet +/- 72 % ontvangst, valt niet tegen.

Kreeg op Astra 1 een signaal van 90 %,maar toen kreeg ik de Lnb [ ultra black ] niet ver genoeg om ontvangst te krijgen op Astra 2,was vergeten een alps mee te nemen om op Astra1 te zetten.

Nu is mijn vraag,hoe stel ik nu de volgorde op de Diseqc in ??

Geplaatst:

"Ik ga wel een nieuwe big halen, die wachttijd is inderdaad ook de reden dat toen de stab kapot ging, ik ben overgeschakeld".

Je kunt ook tussen LNB van de draaibare schotel, en rotor een DiSEcQ switch plaatsen.

Dus NIET voor de ingang van de rotor.

Voorbeeld:

-- Tuner 1: 3 Astra´s en Hotbird.

-- Tuner 2: 3 Astra´s en rotor.

Op de switch (Tuner 2) neem je ingang 4 voor de draaibare schotel en duo LNB (s), op de 3 andere ingangen.

Zo hoef je voor de 3 belangrijkste satellieten nooit te wachten.

Je moet dan in het menu van je ontvanger wel configureren dat de schotel NIET draait naar deze posities.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen