pecla Geplaatst: 21 september 2013 Geplaatst: 21 september 2013 Ik heb een dreambox DM500C en wil de nieuwste zenderlijst naar de dreambox sturen met DreamBoxEdit maar dan loopt hij vast en krijg ik een "error sending file "lamedb" to the Dreambox" melding. Ik kan wel de files van mijn dreambox naar de pc sturen maar dus niet omgekeerd. Hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt!
Gerard 76 Geplaatst: 21 september 2013 Geplaatst: 21 september 2013 Hoi,en welkom op sat4all. In je prefix heb je het over een 500+. Volgens mij is dat een enigma1 box En die werkt dacht ik met services ipv lamedb. Dit kun je aanpassen in dreamboxedit. Als je een 500hd hebt dan is lamedb wel ok.
pecla Geplaatst: 21 september 2013 Auteur Geplaatst: 21 september 2013 Bedankt voor t snelle antwoord. Ik heb idd geen hd versie, hoe en waar kan ik dat aanpassen dan want zie nergens lamedb staan bij de options in de DreamBoxEdit. Weet ook niet waar ik kan zien of het een enigma 1 of enigma 2 versie is of doet dat er niet toe?
kistedu Geplaatst: 21 september 2013 Geplaatst: 21 september 2013 Bij dm500C kan je geen lamedb file sturen maar je moet services file gebruiken. Lamedb is voor Enigma2 en dm500C is Enigma1. Je kan Dreamset editor gebruiken om lamedb files te converteren naar services file voor enigma1. Google dus naar Dreamset.
pecla Geplaatst: 22 september 2013 Auteur Geplaatst: 22 september 2013 (aangepast) Kistedu, Ik heb alles gelezen en gedownload. Na veel speuren ook een Enigma1 kanalenlijst gevonden maar op t moment dat ik het over wil zetten naar mijn dreambox gaat t fout want krijg ik transfer failed: share/tuxbox/satellites.xml en daarna had hij ook nog al mijn bestaande zenders verwijderd door het reloaden. Maar volgens mij zijn deze kanalenlijsten alleen voor sateliteboxen dus de DM500S maar ik heb de DM500C. Ik kan alleen E2 zenderlijsten vinden voor Ziggo oud casema(dat is kabel ipv satelliet). 22 september 2013 aangepast door pecla
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen