Ga naar inhoud


RTV Utrecht wil niet opgaan in NPO


Amager95

Aanbevolen berichten


Als je wenst te bezuinigen dan moet je teruggaan in de tijd toen de omroepbijdrage werd afgeschaft en welk bedrag je dit betaalde via de belastingen. Dan daar de inflatiecorrectie jaarlijks tot en met heden op loslaten. Dan kijken wat het resultaat is.

Vervolgens daarna bekijken of er bezuinigigd kan worden. Wedden dat, zelfs met een korting het budget voor de publieken omroepen, landelijk, regionaal, plaatselijk, wereldwijd (BVN) nog hoger ligt dan wat ze nu willen?

 

Kijk al zou het budget nu al voor de helft zijn, dan zou het voor Halbe Zijlstra, nog te veel zijn en zou er nog zoveel van het budget afmoeten. Hij wilt niet bezuinigen en geld ophalen bij de omroepen. Maar hij wilt gewoon een einde maken aan de publieke omroep in Nederland. Deze man is zo'n beetje alles aan het kapot maken wat er maar kapot valt te maken. Kijk maar eens naar de uitlatingen van Johan Simons in het programma Zomergasten. Hoe hij zich daarover uitte. Decennia opgebouwde beleid, het is gewoon verdwenen. Verdwenen uit Nederland wel te verstaan.

 

 

Niet alleen belastinggeld voor de omroepen verdwijnen naar andere doeleinden, ook opbrengsten van Ster-reclame en zoals opbrengste van surfgedrag op de websites van de publieke omroepen.

 

http://www.youtube.com/watch?v=p5mbOJ83Wr4

 

Wie is Johan Simons? Kijk dan maar op de website van zijn werkgever:

http://www.muenchner-kammerspiele.de/spielplan/dantons-tod/johan-simons/

(=Duitstalig overigens)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan stellen we toch voor om de omroepbijdrage terug te halen, zodat de Rijksoverheid zelf niet meer direct omroepen hoeven te financieren. Laten we zeggen, zo'n € 2.50 per tv/radio zender, 3 x NPO en 1 x prov = € 10 per maand per woning/gezin? Dat geld laten we innen door providers en moeten zijn afdragen aan het Comm vd Media. Die verdeelt het geld. Niks mis mee lijkt me en het gezever over de omroep is voorbij (op financieel gebied).

Groet, André

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan stellen we toch voor om de omroepbijdrage terug te halen, zodat de Rijksoverheid zelf niet meer direct omroepen hoeven te financieren. Laten we zeggen, zo'n € 2.50 per tv/radio zender, 3 x NPO en 1 x prov = € 10 per maand per woning/gezin? Dat geld laten we innen door providers en moeten zijn afdragen aan het Comm vd Media. Die verdeelt het geld. Niks mis mee lijkt me en het gezever over de omroep is voorbij (op financieel gebied).

Wat hebben mensen toch een kort geheugen.

Dat systeem van omroepbijdragen werkt(e) niet. Veel te veel rompslomp en administratiekosten.

En een verkapte extra belasting die bij de belastingdruk niet wordt meegenomen.

Kijk naar de willekeur aan gemeentelijke, provinciale en waterschapsbelastingen. Bewaar me dat die omroepbijdrage per adres weer terugkomt. Nog een uitmelkbelasting erbij.

Mooi zo laten als nu! De omroep krijgt geld genoeg. Eerst al die directies in het Mediapark maar opheffen.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eduard: Vertel dat in andere landen waar het actief dat het niet werkt. De grootste onzin die je schrijft. Jij vindt het geen goed idee, dus is het niks. Als je dat nu wist te onderbouwen, dan zou ik het nog aanvaarden, maar dit soort antwoorden is een discussie niet eens waard.

Groet, André

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wenst te bezuinigen dan moet je teruggaan in de tijd toen de omroepbijdrage werd afgeschaft en welk bedrag je dit betaalde via de belastingen. Dan daar de inflatiecorrectie jaarlijks tot en met heden op loslaten. Dan kijken wat het resultaat is.

Vervolgens daarna bekijken of er bezuinigigd kan worden. Wedden dat, zelfs met een korting het budget voor de publieken omroepen, landelijk, regionaal, plaatselijk, wereldwijd (BVN) nog hoger ligt dan wat ze nu willen?

 

Kijk al zou het budget nu al voor de helft zijn, dan zou het voor Halbe Zijlstra, nog te veel zijn en zou er nog zoveel van het budget afmoeten. Hij wilt niet bezuinigen en geld ophalen bij de omroepen. Maar hij wilt gewoon een einde maken aan de publieke omroep in Nederland. Deze man is zo'n beetje alles aan het kapot maken wat er maar kapot valt te maken. Kijk maar eens naar de uitlatingen van Johan Simons in het programma Zomergasten. Hoe hij zich daarover uitte. Decennia opgebouwde beleid, het is gewoon verdwenen. Verdwenen uit Nederland wel te verstaan.

 

 

Niet alleen belastinggeld voor de omroepen verdwijnen naar andere doeleinden, ook opbrengsten van Ster-reclame en zoals opbrengste van surfgedrag op de websites van de publieke omroepen.

 

Die omroepbijdrage is afgeschaft i.v.m. dat het toen al 60 miljoen gulden per jaar koste, de controle van zwartkijkers was zo lek als een vergiet, maar daar gaat het mij niet om.

 

Ik ben het zat dat er te veel zakkenvullers in Hilversum zitten te janken, ze misbruiken het overheids apparaat, dat is als een politieagent met toeters en bellen gaat protesteren in de auto en motor van ieder centen, dat mag bij wet niet eens.

 

Er zijn vrijwilligers die het beter kunnen, nee niet allemaal, maar ze zouden er nog geld op toe leggen ook.

 

Ik moet net als ieder ander bezuinigen, met stappen vanaf 2009 jaarlijks voelbaar erger worden, mag ik op kosten van de staat zendtijd krijgen om mijn ongenoegen te uiten? Nee, dat mag niet.

 

Dat er in een programma aandacht aan besteed wordt, daar heb ik geen probleem mee, maar de manier war op het nu gebeurd gaat mij veel en veel te ver.

 

Dat ik een radicaal voorbeeld geef is mijn ongenoegen, want er zijn veel meervoudige programma's die precies het zelfde doen, het heeft alleen een ander jasje en een andere presentator.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eduard: Vertel dat in andere landen waar het actief dat het niet werkt. De grootste onzin die je schrijft. Jij vindt het geen goed idee, dus is het niks. Als je dat nu wist te onderbouwen, dan zou ik het nog aanvaarden, maar dit soort antwoorden is een discussie niet eens waard.

Je hebt mijn opmerkingen slecht gelezen.

Verder heb je je er dus niet in verdiept waarom het kijkgeld in Nederland ooit is afgeschaft.

Zullen we de discussie trouwens even inhoudelijk houden en niet op de persoon gaan spelen als je het met een ander oneens bent?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die omroepbijdrage is afgeschaft i.v.m. dat het toen al 60 miljoen gulden per jaar koste, de controle van zwartkijkers was zo lek als een vergiet, maar daar gaat het mij niet om.

 

Ik ben het zat dat er te veel zakkenvullers in Hilversum zitten te janken, ze misbruiken het overheids apparaat, dat is als een politieagent met toeters en bellen gaat protesteren in de auto en motor van ieder centen, dat mag bij wet niet eens.

 

Er zijn vrijwilligers die het beter kunnen, nee niet allemaal, maar ze zouden er nog geld op toe leggen ook.

 

Ik moet net als ieder ander bezuinigen, met stappen vanaf 2009 jaarlijks voelbaar erger worden, mag ik op kosten van de staat zendtijd krijgen om mijn ongenoegen te uiten? Nee, dat mag niet.

 

Dat er in een programma aandacht aan besteed wordt, daar heb ik geen probleem mee, maar de manier war op het nu gebeurd gaat mij veel en veel te ver.

 

Dat ik een radicaal voorbeeld geef is mijn ongenoegen, want er zijn veel meervoudige programma's die precies het zelfde doen, het heeft alleen een ander jasje en een andere presentator.

voor mij zijn dit onderbuik gevoelens waar ik totaal niets mee kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat hebben mensen toch een kort geheugen.

Dat systeem van omroepbijdragen werkt(e) niet. Veel te veel rompslomp en administratiekosten.

En een verkapte extra belasting die bij de belastingdruk niet wordt meegenomen.

Kijk naar de willekeur aan gemeentelijke, provinciale en waterschapsbelastingen. Bewaar me dat die omroepbijdrage per adres weer terugkomt. Nog een uitmelkbelasting erbij.

Mooi zo laten als nu! De omroep krijgt geld genoeg. Eerst al die directies in het Mediapark maar opheffen.  

sorry, maar dit zijn ook onderbuik gevoelens en hoe moet je daar nu weer op reageren.

 

in deze discussie moet je dus ALLE noodzaak van de belastingen gaan verklaren, zoals jij aangeeft van gemeentelijk, provinciale en waterschapsbelastingen.

je vergeet de landelijk en EU belastingen nog.

 

 

laat deze discussie dan maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De omroep bijdrage is nooit afgeschaft.

Omdat 95% kijk en luistergeld betaalde en nagenoeg iedereen wel een tv of radio heeft is het inningssysteem opgeheven en betaalt iedereen 1,9% over de eerste schijf van de belasting, ongeveer Euro 190,- per belastingplichtige.

 

Zolang dit geld de omroepen ter beschikking staat is er niets veranderd.

Krijgen ze extra geld uit de algemene middelen is de korting te verdedigen, gaan ze gekort worden op de opbrengst van die kijk en luister heffing in de eerste schijf zou de belasting betaler die korting moeten worden doorgegeven.

 

Direkt betalen zoals vroeger zou weer extra inningskosten gaan opleveren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omroepbijdrage is het helder en duidelijk hoeveel er binnenkort en op een bepaalde bankrekeningnummer staat.

 

 

Daarnaast is controle al een stuk eenvouderig geworden dan het ooit vroeger was. Als overheid kan je dus al elke huishouden belasten en aanslaan.

Andere optie is ook de gegevens opvragen bij de providers. Via automatisering kom je dan al heel erg ver en heb je de grootste groep al in zicht. Dan is er nog maar een klein restant die overblijft om nader te onderzoeken.

Decennia geleden kon je nog wegkomen met het feit als mensen zeiden dat zij geen televisie keken of radio luisterden. Nou die tijd is allang voorbij. Misscchien is het niemand opgevallen dat tegenwoordig ook Kees van der Staaij van de SGP op de televisie komt? Ook daar is radio en televisie inmiddels geoorloofd. Dus je kunt er wel van uitgaan dat iedereen televisie en radio bekijkt en beluistert.

 

Maar het Duitse systeem is toch goed? Gewoon elke huishouden moet daar betalen. Geen enkel probleem dus. Een beperkte groep is vrijgesteld, zoals mensen met een bijstandsuitkering.

 

Maar onze regeringen hebben besloten om een gedeelte van de inkomsten weg te sluizen. Ster reclame gaat naar de staat, maar de kijker en luisteraar moet zich deze kost elke keer weer opnieuw maar weer verteren, tot het meest irritante af.

 

In Duitsland proberen ze het steeds maar weer opnieuw om daar ook geld weg te halen. Vooral door CDU en CSU bestuurde deelstaten, samen met de commerciele zenders. Maar het lukt ze daar niet. De ARD en ZDF maken daar een vuist tegen.

Helaas doen de NOS en NPO en omroepen dus niet. Daarom hebben wij uitgekleedde omroepen met alleen herhalingen en herhalingen. 5 keer per dag DWDD, 3 keer per dag Pauw en Witteman.

Uitgebreide reclame voor en na elke programma. Hele dag journaals die bijna niets voorstellen qua inhoud.

En het programma De Slag Om Nederland is verdwenen, en zoals andere dergelijke programma's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

Maar het Duitse systeem is toch goed? Gewoon elke huishouden moet daar betalen. Geen enkel probleem dus. Een beperkte groep is vrijgesteld, zoals mensen met een bijstandsuitkering.

 

Daarom hebben wij uitgekleedde omroepen met alleen herhalingen en herhalingen. 5 keer per dag DWDD, 3 keer per dag Pauw en Witteman.

Uitgebreide reclame voor en na elke programma. Hele dag journaals die bijna niets voorstellen qua inhoud.

 

Het Duitse systeem is nieuw, en er is heel wat om te doen geweest. Afwachten hoe het werkt.

 

Duitse p.o. zenders zouden niet veel herhalen?  Dan heb jij de Duitse programmering nog niet goed bekeken. Inclusief de themazenders.

Krimi's en  talkshows  worden intensief herhaald.

 

En reclame rond tv-programma's doen meer Europese landen. Frankrijk en Italië bijvoorbeeld.

Ik vind dat wel markt-bedervend, maar niet storend.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De omroep bijdrage is nooit afgeschaft.

Omdat 95% kijk en luistergeld betaalde en nagenoeg iedereen wel een tv of radio heeft is het inningssysteem opgeheven en betaalt iedereen 1,9% over de eerste schijf van de belasting, ongeveer Euro 190,- per belastingplichtige.

Ceesv, zo is het inderdaad, zo bedoelde ik het ook.

En wat ik vrees - typisch Nederlands- is dat bij een terugkeer naar het vorige systeem de belasting niet 1,9% wordt verlaagd, of hooguit eventjes, en dan weer omhoog.

"Want we waren toch al gewend aan dat hogere tarief."

 

Net als die "tijdelijke btw-verhoging naar 21%" waarvan elke volgende regering zal zeggen: "Mooi zo laten."

 

Het huidige systeem vind ik daarom prima. Zolang het geld maar geoormerkt blijft.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...