Ga naar inhoud

Wavefrontier niet compatible with Black Ultra?

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

Ik heb in 24210 een T-90 staan, waar ik de positie van de schotel zo ingesteld heb dat die steunen niet in de weg zitten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• 3 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

Om dit even te updaten...

Vanaf mijn locatie (ZW Frankrijk) komen de connectors van de twee buitenste Astra's precies op de steunen, namelijk op ongeveer 4.5 links en rechts (Sprietje, ik zie dat jij daar meer geluk had). Ik heb net geprutst met de meest platte 90 graden connectors die ik kon vinden maar dat hielp ook niet. Ik kom gewoon 5mm te kort aan de onderkant. 

Ik zal dus of andere LNB's moeten hebben, of de beschreven truck met de verschuiving van de hele schotel moeten doen. Omdat er aan beide kanten een probleem is (en helaas in omgekeerde richting) zal dat wel een behoorlijke verschuiving moeten zijn. Morgen weer een dag....

aangepast door FalconerThe
Geplaatst:

Beste FalconeThe

Het zal er om draaien of dat gaat.

De lnb van de Astra 28,2 staat volgens jou berekening op -2,8. Dat is 1,7 vrij van 4,5 waar de steun zit.

De onderlinge afstand van twee streepjes is 21,8mm. 1,7x21,8= 37mm. Een halve breedte van een Inverto Black Ultra Quad over de F-connectors gemeten is 30mm. De halve breedte van de steun is ongeveer 9mm, samen 39mm. Je komt dus 2mm ruimte te kort zoals ik het bereken maar misschien dat het net lukt. Anders moet je de zaak nog een fractie verder opschuiven.

Bij de Astra 19,2 aan de andere kant heb je voldoende vrije ruimte (1,9 strepen).

Geplaatst:

Bij de berekening die jij in bericht 22 hebt gemaakt, staat de middelste satelliet op 146,66 Azimuth. De
Astra 19,2 staat op 154,62 Azimuth, een verschil van 7,96 graden Azimuth, zeg maar 8 graden.

In de bijlage kun je zien dat je tot 8 graden Azimuth helemaal geen verlies hebt en tot 10 graden

nagenoeg niets. 

post-60869-0-02959300-1381478023_thumb.jpg

• Moderator
Geplaatst:

Ik heb 30 km. oostelijk (24210)  van FalconerThe de T90 als volgt geconfigureerd.

Door de skew van de LNB's gaan de aansluitingen precies langs de steunen van de hulpreflector.

Astra 2 -4,4

Astra 3  0,7

Astra 1  5,4

Hotbird 12,4

Schotel elevatie  33,1

Schotel skew      108

Hierdoor valt de Astra 2 positie keurig in het gebied waar het rendement van de schotel nog optimaal is.

Hotbird is hier nog sterk genoeg, daar hangt de Orange box aan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

zou iemand een foto willen maken van de lnb houder hoe deze goed gemonteerd zou moeten zijn? Ik heb het vermoeden dat de mijne verkeerd kunnen staan maar ik heb nog niet goed door hoe het wel zou moeten?

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Geplaatst: (aangepast)

zou iemand een foto willen maken van de lnb houder hoe deze goed gemonteerd zou moeten zijn? Ik heb het vermoeden dat de mijne verkeerd kunnen staan maar ik heb nog niet goed door hoe het wel zou moeten?

Zie in Google: afstellen-schotel-.pdf sheet 79 en volgende.

aangepast door putemmer
Geplaatst:

De schaalverdeling van 0, 10 en 20 graden moet aan de achterzijde zitten en de lnb-houder moet
overeenstemmen met een T55 of een T90, zie de aanduiding op de houder.

post-60869-0-76431300-1381497887_thumb.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen