Ga naar inhoud



zanderhof

Aanbevolen berichten

Ik heb een VU+ solo2 en ik had graag de kanalen bewerkt met een  channel editor, daarvoor heb ik een verbinding nodig met de RS232 aansluiting op de receiver via een USB poort van de PC. Ik heb een kabel met een USB naar Com poort omzetter.Heeft iemand enig idee hoe die verbinding kan werken of kan het allen maar met een zgn cros over kabel???

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb geen idee of het mogelijk is via de rs232 aansluiting de kanaallijsten aan te passen. Maar, waarom zou je dat willen? Gewoon aansluiten op je thuisnetwerk via een wifi dongle of ethernet kabeltje en je kunt aan de slag!

 

Succes

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, je hebt natuurlijk een verbinding nodig met jouw LAN of WLAN maar die zal je wel al hebben want anders kun je nauwelijks flashen, updaten, etc.

Wat je nodig hebt is DreamBoxEdit (zie onderstaande  link), daarmee kun jij jouw bestaande of een zenderlijst van derden inlezen, zo nodig bewerken en dan weer terugzetten.

 

https://www.dropbox.com/s/9e0ms6rtnrrru1r/dreamboxEDIT_setup_5.3.0.0.zip

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

de rs-232 aansluiting is eigenlijk bedoeld om met het flash utility een image erop te zetten

die images worden echter nagenoeg niet aangeboden in het formaat voor dat flash utility; OMDAT iedereen het makkelijker vindt met de usb stick te werken... (nulmodem kabel en kabellengte tot aan PC is een belemmering)

 

de sprekers boven zeiden al, dreamboxedit via netwerk.

ciao

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...