Ga naar inhoud


RTV Utrecht wil niet opgaan in NPO


Amager95

Aanbevolen berichten

Dat er programma's voorbijkomen die niet allemaal voor hoogstaande kwaliteit zijn is zeker waar hoewel smaken natuurlijk verschillen. Er zijn waarschijnlijk ook grote verschillen tussen de regio's! Misschien is bijvoorbeeld Flevoland wel te klein. Dat de regionale zenders maar 1 uur per dag uitzenden is een prima zaak! Dit is meer dan genoeg want de meeste tijd van de kijkers gaat toch naar de grote zenders. Voor de vindbaarheid is het goed dat programma's van de regionale omroep in een herhaalcyclus wordt uitgezonden. Daarom ben ik geen voorstander van het regiovenster model zoals Engeland en Duitsland gebruiken. Tenzij het uitzenden zelf erg duur is.

Het zou helpen als iemand weet welk % naar de distributiekosten van de TV zender gaan en welk % voor het maken van de content. Ik gok dat het uitzenden via kabel en DVB-T relatief weinig kost. Alleen satelliet heeft laten zien dat besparing daarop door de omroepen zinvol werd geacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Die transponder wordt op dit moment nog steeds voor een groot gedeelte betaald door diezelfde regionale omroepen.

Wanneer die wegvallen zou CD de vrijgekomen ruimte alleen tegen betaling kunnen gaan gebruiken voor "eigen programma's" en dat zie ik zo snel nog niet gebeuren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die transponder wordt op dit moment nog steeds voor een groot gedeelte betaald door diezelfde regionale omroepen.

Wanneer die wegvallen zou CD de vrijgekomen ruimte alleen tegen betaling kunnen gaan gebruiken voor "eigen programma's" en dat zie ik zo snel nog niet gebeuren.

Of de vrijgekomen transponder plaats onderverhuren aan anderen ,er is blijkbaar bandbreedte

gebrek bij astra nu ze bandbreedte van eutelsat erbij kopen.

 

Dat CDS klanten verliest door wegvallen regionalen is niet leuk maar noodzakelijk/realistisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat heeft volgens mij te maken met wie er wat betaalt.

Toen de overheid de huur van de transponder een paar jaar geleden niet meer wilde betalen, er was immers nu DVB-T, zouden alle regionalen van de satelliet verdwijnen. Aangezien in de buitengebieden veel met de schotel gekeken werd en de regionalen die kijkers niet wilden verliezen hebben toen meerdere regionale zenders zelf een gedeelte van hun budget beschikbaar gesteld voor satelliet doorgifte.

sommige regionale zenders wilden of konden niet de gehele huursom betalen en zouden alsnog van de satelliet verdwijnen, waarna er na onderhandelingen gevoerd zijn met met als resultaat een aangepaste prijs, maar daarvoor dan wel via een Canaldigitaal pakket achter de decoder waardoor een deel van de korting via de kijkers weer zou terugvloeien aan Canaldigitaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zal er een bandbreedte vrijkomen als die regionalen van de satelliet afgaan,zeg...

En dan in vensters op NL3 komen.

 

Kan CDS die vrijgekomen ruimte prima gebruiken voor AnimalPlanet HD,RTL Crime,24Kitchen,Discovery Science en Foxlife :)

En welke ruimte komt er dan vrij?

Je dacht toch niet dat al die regionale zenders dan achter elkaar gaan uitzenden zodat je TV-west om 20.00u kunt kijken en TV- noord om 4.00u 's morgens?

Dan moet er dus voor elke regio een eigen Nederland 3 komen elke avond.

Wat zal er geklaagd worden als al die zenders van AnimalPlanet HD,RTL Crime,24Kitchen,Discovery Science en Foxlife elke avond plat gaan omdat er regionaal nieuws is.

Overdag gaan deze zenders ook regelmatig plat voor de bloemencorso van Zundert en de Brabantse dag in Heeze en noem maar op.

 

Het enige resultaat is dat Ned 3 kapot gemaakt wordt en dat de reclame inkomsten van elke regionale zender verloren gaat.

Er wordt dus niet bezuinigd maar kosten verhoogd en inkomsten vernietigd.

aangepast door satcat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal dan ook anders aangepakt moeten worden.

Als het nog onbekende plan van de PO er zo uit ziet zoals jij het je voorstelt wordt het inderdaad niets en blijven de veel te vele regionale managers hun veel te hoge salarissen ontvangen.

Overigens klagen is erg makkelijk dus dat zal wel doorgaan, dat zie je hier wel over het gezeur naar de PO, NOS  enz.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe graag discucieren maar ergens is deze discussie onzinnig.

 

Ik kijk/luister/surf naar de zenders/sites die er zijn om de amasument/info te

krijgen die ik wil.

 

Als een van die kanalen weg valt reeg ik me niet op daarvoor vind ik wel

andere kanalen.

 

Als alle nederlandse kanalen weg zouden vallen leef ik toch verder en

ben er niet afhangkelijk van.

 

Gelukkig heb ik gekozen voor sat boven kabel/iptv/dvb-t en heb

uitwijk mogelijkheden.

 

Of het programma in engels/duits/frans/brabands/fries is stoort mij niet

 

ALs in groningen een beving was waar 10 huizen ingestort zijn hoor/zie

ik dat op elke zender.

Een bevingke waar een huis een scheurtje gekregen heeft interesseert mij niet

 

ALs ik met een hamer mis raak en een blauwe nagel heb moet voor

mij ook niet op het nieuws

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er moet bezuinigd worden. En dan is het zinloos om je neus in de wind te gooien en doet alsof die zelfde neus bloed.

Het eerste kijk je naar de scheefgroei en dan kom je al snel bij de kleine koninkrijkjes, ook wel regionale TV zenders genoemd.

Nee, die koninkrijkjes waar echt veel wordt verspild heten omroepzuilen. Net zoveel al er regionale omroepen zijn, maar dan op nog geen 1 vierkant kilometer: Mediapark.

Met als zichtbaar resultaat: een beeldscherm dat barst van de logo's, nergens zo erg als bij de NPO.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK NED1,2,3 stoppen met uitzenden

radio enschede krijgt dat geld daar zal naar

jou mening heel nederland gelukkig mee zijn.

Mij stoort dat niet dan kijk ik één en canvas en de duitsers.

 

Zal ik einde van de maand meer geld op mijn rekening hebben want

de omroepbijdragen kunnen naar onder (zal wel niet worden

andere gaatjes gevuld dan is bezuinigen van de baan)

 

Geniaal dit is de oplossing

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jullie gaan voorbij aan hoe het tot deze situatie is gekomen.

 

De omroepen werden nog niet zo lang geleden gefinancierd door het heffen van kijk en luistergeld.

Iedereen met een inkomen in Nederland betaalt nog steeds kijk en luistergeld, de bijdrage zit echter verstopt in de belastingen.

 

Ook de regionale omroepen werden gefinancierd uit heffingen door de provincies.

 

Wanneer de omroepen moeten bezuinigen zou dat betekenen dat we minder geld (belasting) gaan betalen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer de omroepen moeten bezuinigen zou dat betekenen dat we minder geld (belasting) gaan betalen?

klopt het gaat zo als bij de rijtuigen belasting.

Alles in een pot en daar worden andere dingen van belaald.

 

Hoe dan ook het rommeld ,het zit scheef in omroepland en daar

gaat de besum doorheen.

 

Griekenland heeft ook de besum er doorheen gehaald en

het gaat dus

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de laatste luistercijfers heeft Radio 6 bijna geen luisteraars. Die zender kan best opgeheven worden. Scheelt weer geld.

Regionale zenders hebben nog altijd bijna 12% luisterdichtheid. Lijkt me niet een cijfer om even terzijde te schuiven.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik word een beetje moe van al dat gezeur op TV wat uit Hilversum komt, iedereen moet inleveren aan diverse kanten, maar waarom zou ik een petitie moeten tekenen, ik wordt al ziek van die TV vervuiling. Ze verwijzen steeds meer tijdens een TV uitzending naar internet waar je verder kan kijken, leuk voor de ouderen die geen internet hebben.

 

We hebben belachelijk veel zendtijd die met troep gevuld wordt, tegenwoordig lijkt het al het hele jaar dat het komkommertijd is.

 

Wat moeten radio uitzendingen op TV?

 

Het niveau was al niet zo denderend hoog in Nederland, maar het zakt nu echt heel hard, gooi alles er uit en maak van BVN een goede Nederlandse zender, ook de Radio zenders van de publieken zijn behoorlijk dubbel te noemen, radio 1, 2, 5 en 6 kunnen samen, 3FM is ingehaald door de MP3 speler dus kan stoppen, 4 is nog voor Nederlandse begrippen klassiek waar ouderen graag naar luisteren en FunX is ook overbodig door de MP3 spelers.

 

Regionaal moet gewoon provinciaal worden en heeft 1 TV en 1 radio zender, daar heb je geen extra regionale zenders voor nodig.

 

Lokale omroepen, leuke duur betaalde hobby projectjes, soms nog zelfs met waardeloos personeel in dienst, het kan weg, want de provinciale omroepen hebben een betere functie.

 

Ik denk dat er nu geld over blijft, kan dat meteen de schatkist in. :whistle:

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...