Ga naar inhoud


WK voetbal 2014 definitief in Ultra HD


Sprietje

Aanbevolen berichten

Wereldvoetbalorganisatie FIFA heeft de Japanse fabrikant Sony toestemming gegeven om het WK voetbal 2014 in Brazilië in Ultra HD-kwaliteit te mogen opnemen en uitzenden.


Het komt hiermee aan de wens van Sony tegemoet. Enkele maanden geleden maakte Sony proefopnamen van de Confederations Cup in Brazilië. Na evaluatie van dit voetbaltoernooi kreeg Sony van de FIFA toestemming voor de Ultra HD-opnamen. Sony wil het WK voetbal 2014 gebruiken om meer consumenten naar Ultra HD in de huiskamer te laten overstappen. De definitieve doorbraak wordt in de zomer van 2016 verwacht. Dan wordt eveneens in Brazilië de Olympische Zomerspelen georganiseerd.

 

Lees verder in Totaal TV, zie: http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/13997/wk-voetbal-2014-definitief-in-ultra-hd.html

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Oeps dan zetten de tv producenten flinke druk op de providers.

ergens logisch ze willen TV's verkopen .

Maar hoe willen ze de overgang oplossen onze spullen kunnen

geen ultra hd aan dus moeten ze dubbel uitzenden normaal

hd naast ultra hd en dat zie ik niet zitten.

 

Conclusie ultra HD zal heeeeeeel lang worden uitgesteld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op de IBC in Amsterdam geweest was dan praat je wel anders. De hele broadcast industrie is zich al aan het voorbereiden op 4K. De industrie levert nu al een hele range aan produkten voor de providers van 4k services.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Pukje, hetzelfde werd verteld over kleuren TV, breedbeeld TV en HDTV.

Leer eens wat van de geschiedenis, mijn docent riep altijd, de geschiedenis herhaalt zich!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pukje, hetzelfde werd verteld over kleuren TV, breedbeeld TV en HDTV.

Leer eens wat van de geschiedenis, mijn docent riep altijd, de geschiedenis herhaalt zich!

Met dat verschil dat een zwart wit tv ook kleuren uitzendingen kan zien.

bij ultra hd tv gaan onze tv's en decoders op zwart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat zelfde gebeurt op dit moment ook met SD en HD uitzendingen, dus wat is er nieuw?

Over 5 jaar praten we over de uitfasering van HD voor Ultra HD.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaah, er werd ook zoiets geroepen over 3D. Gelukkig heb ik me niet laten intuinen voor dat grootse onzin. Maar ja, 4k lonkt. Het zal niet zo´n vaart lopen. Huidige infra zal nog steeds bruikbaar zijn tot in lengte van jaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vervang in je tekst eens Ultra HD door SD en HD en lees die zin dan nog eens?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervang in je tekst eens Ultra HD door SD en HD en lees die zin dan nog eens?

Als ik dat doe veranderd er niets

 

als voorbeeld ard/zdf/duitse-commercielen zien er niets in en gooien

het op de lange baan de ultra hd.

 

In mijn ogen was duitsland altijd een voorloper op TV gebied dan mag

je verwachten dat nederland/belgië nog meer terughoudend zijn.

 

Verder heeft de burger een koop rem ivm met cises wat ook

de vooruitgang? remt.

 

Verder zie ik geen toegevoegde waarde van ultra hd boven hd aangezien het

op een normale tv tot 50'' geen zichtbare verbetering geeft.

 

Zoals al aangegeven de hype van de tv procucenten 3D alle nieuwe TV's kunnen

het aan maar er zijn geen uitzendingen

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Pukje, je hebt helemaal gelijk.

Ik neem aan dat jij nog een buizen zwart-wit TV hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Sony wil het WK voetbal 2014 gebruiken om meer consumenten naar Ultra HD in de huiskamer te laten overstappen.

 

LOL Dan moet men wel eerst alle apparatuur aanschaffen om daarna iedereen wijs te maken dat het zoveel mooier is :) Hier in Spanje heeft 70% nog niet eens een plat TV scherm staan want dat vind men nog niet nodig. Een klein landje als Nederland zal het verschil ook niet gaan maken. De meeste mensen die nu zo´n plat scherm hebben zijn ook voorlopig niet van plan weer een nieuwe aan te schaffen. Er is meer dan TV en alles is al duur genoeg.

 

En zo wordt bij snellere veranderingen de groep gebruikers steeds kleiner en aan het eind niet meer winstgevend. En zo komt ook gelijk die beroemde uitspraak weer naar voren "hardlopers zijn doodlopers" :)

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

De grootste groep consumenten zal de meerprijs niet willen betalen. Ik heb wel het idee dat de technologie elkaar sneller (te?) opvolgt. Casettebandjes en videorecorders zijn tientallen jaren in gebruik geweest, toen kwamen de opvolgers, nu pas 10 jaar verder, is dat ook weer verleden tijd. Het enige wat verkoopt is veel voor weinig. Kwaliteit is geen argument meer.

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eerste sportevenement dat in HD werd opgenomen... rara... wat was dat?

 

De Olympische Spelen van Barcelona in 1992.

 

Als je in 1992 een HDTV gekocht had, dan was dat weggegooid geld geweest. Er was geen infrastructuur om het signaal vanuit Barcelona op je TV te krijgen. Er zat geen HDMI-plug op, dus wachten totdat er wel HD-signalen waren had ook niet zoveel opgebracht.

 

Datzelfde staat nu met UHDTV te gebeuren. De eerste UHDTV's zullen niet overweg kunnen met H265. De aansluitingen (HDMI) kunnen verouderd raken. Tegen de tijd dat UHTDV ingeburgerd raakt heb je er niets meer aan. Denk dus drie keer na voordat je in een UHDTV investeert. Koop liever een OLED-TV, dat levert je wel direct mooier beeld op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...