PATJE Geplaatst: 22 september 2013 Geplaatst: 22 september 2013 Beste mensen, ik zou graag een betere ontvangst krijgen met mijn 4g visiosatschotel. De astra,s hebben rond de 76% en hotbird 63% ,het rare is dat ik ook badr 3 26e en eurobird 1 28.5 kan ontvangen. Mijn schotel is tegen de zijgevel bevestigd en als je met de dishpointer gaat kijken dan zou hotbird op een rechte lijn naast de gevel gericht staan. Als je met de dishpointer gaat kijken voor de astra,s dan zou 6 huizen verder een hindernis van 25 meter hoog staan alhoewel er alleen maar bomen staan die zeker niet zo hoog zijn. De schotel hangt boven de veranda wat op zich al niet gemakkelijk is om op te staan. Nu ben ik aan het overwegen om mijn schotel in de tuin te plaatsen om er het beste aan te kunnen werken. Ik ben dan terug gaan kijken op de dishpointer maar die geeft hetzelfde aan als tegen de zijgevel. Op het plattedak zelf is geen optie omdat het een geisoleerd dak is en zou wel eens kunnen doordrukken als ik daar mijn schotel zou plaatsen. Ik voeg hier enkele fotos bij zodat je een overzicht krijgt,de eerste foto is genomen waar de schotel misschien zou komen met het zicht naar de satellieten toe groetjes en alvast bedankt,
dutchandrew Geplaatst: 22 september 2013 Geplaatst: 22 september 2013 Misschien heb je wat aan dit draadje: http://www.sat4all.com/forums/topic/334435-visiosat-uitrichten-drama/
Sprietje Geplaatst: 22 september 2013 Geplaatst: 22 september 2013 (aangepast) Beste PATATJE Ik denk dat jij Dishpointer verkeerd begrijpt.Als je met dat rode ballonnetje naar het obstakel gaat 6 huizen verder, dan wordt de maximale hoogte aangegeven dat dat obstakel mag zijn voor de betreffende satelliet, niet de hoogte van het obstakel.Ook kan jij de Badr niet ontvangen. Geef dan maar eens aan welke zenders je daarvan kunt ontvangen met de frequenties erbij.Dat je de Eurobird 28,5 kunt ontvangen is logisch want die staat zowat op dezelfde plaats als de Astra 28,2. Verder heb ik ook de indruk dat de hoogte van de lnb’s niet juist staan afgesteld. De vier satellieten staan in een ronde boog aan de Clarkebelt, dan moeten de lnb’s ook in een ronde boog staat maar dan omlaag gericht vanwege de reflectie tegen de schotel. Jou lnb’s staan zeker niet in een holle boog en daarom dus ook niet optimaal afgesteld, zie bijlage. 22 september 2013 aangepast door Sprietje
PATJE Geplaatst: 23 september 2013 Auteur Geplaatst: 23 september 2013 Ik ben eens gaan kijken naar mijn lnbs en inderdaad ze staan niet juist, de 19.2 lnb stond niet op het nul punt afgesteld. de lnb 19.2 heb ik nu op het nul punt gezet en een aparte coaxkabel aangesloten,de andere lnbs zijn niet aangesloten. Nu ben ik terug begonnen met uitlijnen en mijn satfinder sloeg uit op 10 ik heb deze naar 6 gezet en terug beginnen uitlijnen en ik kreeg terug een10 . ik ben dan eens gaan kijken op de ontvanger en kreeg ik deze gegevens: hotbird singnaal 0 % kwaliteit 5% wat normaal is astra19.2 singnaal 87% kwaliteit 81% astra 23.5 singnaal 87% kwaliteit 77% maar is dit wel normaal astra 28.2 singnaal 0% kwaliteit 77% wat normaal is draai ik mijn schotel een beetje naar links dan krijg ik op de 23.5 en de 28.2 ook signaal op de ontvanger draai ik mijn schotel een beetje naar rechts dan krijg ik nergens nog een signaal
PATJE Geplaatst: 23 september 2013 Auteur Geplaatst: 23 september 2013 De badr kan ik inderdaad niet ontvangen die is nu weg de elevation hoek staat op 29.7 zoals de dishpointer aangeeft maar alles blijft hetzelfde aan geven zoals op het vorige bericht aangegeven astra 28.2 geeft singnaal 0% en kwaliteit 5% (verkeerd vermeld in vorig bericht)
Sprietje Geplaatst: 23 september 2013 Geplaatst: 23 september 2013 Beste PATJE Met een satfinder kun je een schotel en lnb’s niet goed afstellen. Het woord “satfinder” zegt het al. Zo’n ding is leuk om er een satelliet mee te vinden maar niet om de schotel daar optimaal mee uit te richten. Het begint al met het feit dat een satfinder aangeeft wanneer er het meeste signaal is terwijl je de beste signaalkwaliteit moet hebben. Je zult dus een andere manier moeten vinden om de schotel en de lnb’s optimaal af te stellen. Kun je de satelliettuner en een klein TV-scherm niet bij de schotel plaatsen?
PATJE Geplaatst: 23 september 2013 Auteur Geplaatst: 23 september 2013 SPRIETJE, de satelliettuner en een klein tv staan bij mij tijdens het afstellen, ik zal de satfinder er van tussen doen en zo nog eens proberen ik werd trouwens al gek van het geluidje alleen al
PATJE Geplaatst: 23 september 2013 Auteur Geplaatst: 23 september 2013 ik vraag mij wel af of ik de coaxkabel alleen op lnb 19.2 moet aansluiten en zo afstellen. Of mag ik via de diseqwisselaar af stellen dan kan ik zien of de andere satellieten ook goed staan
Sprietje Geplaatst: 23 september 2013 Geplaatst: 23 september 2013 Als je zeker weet dat de lnb van de Astra 19,2 ook de Astra 19,2 satelliet ontvangt, mag je natuurlijk gewoon de diseqc-switch er tussen zetten. En die blieper moet je er tussenuit halen want dat heeft geen enkel nut en geeft ook verzwakking van het signaal op je ontvanger.
PATJE Geplaatst: 23 september 2013 Auteur Geplaatst: 23 september 2013 ok sprietje morgenvroeg ga ik eerst zonder blieper maar nog wel met aparte coaxkabel op de 19.2 lnb proberen, staat hij goed uitgericht dan sluit ik de diseq switch aan. Dan ga ik nog eens vergelijken . Maar ik vraag mij wel af hoe het komt dat ik op de satelliettuner naar de 23.5 en de 28.2 ga kijken dat ik daar ook signaal 87% en kwaliteit 77% krijg terwijl er toch maar 1 coaxkabel is aangesloten op de 19.2 lnb. De schotel nog naar links of rechts of naar boven en naar beneden draaien gaat niet want dan is alles weg
Moderator ceesv Geplaatst: 23 september 2013 Moderator Geplaatst: 23 september 2013 Omdat niet je ontvanger maar de richting van de schotel bepaalt wat je te zien krijgt. Alle satellieten zenden hun programma's in dezelfde frequentie band uit. Daarbij zijn er transponder frequenties die identiek zijn. Wanneer je schotel op Astra 1 gericht is, zijn er dus transponders welke ook voorkomen op Astra 2 of 3. Wanneer je de ontvanger dan op een Astra 3 zender afstemt kan het zijn dat je beeld of signaal ziet.... van een Astra 1 zender. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
PATJE Geplaatst: 23 september 2013 Auteur Geplaatst: 23 september 2013 hoe kan ik dan zeker weten dat ik de 19.2 ontvang
Moderator ceesv Geplaatst: 23 september 2013 Moderator Geplaatst: 23 september 2013 Door te kijken wat voor programma je op welke transponder ontvangt en dat te vergelijken met bijvoorbeeld de gegevens van de site kingofsat.net. http://nl.kingofsat.net/pos-19.2E.php Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
PATJE Geplaatst: 23 september 2013 Auteur Geplaatst: 23 september 2013 ok morgenvroeg begin ik eraan, want ik heb alles eventjes afgekoppeld buiten alvast bedankt
PATJE Geplaatst: 24 september 2013 Auteur Geplaatst: 24 september 2013 Ik ben vanmorgen terug begonnen met juist uitrichten van de schotel met de diseqc-switch er tussen en het is eindelijk gelukt. De lnbs stonden niet juist en ik heb de schotel nog een klein beetje moeten draaien. De transponders frequentie komen overeen met de satelliet. Dit zijn de resultaten: hotbird signaal 85% kwaliteit 73% astra 19.2 signaal 86% kwaliteit 80% astra 23.5 signaal 85% kwaliteit 82% astra 28.2 signaal 86% kwaliteit 78% bij de astra 19.2 krijg ik het niet beter de skew heb ik ook aangepast maar beter gaat niet voor mij is het zo inorde iedereen alvast bedankt
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen