Ga naar inhoud


WK voetbal 2014 definitief in Ultra HD


Sprietje

Aanbevolen berichten

Wil men dit snel laten slagen dan zal men de nieuwe toestellen voor de zelfde prijs als de huidige generatie HD tv's moeten aanbieden, waarbij er met het nieuwe toestel ook naar het oude platform kan worden gekeken.

Kan me de invoering van de breedbeeld tv nog wel herinneren was net het moment dat mijn oude tv het begaf heb toen van wegen het prijsverschil voor een normaal beeld gekozen. Iets meer dan 10 jaar later stond ik weer voor die keuze, er werd nauwelijks wat in breedbeeld uitgezonden vele hadden een breedbeeld en bliezen het smal beeld op naar breedbeeld, wat hadden we toch ineens een hoop dikke presentatoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoe lang hebben ze niet geroepen dat we allemaal HDTV in de jaren 90 zouden hebben?

 

Mensen gooien hun TV niet weg omdat er ineens in 4K uitgezonden wordt, die TV's zijn nog net geen behand zo groot de schermen zijn, voor de kleinere TV's dan 55 inch, gebeurd er volgens verkopers niets, ik wil helemaal geen 55 inch TV.

 

Ik heb zo'n vermoede dat het minstens 10, maar eerder 20 duurt voodat we een stapje verder zijn.

 

Natuurlijk wilt iedereen op de IBC zich promoten de beste te zijn, maar als ze hun verstand gebruiken,dan moeten ze ook als de consument denken, want anders wordt het een flop.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben benieuwd of de tv fabrikanten met de WK2014 weer de zelfde fout maken als bij de vorige WK of EK.

Men dacht dat toen dat er van wegen het voetbal massaal andere TV's zou worden aangeschaft, gevolg aan het eind van het toernooi overvolle magazijnen en een dalende verkoopprijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat er toe leidde dat binnen de kortste keren er allemaal flatscreen HD toestellen in de huiskamer stonden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik denk ook dat het nog wel erg lang zal duren... 90% van de wereld kijkt uiteraard nog gewoon SD tv, en dat is ook prima zo voor de meeste mensen... Ultra HD is iets voor de freaks denk ik... niet voor de normale gemiddelde mens (Familjen Svensson) zoals dat in het Zweeds heet... Nu koop je een TV die ofwel "HD.ready" is ofwel full HD... maar de meeste normale 32" tv's zijn niet eens full HD, omdat je het verschil vrijwel niet ziet... tja, dat de industrie graag wil verkopen in een kapitalistisch systeem is logisch... maar dat wil niet zeggen dat de klanten ook gek zijn. Er zullen er vast een aantal zijn die graag met alles voorop lopen... dat zijn ook de mensen die om de 2 jaar een nieuwe computer kopen, omdat de vorige niet meer bij de tijd zou zijn... maar dat doet ook lang niet iedereen.

Ik denk dat eerst full HD tv via sat uitgezonden zal gaan worden... in 10 tot 15 jaar zal dat waarschijnlijk wel kunnen komen... 1080 P bedoel ik dus... het normale 720P voldoet uiteraard ook al voor 99% van de mensen... dus wie er op ultra HD zit te wachten is de vraag...  maar de tijd zal het leren, en ik hoop dat Sat4All lang genoeg blijft bestaan zodat we dit draadje nog eens kunnen oprakelen als het zo ver zou komen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

90 % kijkt SD?

 

Het is alweer een aantal jaren geleden dat er per wet geregeld werd in de U.S.A. dat er alleen nog maar in HD mag worden uitgezonden.

Ik reis veel en op alle hotelkamers over de hele wereld, ook in landen als India en Thailand staan HD schermen op de hotel kamers.

Kijk eens in de electrosupers, daar zijn geen SD toestellen meer te koop.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je trouwens bekijkt wanneer technologiën doorbraken:

- Kleur brak vrijwel onmiddelijk door omdat het gewoon aan het signaal toegevoegd kon worden. De extra bandbreedte geen probleem, want die was nog niet schaars.

- Breedbeeld brak door toen LCD-panelen betaalbaar werden. Reden: Bij een beeldbuis vereist breedbeeld extra dik glas, wat de prijs opdrijft. Hoogbeeldtelevisies waren daardoor altijd goedkoper en verkochten in grote aantallen. Bij LCD telt echter de oppervlakte van het paneel voor de kosten. Bij dezelfde beelddiagonaal heeft een breedbeeldpaneel een kleinere oppervlakte dan een hoogbeeldpaneel en is dus goedkoper te produceren.

- HDTV brak door toen de LCD-techniek zich doorontwikkelde zodat de schermen betaalbaar werden én MPEG-4 het mogelijk maakte tegen aanvaardbare kosten in HD uit te zenden.

 

Voor UHDTV geldt dat de voortschreidende LCD-techniek UHDTV-schermen mogelijk maakt en op termijn betaalbaar zal maken, maar MPEG-H slechts een deel van het bandbreedteprobleem oplost. Met 25 megabps per zender blijft UHDTV prijzig. Niet onbetaalbaar, dus hier en daar zal er wel een zender komen, maar voor de massa is 25 megabps gewoon te duur om massaal door te breken

 

UHDTV zal waarschijnlijk pas doorbreken bij een volgende technologische stap die bandbreedte goedkoper maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie het met lede ogen aan de SD kwaliteit is bij Ziggo en ARF/ZDF op satelliet sterk naar beneden gegaan. Dit om de HD te promoten en die is inmiddels vaak net iets beter of soms zelfs minder als de SD  zenders ooit waren. Mooi dus Ultra HD en dan kassa voor de handel en het begint weer van voren af aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Kleur brak vrijwel onmiddelijk door omdat het gewoon aan het signaal toegevoegd kon worden. De extra bandbreedte geen probleem, want die was nog niet schaars.

 

Toen van zwart-wit naar kleur overgegaan werd bleef de bandbreedte (5 Mhz baseband) precies gelijk. Voor kleur was niet meer bandbreedte nodig. Zodoende kon ook het kanalen-raster in de VHF en UHF band ongewijzigd blijven.
 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op de IBC in Amsterdam geweest was dan praat je wel anders. De hele broadcast industrie is zich al aan het voorbereiden op 4K. De industrie levert nu al een hele range aan produkten voor de providers van 4k services.

 

Ja de apparatuur kan er wel zijn en 10 jaar geleden stond het op IBC ook vol met apparatuur voor HD maar anno 2013 zijn de meeste zenders hier in NL nog steeds bezig met SD+ programmering. Kortom die 4K kan mij voorlopig even gestolen worden. Eerst maar eens alle zenders en programmering in full HD.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

.Eerst maar eens alle zenders en programmering in full HD.

Dus we maken de vooruitgang afhankelijk van het laatste station wat omschakelt in HD?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus we maken de vooruitgang afhankelijk van het laatste station wat omschakelt in HD?

Nee, zo zou ik dat niet willen stellen, maar ik vind wel dat de realiteit niet uit het oog verloren mag worden...

En het is nu eenmaal zo dat het overgrote deel van de wereld gewoon SD tv kijkt...

 

Op zich is vooruitgang niet echt verkeerd. Het is wel verkeerd als dat tot gevolg heeft dat je om de 5 jaar je volledige apparatuur in de container kan kieperen en weer nieuw moet halen. Daar ben ik fel tegen. Een kleurenuitzending kon je gewoon blijven zien op je zwart wit tv... maar nu heb je net je analoge sat receiver ingewuild voor een digitale mpeg2 receiver en hij kan al weer langzaam aan uitgerangeerd worden voor mpeg4. En ja, wat heb je morgen dan weer? Dat is een erg slechte zaak... Mensen leren niet meer zuinig op hun bezittingen te zijn... en als dat nooit geleerd is, hoe kan je dan verwachten dat mensen zuinig omgaan met spullen van anderen?  het is toch maar om weg te gooien wordt er gedacht....

 

En dan hebben we het nog niet eens over de prijskaartjes die aan dit soort uitzendingen in ultra HD gaan hangen... Nu moet er fors dieper in de buidel getast worden voor HD zoals dat nu uitgezonden wordt... daarvoor ben ik niet bereid te betalen... sommige mensen willen dit wel, en dat is hun vrije keuze... Hetzelfde met DVD's die je koopt met daarop een speelfilm of wat dan ook... wil je dezelfde film in HD moet je een blue ray disk kopen, en die is ook fors duurder dan de DVD versie....  Daar doe ik dus ook niet aan mee! Ik heb niet eens een blue ray player in huis...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn overgroot vader heeft toch heel lang met de nipkon schijf tv kunnen kijken.

 

Alles gaat stap voor stap

sd-=>sd>hd>3d>fullhd>4k.

 

De stap >hd is nog niet helemaal genomen ,dus afwachten

maar eerst moeten de uitzendingen in die norm daar zijn

voordat ik een tv koop die die norm zichtbaar kan maken.

 

Veel mensen trappen in de verkoop praatjes van de tv verkopers "deze tv is al ultra hd ,dat heeft

veel scherper beeld" terwijl er geen ultrahd uitgezonden wordt.

 

In de zin hierboven  kan je ook ultrahd vervangen door HD en dan klopt

het verhaal ook :P

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles zal afhangen van de providers, zolang er nog providers zijn die roepen dat hun SD net zo mooi is als HD (ik noem geen namen, >> ZIGGO <<) dan kan het nog lang duren....

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...