Ga naar inhoud


WK voetbal 2014 definitief in Ultra HD


Sprietje

Aanbevolen berichten

wanneer komen dan de 3D 4UHD ipad uit?

tegenwoordig zijn ze ook druk bezig om voor je tablet's tv te kunnen kijken.

aantal jaren geleden toen wij een nieuwe tv gingen kopen.

van een breedbeeld naar LCD, toen vertelde de verkoper dat de 94cm het grootste scherm was......nu alweer het kleinste.

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

mijn overgroot vader heeft toch heel lang met de nipkon schijf tv kunnen kijken.

 

Alles gaat stap voor stap

sd-=>sd>hd>3d>fullhd>4k.

 

De stap >hd is nog niet helemaal genomen ,dus afwachten

maar eerst moeten de uitzendingen in die norm daar zijn

voordat ik een tv koop die die norm zichtbaar kan maken.

 

Veel mensen trappen in de verkoop praatjes van de tv verkopers "deze tv is al ultra hd ,dat heeft

veel scherper beeld" terwijl er geen ultrahd uitgezonden wordt.

 

In de zin hierboven  kan je ook ultrahd vervangen door HD en dan klopt

het verhaal ook :P

 

Blue-Ray is een standaard, maar voor 4K heb je Blue-Ray met meerdere lagen nodig om 4K films te kunnen zien, want TV zal het vollopig niet worden op een voetbalwetstijdje na misschien, aldus een verkoper die er eerlijk voor uit kwam. De enige die mogelijk die snelheid en bandbreedte kan halen is glasvezel, maar dan betaal je ook glasvezelprijzen, maar het ligt nog lang niet overal.

 

De normale Blue-Ray speler is nog niet eens standaard in elke huiskamer te vinden, de DVD speler bij velen wel.

 

Ze verkopen niet voor niet naast Blue-Ray voor de freaks, DVD's naast elkaar

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn anders al goedkope 4k spelers te verkrijgen bv de BDP-S790 van Sony , daar kun je ook je dvd in afspelen.

Veel mensen kopen ook een Blue-ray speler voor de Smart tv functies als ze nog een oudere tv hebben staan :)

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn anders al goedkope 4k spelers te verkrijgen bv de BDP-S790 van Sony , daar kun je ook je dvd in afspelen.

Veel mensen kopen ook een Blue-ray speler voor de Smart tv functies als ze nog een oudere tv hebben staan :)

 

Dat kan een optie zijn, maar waar zijn de 4K films te vinden? Voor TV heeft het voorlopig geen zin, ik denk als de eerste 4K TV gesneuveld is, dat er mogelijk wat beeldmateriaal beschikbaar is, maar dan zijn we wel minstens 10 jaar verder, want in Nederland is het er nog lang niet.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vergis je niet hoe snel die ontwikkelingen gaan, ik heb thuis al een consumenten camera die 4k kan opnemen, een Gopro Hero 3.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heb je aan 4k als vanwege bandbreedte kosten dit teveel gecomprimeerd wordt?

 

HDTV aanbod genoeg nu op tv,maar geen HD zoals het kan.

Dat kost teveel bandbreedte , lees geld.

Zolang we geen 1080p op tv krijgen als aanbod doe je de term HDTV tekort vind ik.

De technische mogelijkheden worden niet volledig benut omdat het veel geld kost.

 

Alleen een blu-ray benut de werkelijke mogelijkheden vab HDTV.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergis je niet hoe snel die ontwikkelingen gaan, ik heb thuis al een consumenten camera die 4k kan opnemen, een Gopro Hero 3.

 

Dat wist ik niet, ik ken het ook nog niet, maar wat kost zoiets?

 

 

Edit:

 

Ik zag onder de 300 euro, maar H.264 codec, mp4 file, is dat 4K ?

 

Het is zo te zien een onderwatercamera, dan zou ik verwachten dat een niet onderwatercamera goedkoper moet zijn.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heb je aan 4k als vanwege bandbreedte kosten dit teveel gecomprimeerd wordt?

 

HDTV aanbod genoeg nu op tv,maar geen HD zoals het kan.

Dat kost teveel bandbreedte , lees geld.

Zolang we geen 1080p op tv krijgen als aanbod doe je de term HDTV tekort vind ik.

De technische mogelijkheden worden niet volledig benut omdat het veel geld kost.

 

Alleen een blu-ray benut de werkelijke mogelijkheden vab HDTV.

 

Dat is nou net het probleem wat ik ook zie, zo lang er niet voldoende bandbreedte is en niet het volledige 2K wordt gebruikt, dan zal het denk ik nog wel een lange weg te gaan hebben. Ik zie nog steeds mensen die een 3:4 beeldbuis met een toeter hebben, die stappen niet zomaar over.

 

Misschien kan het samen, of juist niet, maar kan 2K en 4K via één zender worden uitgezonden, of moet dat naast elkaar?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn anders al goedkope 4k spelers te verkrijgen bv de BDP-S790 van Sony , daar kun je ook je dvd in afspelen.

Veel mensen kopen ook een Blue-ray speler voor de Smart tv functies als ze nog een oudere tv hebben staan :)

Dat is geen 4k-speler.

Hij heeft alleen maar een upscaler naar 4k aan boord en dat kan de gemiddelde homecinema-set al met alle rand apparaten.

 

Ze zijn net bezig de standaard voor 4k bluray's vast te stellen, dus weinig kans dat er al "goedkope" 4k spelers op de markt zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

Blue-Ray is een standaard, maar voor 4K heb je Blue-Ray met meerdere lagen nodig om 4K films te kunnen zien, want TV zal het vollopig niet worden op een voetbalwetstijdje na misschien, aldus een verkoper die er eerlijk voor uit kwam. De enige die mogelijk die snelheid en bandbreedte kan halen is glasvezel, maar dan betaal je ook glasvezelprijzen, maar het ligt nog lang niet overal.

 

De normale Blue-Ray speler is nog niet eens standaard in elke huiskamer te vinden, de DVD speler bij velen wel.

 

Ze verkopen niet voor niet naast Blue-Ray voor de freaks, DVD's naast elkaar

 

nou ik denk dat er in vele woonkamers meer bluerays staan als dvd's. Denk alleen maar aan de ps3... Dat de DVD speler dan op de slaapkamer staat of kinderkamer is natuurlijk logisch en er is zeker een markt voor. Maar vooral omdat TV series veel populairder geworden zijn, kiezen veel mensen voor BD. 1 of 2 schijfjes met betere kwaliteit als 5 of 6 schijven...

 

Sat en kabel kunnen en doen af en toe al 4K. Je hebt er geen glasvezel voor nodig.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...