Ga naar inhoud


RTV Utrecht wil niet opgaan in NPO


Amager95

Aanbevolen berichten

eduart zonder jou op de tenen te trappen

 

de burger is niet meer zo als 50 jaar geleden ,ze kennen alleen hun dorp en

de stad 15 km verder is een wereldreis en de zee hebben ze nooit gezien.

 

De bevolking heeft een wijdere blik en kijken ook naar andere provincies

en landen zelfs wereldwijd.

 

Daarom is een zuiver regionale omroep indemming van de reikwijdte van de burger

en past totaal niet in deze tijd.

 

Maarje mijn standpunt heb ik wel al kenbaar gemaakt

Wat heeft 15km buiten het dorp komen en naar zee gaan, in hemelsnaam te maken met de regionale omroep??

De regionale omroep is er (oa) om de mensen te informeren over het nieuws uit hun provincie. Het is en blijft een feit dat mensen graag geïnformeerd willen worden wat er in hun 'omgeving' gebeurt. En dat zie je niet of nauwelijks (wel als je in de Randstad woont) bij de NPO.

 

Weet je wat echt raar is? Als er nieuws uit de regio komt, Hilversum WEIGERT om het nieuws af te nemen van de regionale omroep. Ze komen liever een dag later terug met een verslaggever van 1Vandaag, NOS Journaal en Nieuwsuur. Drie verslaggevers met elk hun eigen cameraman (en soms ook geluidsman), elke hun eigen montage en uitzending. 12 man (of meer) worden er ingezet (laat ik radio nog even buitenbeschouwing) om hetzelfde item te draaien en uit te zenden, dat de regionale de dag ervoor al met 2 man (en soms vaak zelfs camjo, maw 1 man welke ook zelf monteerd) gedraaid had. Langzaam beginnen andere dat nu ook in te zien, en daarom wil de NPO de regionale graag inlijven en daarna opheffen. Zo ontkomt de NPO aan een miljoenen bezuiniging die ze dus haalt in de regio.

 

Kan het anders, kan het goedkoper? Ja, het kan nog goedkoper, maar dan zal de kwaliteit ver dalen (zo ook niet de inhoudelijke kwaliteit). Zie zenders als TV73, maken uren per dag nieuwe tv, maar daar is een lage kwaliteit dan ook het gevolg. Interviews die minuten lang duren omdat monteren nou eenmaal tijd kost. En toch kijken er mensen naar. Waarom? Omdat hun stad (en misschien dus wel hun buurman of familie) in beeld komt.

 

Waarom kijken er steeds minder mensen naar hun regionale omroep? De regio's hebben een hele mooie goede service; ze bieden alle content zodra het binnen is, direct aan op internet. Alles vindt je daar terug. En mensen willen kijken wanneer het ze uit komt. Dus de sites lopen prima, maar de daadwerkelijke uitzendingen worden steeds minder bekeken en beluisterd. Wat ook zijn gevolg weer heeft op de reclame inkomsten. Helaas mogen de regionale van de overheid hun succes via internet niet omzetten in klinkende munt, reclame op de website is door de overheid tot het minimum beperkt.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat heeft 15km buiten het dorp komen en naar zee gaan, in hemelsnaam te maken met de regionale omroep??

(..)

Waarom kijken er steeds minder mensen naar hun regionale omroep? De regio's hebben een hele mooie goede service; ze bieden alle content zodra het binnen is, direct aan op internet. Alles vindt je daar terug. En mensen willen kijken wanneer het ze uit komt. Dus de sites lopen prima, maar de daadwerkelijke uitzendingen worden steeds minder bekeken en beluisterd. Wat ook zijn gevolg weer heeft op de reclame inkomsten. Helaas mogen de regionale van de overheid hun succes via internet niet omzetten in klinkende munt, reclame op de website is door de overheid tot het minimum beperkt.

Voor o.a. RTVNoord en OmropFryslan geldt absoluut niet dat de belangstelling terugloopt. Integendeel.

Ze zijn dan ook een belangrijk bindend element in resp. de Groningse en Friese gemeenschap. Waarin de streektaal natuurlijk de rode draad is.

Beide zenders zijn ongekend populair. En regionaal geworteld. Al sinds de jaren 50.

 

Als reclame de maatstaf is, dan mag de NPO helemaal bij zichzelf te rade gaan als het om de STER gaat. Maar zo zit het niet.

Het probleem van de reclame-inkomsten is de economische crisis. 

De rol van genoemde regiozenders via radio, tv en internet moet nog steeds niet worden onderschat. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet de doorsnee en limburger L1 kan ik ontvanger (ook al woon ik in berlgië) maar

kijk er niet na

waarom ?

Ik weet niet wanneer wat op L1 is als ik er op afstem zie ik geen nieuws

maar sport/reclame/muziek enz.

 

Dan ga ik naar de computer ld.nl en hbvl.be en binnen 5 minuten weet

ik wat gaande was.

 

Wil ik meer weten ga ik naar mijn over buurvrouw dat is het gezet

van limburg en weet alles met menselijk contact erbij. :)

 

Dus regionale omroepen kunnen oprotten

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

....

 

Dus regionale omroepen kunnen oprotten

Tja, tegen zo'n genuanceerde, afgewogen en tactisch geformuleerde conclusie valt weinig in te brengen. :sick:

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet de doorsnee en limburger L1 kan ik ontvanger (ook al woon ik in berlgië) maar

kijk er niet na

waarom ?

Ik weet niet wanneer wat op L1 is als ik er op afstem zie ik geen nieuws

maar sport/reclame/muziek enz.

 

Dan ga ik naar de computer ld.nl en hbvl.be en binnen 5 minuten weet

ik wat gaande was.

 

Wil ik meer weten ga ik naar mijn over buurvrouw dat is het gezet

van limburg en weet alles met menselijk contact erbij. :)

 

Dus regionale omroepen kunnen oprotten

Als ik goed begrijp ben jij dus een Belg. Dan is de opmerking wat jij vind over Nederlandse regionale omroepen wel een beetje eigenaardig.

 

Je kan erop afstand een visie over hebben. Maar dit is dan altijd nog een Nederlandse aangelegenheid of er behoefte is aan nieuws uit de regio, in Nederland. De cultuur van een ander land heb jij te respecteren ook vind je het misschien eigenaardig of vreemd. Het is niet jouw pakkie aan om er een oordeel over te geven.

De laatste tijd heb ik heel veel de Duitse verkiezingen gevolgd. Als buitenstaander, en het was leuk, boeiend en interessant. Ook hoe het gaat in Bayern. Dat weet ik te waarderen, ik observeer en neem waar, zoals het is zoals ik het zie of lees. Niet meer en niet minder.

 

 

Ik vind jouw reactie wel uiterst ongenuanceerd en ook een bepaalde minachting uitspreken over mensen die in verschillende streken van het land wonen en zich daaraan verwant voelen. Dat kan soms zelfs zijn dat je niet eens in die regio woont, maar wel door familie daar een connectie meehebt.

aangepast door Amager95
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog altijd een nederlands paspoort en betaal in nederland belastingen dus

ook die omroepen en vind het weggegooid geld die regionalen

 

Het past niet in deze tijd nu de mensen verder kijken dan alleen

in hun buurt

 

de krant en internet geeft de zelfde als niet meer info dan

die regionalen

 

Zoals al heel vaak ook door anderen hier aangegeven is geef ze een

uur zendtijd per dag op het derde net dan heeft de burger wat

die denkt nodig te hebben zoals duitsland het voor doet.

 

Natuurlijk wil ik informatie over mijn geboorte regio en die

krijg ik ook wel maar niet door de regionalen .

 

Mijn vrouw is switserse en wil ook info blijven houden uit switserland

en dat gaat goed via srg1 en 2

srg zijn zenders met struktuur dat kan je van de nederlandse regionalen

niet zeggen.

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat er nu mist bij de NPO zijn programma's uit de regio.

De regionale omroepen maken juweeltjes die een leuke inkijk geven in het leven in zo'n regio.

Ik noem als voorbeelden "Dam Op" op TV Noord en "Gelderse Koppen" op TV Gelderland. Maar zo zijn er meer.

 

Maar dat er bezuinigd gaat worden weten we nu wel en kunnen we ook niet omheen.

 

We kunnen dan ook het beste constructief meedenken (als ze al naar ons zouden luisteren).

 

Waarom niet een regionaal programma op NED 3 tussen 19.30 en 20.00 uur. Kijk maar eens op de regionale programma's op de ORF en de WDR, daar kan het ook.

De regionalen zouden dan tussen 20.00 en 21.00 uur 1x per week een half uur kunnen krijgen om iets extra's te doen dat in het hele land zichtbaar zou kunnen zijn.

 

Dan kunnen er heel veel extra zenders uit. Op Digitenne en de kabel kan het gewoon per regio. Op de schotel is het wat lastiger, daar moet extra ruimte zijn. De ORF doet dat trouwens gewoon in SD, het HD-kanaal wordt daar niet gesplitst.

 

Dat de regionale omroepen dan minder omroepbedrijven nodig hebben is duidelijk, daar kunnen ze dan heel veel dingen samen doen. En dat wordt nu dus door ROOS al voorgesteld.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat er nu mist bij de NPO zijn programma's uit de regio.

De NPO bericht niet eens uit de echte regio.

Vanmorgen in het Radio  journaal uitgebreide berichten over de Rotterdamse politiek. De NPO weet kennelijk niet wat landelijk is noch wat regionaal nieuws moet inhouden.

 

Maar als het om regionaal geld gaat, kijkt men opeens wel buiten de grenzen van Het Gooi. 

De voorstellen van de NPO zijn zeer opportunistisch. Ik heb er geen vertrouwen in dat de NPO ooit in staat zal zijn een echte band met de noord, oost en zuid op te bouwen als ze het geld eenmaal binnen zouden hebben. Noordelingen op een gasbel weten maar al te goed hoe die dingen gaan.    

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee keer regionaal nieuws, eerst via de PO en even later via de Regionale zender, zit niemand op te wachten, dat is pas echt geld verspilling.

Er zal toch eerst aan het bestel gesleuteld moeten worden voordat de PO regionaal nieuw uit gaat zenden.

Regionale zenders afschaffen is naar mijn mening de beste optie, ik heb RTVNH nog geen enkele keer gemist nadat ze gestopt zijn met uitzenden via de satelliet.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij eerder dat de po zich maar eens goed moeten bezinnen op hun rol als nationale zender, want de nationale nieuwsvoorziening kraakt aan alle kanten als zij maar al te vaak uitgebreid inzoomen op de lokale politiek van de 5 grote steden.

Dan kun je RTVUtrecht al helemaal niet verwijten dat het nieuws vaak over Utrecht gaat.

 

En wat het noorden betreft:in de nieuwsvoorziening over het noorden is en blijft het bij de po oorverdovend stil.

Over streektaal maar te zwijgern, want Nedersaksisch wordt haast gezien als een spraakgebrek.

In tegenstelling tot de status van streektaal in landen om ons heen.

De Nederlandse p.o. lijdt aan bewustzijnsvernauwing. Is nooit anders geweest en zal ook niet veranderen.

 

Niet de regiozenders moeten weg, maar de Nederlandse p.o. moet een grondige beurt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik niet met je eens, en ik niet alleen.

Dat jij niet tevreden bent met de PO zegt mij helemaal niets. Waarmee ik niet wil suggereren dat er niets aangepast moet worden.

 

De regionale omroep is één grote reclame zender van jan de bakker en piet de kruidenier wat niet wil zeggen dat ik deze

plaatselijke ondernemers hun brood niet gun maar reclame van plaatselijke ondernemers heeft totaal geen zin.

En dáár wil ik ook niet aan meebetalen. Dus weg er mee.

Blijft er hopelijk nog wat geld over om echte Tv te maken.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dit ben ik en vele noordelingen vervolgens niet met jou eens.

Zolang er in Hilversum ruim 10 omroepen hun eigen ding zitten te doen, lijkt me een bliksemafleider naar de regio een zwaktebod.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist daarom vind ik ook dat de PO eerst nog maar eens flink bij zichzelf moet snijden als ze meer geld wil overhouden en niet gemakshalve een graai doet in de kas van anderen.
De Nederlandse P.O. moet inderdaad af van die 10-12 omroepdomeintjes met hoge salarissen boven de Balkenende-norm. Dat is geldverslinden.
Wat RTVNoord presteert, zal de PO niet kunnen evenaren. Simpelweg omdat de horizon een straal heeft van het Mediapark.

Het eerste bericht dat ik vanochtend op NOS-teletekst lees , gaat over het treinverkeer rond Rotterdam.
Dat spreekt boekdelen, want wat is hier het nationaal belang van?

Ik ben volledig aangewezen op RTVNoord voor weer-en-verkeer hier ter plekke. En dat is slechts 1 voorbeeld.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan ook via de ether radio, kost veel minder en is nog sneller ook, of ga naar Buienradar die geeft informatie over heel Nederland ook uit Groningen. ;)

Ik zit in de auto en luister naar o.a. actuele verkeersinfo op Radio Noord. Wat doe ik verkeerd? 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...