Ga naar inhoud


Van Dreambox naar VU


beamviewer

Aanbevolen berichten

Ik werk momenteel met een Dreambox 7025+. Echter deze is alleen geschikt voor standaard beeld. Ik wil over naar HD beeld.

Ik heb het idee dat je bij Vu minder kwijt bent voor een HD tuner dan een vergelijkbare Dreambox tuner.

Heb je met een Vu globaal dezelfde functionaliteit als een Dreambox?

Vu+ Solo2 VTI 6.0.1

Hotbird (13,0E), Astra (19,2E), Astra3A (23,5E), Astra2 (28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb vele (HD) ontvangers in mijn bezit gehad maar nog geen DB dus ik heb ook geen idee of de DB globaal dezelfde functionaliteit heeft dan een HD VU+.

Nu zou ik ook niet zo snel kunnen bedenken wat een DB zou hebben wat de VU+ niet zou hebben.

Kinderziekten behoren allang tot het verleden zeker als we het over de Ultimo, SOLO2 en DUO2 hebben.

Misschien dat hier en daar bij een van de vele toe te passen Images nog wel wat is op te merken maar dat heeft niet direct iets met de VU+ apparaten te doen.

De laatste 2 zijn de paradepaartjes van de VU+ stal en die zijn met de meest moderne techniek uitgevoerd.

Ik heb zowel voordien de Ultimo als nu de SOLO2 uitvoerig mogen testen en dat zijn de beste ontvangers die ik tot nu toe heb mogen gebruiken.

Kijk maar naar de in dit forum geplaatste ervaringen, daar valt weinig aan toe te voegen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jurgen

Dank je wel voor je reactie. Ik lig inmiddels natuurlijk lichtjaren achter in ervaring, zeker als het om een Vu gaat, echter zo'n forum brengt me weer snel bij de tijd.

Is inmiddels alles te regelen met een webgui? (ik heb geen windows, dus dergelijke applicaties kan ik niet draaien).

Vu+ Solo2 VTI 6.0.1

Hotbird (13,0E), Astra (19,2E), Astra3A (23,5E), Astra2 (28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu bedien ik mijn SOLO2 nooit remote maar het kan wel via DreamDroid, waarschijnlijk ben je hiervan op de hoogte.

Je kunt daarmee in elk geval een virtueel toetsenbord oproepen, de signaalmeter gebruiken, de Timer, slaap timer, kanalen kiezen, etc. 

 

Wellicht weten anderen jouw op dit gebied meer te vertellen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, jij hebt geen speciale applicatie op een computer nodig om de VU+ te beheren.

Zo kun je de zenderlijsten en Plug-in's vanuit de VU+ downloaden mits je natuurlijk een LAN - WLAN verbinding naar het Internet op jouw VU+ hebt aangesloten maar dat lijkt me bijna vanzelfsprekend want anders is het lastig om te installeren / flashen.

 

Er zijn echter wat aandachtspunten zoals het beheren van de zenderlijsten bij enkele Images.

Zo kun je in OpenPLi wel automatisch de meeste zenderlijsten downloaden maar b.v. bij VTI gaat dit niet, althans ben ik het nog niet tegengekomen maar ik doe dat dan ook via DreamBoxEdit en mijn Windows laptop.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn allebei goed.

Is gewoon een kwestie van smaak

Ik zou zeggen, probeer ze gewoon eens.

 

Grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dirocca

Dank je. Ik zal er eerst eentje moeten aanschaffen ... Ik begin echter al warm te lopen voor een Vu. Ik heb het idee dat Dreambox met hun modellen een beetje heeft stilgestaan qua techniek en prijzen, vandaar mijn interesse voor Vu.

Vu+ Solo2 VTI 6.0.1

Hotbird (13,0E), Astra (19,2E), Astra3A (23,5E), Astra2 (28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreambox mag je zeker niet meer aanschaffen, alles (closed source)

Als je achteraf wilt genieten van prima service (image) dan zou ik gaan voor vu of xt

 

Grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...