Ga naar inhoud


VU+ Solo2 Pli en installatie


A98

Aanbevolen berichten


Stel je vraag nog eens als je de box thuis hebt en aangesloten is, dan kunnen we je gerichter helpen.

 

Grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Hallo ik ben van plan een VU+ Solo2 aan te schaffen en ik ben van plan een pli image erop te zetten. Het schijnt dat de pli die de winkel er zelf op zet er ook een cccam 2.3.0 op zet, maar hoe moet ik dan verder?

 

Coax-kabel(s) aansluiten, eventueel LAN-kabel erin, stekker er in, batterijen in de afstandsbediening, CD-kaartje erin met de chip naar beneden, aanzetten en kijken maar.

Hooguit nog een kanalenlijst erop zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou het de winkel zelf niet laten installeren.

 

Hier in dit forum zit er een howto om je box te flashen (het is wel voor vti maar de logica is hetzelfde)

 

Zodoende ga je er meer van leren dan eerst de winkel te laten flashen.

 

Het is echt niet moeilijk.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

dirocca + pedro newbie,

en alle andere gebruikers, potentiele VU+ kopers

 

of ook verkopers, die een image er in flashen voorafgaand aan de verkoop.

what the fuck?

 

voor de onwetende lieflijke lezer ; inmiddels ingeburgerd in fora als normale vraag (what the fuck) waarom?

waarom maak je jezelf slaaf van een open / alternatief image vooraf geïnstalleerd door de verkoper.

waarom en mag er ook een image vooraf geïnstalleerd op een E2 - receiver staan?

het is je eigen ontdekkingstocht

je mist daarmee een en ander aan ervaring.

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

euh, mijn eerste satellietbox die ik aanschafte kwam helemaal geconfigureerd door de leverancier destijds. Zelfs de kanalenlijst zat er al in, het was inschakelen en kijken. Dat men deze service levert aan kopers kan ik me goed voorstellen.

 

Anders verkoopt men niet zo maar een vu box aan een doorsnee gebruiker die alleen wil uitpakken, batterijen in de ab doen en kijken maar, en die gebruikers zijn er, en dan zullen er denk ik meer zijn dan freaks zoals wij. (wij bestellen online :) )

 

Niet iedereen flasht zijn box 20x voordat het ding in de huiskamer wordt neergezet en er mee wordt gekeken, en ieder zijn gebruik is anders. Daar is op zich niets mis mee. Je ziet hetzelfde als je een raspberry koopt, daar kan je ook een sdkaartje bij kopen waar men voor een klein bedrag een image naar keuze op zet zodat je hem kan aansluiten en er mee aan de slag kan.

 

En ook niet iedereen schroeft zelf een schotel aan de gevel en richt hem uit en hangt er switches aan en richt het allemaal zelf in.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Coax-kabel(s) aansluiten, eventueel LAN-kabel erin, stekker er in, batterijen in de afstandsbediening, CD-kaartje erin met de chip naar beneden, aanzetten en kijken maar.

Hooguit nog een kanalenlijst erop zetten.

Met coax-kabel bedoel je toch gewoon antenne kabel voor satteliet? en de receiver moet toch sowieso verbonden zijn met je modem? en wat bedoel je met cd-kaartje gewoon CI Module? Sorry voor alle vragen ik wil alles weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Met coax kabel bedoel ik inderdaad de (coax-)antenne kabel voor satelliet.

Het is niet persé nodig om te verbonden te zien met je modem maar dat reduceert de ontvanger wel tot een minderwaardig ontvangertje. De ontvanger komt echt goed tot zijn recht als je een internet/netwerk verbinding hebt.

De CD kaart kan gewoon rechtstreeks in de ontvanger zonder welke cam dan ook, de cam is een softwarematige cam zoals b.v. CCcam die voor normaal huis-, tuin- en keukengebruik ruimschoots voldoende is, zeker om daar de eerste stappen mee te doen.

Er zijn er hier die zweren dat alleen oscam de juiste cam is maar voor "normaal" gebruik voldoet CCcam uitstekend.

Een hardwarematige Cam legt je alleen maar beperkingen op dus leg die als eerste ergens diep onder in een laatje.

 

 

@Tonskidutch

Voor een beginner is het wel prettig om eerst ervaring op te doen en alle mogelijkheden te leren kennen, dat is wel zo prettig.

Als een "kale" ontvanger uitgeleverd wordt heb je grote kans dat de koper met zweet in zijn bilnaad met een rood aangelopen hoofd loopt te kloten terwijl vrouwlief vraagt waarom hij niet een "normale" ontvanger had kunnen kopen en wanneer er nou eens eindelijk beeld is.

 

Je moet eerst leren lopen voordat je kunt rennen, er is niks mis mee dat iemand eerst een kant en klare ontvanger leert te ontdekken voordat hij aan het experimenteren slaat.

Dat winkels er veel geld voor vragen is weer een ander verhaal, ik vind die bedragen om te installeren vaak ook overdreven zeker als ze een kant en klare image back-uppen en restoren.

aangepast door Pedro Newbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met coax kabel bedoel ik inderdaad de (coax-)antenne kabel voor satelliet.

Het is niet persé nodig om te verbonden te zien met je modem maar dat reduceert de ontvanger wel tot een minderwaardig ontvangertje. De ontvanger komt echt goed tot zijn recht als je een internet/netwerk verbinding hebt.

De CD kaart kan gewoon rechtstreeks in de ontvanger zonder welke cam dan ook, de cam is een softwarematige cam zoals b.v. CCcam die voor normaal huis-, tuin- en keukengebruik ruimschoots voldoende is, zeker om daar de eerste stappen mee te doen.

Er zijn er hier die zweren dat alleen oscam de juiste cam is maar voor "normaal" gebruik voldoet CCcam uitstekend.

Een hardwarematige Cam legt je alleen maar beperkingen op dus leg die als eerste ergens diep onder in een laatje.

Is goed, maar krijg je die CD-kaart dan mee of bedoel je de ©anaal (D)igitaal kaart ermee? Is Oscam dan voor professioneel gebruik en als de CCcam dan op je box zit moet je dan nog een server vinden voor de pakketten of decodeert die gelijk de kanalen die je wil?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

CD kaart is de Canal Digitaal kaart die je zelf moet kopen en er een abonnement op moet afsluiten (ik ga er even van uit dat je op de legale manier TV wil kijken en niet via een cardshare server illegaal wil kijken).

CCcam decodeert alleen de kanalen waarvoor je betaalt, al het andere is illegaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CD kaart is de Canal Digitaal kaart die je zelf moet kopen en er een abonnement op moet afsluiten (ik ga er even van uit dat je op de legale manier TV wil kijken en niet via een cardshare server illegaal wil kijken).

CCcam decodeert alleen de kanalen waarvoor je betaalt, al het andere is illegaal.

Oh is goed, maar wat is het verschil tussen de CD-kaart en cardshare server? Als je via een cardshare server wil kijken heb je dan ook een CD-kaart nodig of moet je daar oscam voor hebben in plaats van Cccam?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

CD-kaart = Legaal

Cardshare = illegaal

 

De zin van een cardshare server is dus dat je zelf geen kaart nodig hebt

Cardsharing wordt hier verder niet besproken, daarvoor ben je dan op de verkeerde site, het is tegen de huisregels hier en persoonlijk vind ik het ook "not done"

Link naar reactie
Delen op andere sites

CD-kaart = Legaal

Cardshare = illegaal

 

De zin van een cardshare server is dus dat je zelf geen kaart nodig hebt

Cardsharing wordt hier verder niet besproken, daarvoor ben je dan op de verkeerde site, het is tegen de huisregels hier en persoonlijk vind ik het ook "not done"

Nee nee ik wil alleen even alles weten, maar wat is het verschil tussen Oscam en CCcam dan? Ik heb het bij de topic van Oscam gelezen maar ik begrijp het nog niet. Iemand zegt daar dat CCcam onveilig is?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...