Ga naar inhoud

geen goede ontvangst met mijn 4g visiosat

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Fijn dat je nu tevreden bent met de kwaliteitswaardes. Deze getallen zeggen op zich niets want op een ander merk ontvanger waren ze misschien wel allemaal 10% hoger geweest. Gewoon even een flinke regenbui afwachten en kijken of je nu langer beeld houdt zonder dat het gaat blokken.

Als je de moeite zou willen nemen zouden we het leuk vinden als je nog een foto maakt zodat je de lnb’s van voren en van achteren ziet.

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Beste PATJE

Het ziet er inderdaad een stuk beter uit als de foto’s die je in het begin liet zien.
Toch denk ik dat je nog wel wat kunt verbeteren.

Ik zie de lnb van de Hotbird wel heel erg schuin staan, zie de bijlage. Die moet voor midden Nederland 6
graden met de wijzers van de klok meegedraaid zijn. Ik krijg de indruk dat die wel 26 graden schuin staat. Je hebt voor de Hotbird ook het minste signaal. Ik zou hem eens wat minder schuin zetten. Misschien kom je dan wel op dezelfde waarde uit als Astra 19,2 of 23,5?

post-60869-0-22557100-1380095208_thumb.jpg

Geplaatst:

Inderdaad sprietje de lnb een beetje gedraaid en ik kom op signaal 85% en kwaliteit 79% voor de hotbird beter kan ik niet want dan is de kwaliteit veel minder.

Mijn ontvanger is een SAB TITAN // HD COMBO misschien dat deze wel mindere waardes aangeeft zoals u schreef ,

Geplaatst:

ik heb eigenlijk nog 1 vraagje.

Hoe kan ik mijn sab titan // hd combo upgraden?

Update met een rs 232 kabel via de pc maar dat ken ik ook niet of

update via satelliet maar dan moet er vanalles ingesteld worden zoals:

satelliet:

transponder:

frequentie:

symbol rate:

polariteit:

download pid:

update mode:

misschien een domme vraag maar ik ben ook maar een leek op gebied van satelliet.

naar de winkel kan ik niet gaan met de ontvanger want ik heb deze besteld via internet

Geplaatst: (aangepast)

Nou, kijk eens aan, toch een verbetering van 73% naar 79% en dat voor zo’n simpele handeling. Toch weer mooi meegenomen dacht ik zo.

Veel succes met je Visiosat Bisat.

De vraag over het upgraden kunnen denk andere mensen wel beantwoorden.

aangepast door Sprietje
  • Moderator
Geplaatst:

De vraag over het updaten van een ontvanger hoort niet in deze afdeling van het forum. "Schotelpark".

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Beste PATJE

Nu je zo maar snel even 6% signaalkwaliteit op de Hotbird erbij hebt gekregen door deze lnb 20 graden
minder schuin te zetten, zou ik ook de lnb van de Astra 28,2 / Eutelsat 28,5 nog maar even wat bijstellen. Die heeft nu 78% signaalkwalieteit en die kun je makkelijk ook op 80% krijgen of misschien zelfs wel op 81%.

Ik zie op de foto die ik in bericht 18 toonde, dat die ongeveer verticaal staat, dus met de aansluiting

naar beneden.

Voor de Astra 28,2 moet die 9,5 schuin staan en voor de 28,5 zelfs 17,2 graden schuin staan voor het midden van het land.

Om een beetje aan de 28,5 tegemoed te komen, zou ik deze lnb 13 graden schuin zetten, zie de bijlage.

De middelste twee lnb’s staan ongeveer goed.

post-60869-0-46612900-1380116717_thumb.jpg

Geplaatst:

Sprietje,

ik heb het geprobeerd de astra 28.2 nog wat af te stellen maar mijn % gaan dan naar beneden

Hallo,

Als ik op de foto kijk zie ik dat 28 oost wel wat laag staat, bij mij staat de 28 oost iets hoger dan de rest, en met de skew (draaien vd LNB links/rechts) kun je  waarschijnlijk het signaal optimaal krijgen. 

Wiljo

Geplaatst:

Ik heb alles geprobeerd omhoog omlaag de skew draaien als ik dat allemaal doe dan zakt mijn % bijna tot 0

nu heb ik hem terug gezet zoals hij stond en hij danst nu tussen de 79 en de 80%

Geplaatst:

De LNB (als je vrij zicht hebt voor 28 oost) zal je toch met bijvoorbeeld de houder iets hoger/lager, LNB draaien en evt. iets naar achteren/voren, zo moet je er toch optimaal signaal uit kunne halen.

Geplaatst:

beter kan ik niet ,ik vrees dat hij zo zal blijven staan

het is nu beginnen regenen en dat zijn de nieuwe resultaten:

hotbird 13:  signaal 87%     kwaliteit 72%

astra 19.2 :  signaal 85%      kwaliteit 76%

astra 23.5 :  signaal 82%      kwaliteit  65%

astra 28.2:   signaal 87%     kwaliteit  76% 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen