Ga naar inhoud


VU+ Solo2 Pli en installatie


A98

Aanbevolen berichten

Hoi,

de CCcam 2.3.0 is niet onveilig, het is enkel oud en wordt niet meer verder ontwikkeld.

de meesten met CCcam werken daar prima mee in samenhang met het paytv kaartje.

 

Oscam is heel erg uitgebreid als cardserver / softcam client (dus hij kan kaarten, nagenoeg alle kaarten, lezen en ook decoderen)

Er worden nagenoeg elke dag nieuwe versies van uitgebracht en ook forumleden (hier welbekend) werken aan de ontwikkeling.

 

Als beginner ben je snel klaar met CCcam en is er heel weinig wat geconfigureerd moet worden. Dat is iets lastiger bij Oscam.

Maar (evenals de stelling verder boven in een eerder bericht) alles kan men leren.

Het hobby gehalte is hoog, indien je oscam gebruikt... het belet je echter niet daarnaast OOK CCcam te installeren en te gebruiken voor de doorsnee TV avonden.

Ik heb ze allebeide geinstalleerd en test zo nu en dan de optimalisatie van de oscam confiiguratie, wil ik even rust, schakel ik oscam uit en cccam aan. :grin:

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

de CCcam 2.3.0 is niet onveilig, het is enkel oud en wordt niet meer verder ontwikkeld.

de meesten met CCcam werken daar prima mee in samenhang met het paytv kaartje.

 

Oscam is heel erg uitgebreid als cardserver / softcam client (dus hij kan kaarten, nagenoeg alle kaarten, lezen en ook decoderen)

Er worden nagenoeg elke dag nieuwe versies van uitgebracht en ook forumleden (hier welbekend) werken aan de ontwikkeling.

 

Als beginner ben je snel klaar met CCcam en is er heel weinig wat geconfigureerd moet worden. Dat is iets lastiger bij Oscam.

Maar (evenals de stelling verder boven in een eerder bericht) alles kan men leren.

Het hobby gehalte is hoog, indien je oscam gebruikt... het belet je echter niet daarnaast OOK CCcam te installeren en te gebruiken voor de doorsnee TV avonden.

Ik heb ze allebeide geinstalleerd en test zo nu en dan de optimalisatie van de oscam confiiguratie, wil ik even rust, schakel ik oscam uit en cccam aan. :grin:

Oh dus je kan ze alle twee installeren, maar wat bedoel je met kaarten? bedoel je daarmee smartcards? of CI Modules, want CCcam kan toch ook kaarten lezen of niet? En wat is het configuratie verschil dan tussen Oscam en CCcam. Kan je meer doen als je Oscam hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je kunt meerdere softcams zoals CCCAM, OSCAM, etc. tegelijkertijd installeren.

Er bestaat niet alleen de smartkaart van Canal Digitaal maar ook van andere providers zoals ook de TVV kaart voor de Belgische markt.

OSCAM is geavanceerder dan CCCAM maar met alle eerbied gelet op jouw onervarenheid zou ik in eerste instantie met CCCAM stoeien en als je dat onder de knie hebt kun je altijd nog met OSCAM aan de gang.

OSCAM levert in feite niet veel meer op maar heft een aantal door CD opgelegde beperkingen op.

Jij zult bij standaard gebruik geen hinder bij het gebruik van CCCAM ondervinden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

juist,

tenminste in mń VTI image kan ik meerdere softcams laden en onafhankelijk instellen

via het bleu panel de softcam naar keuze stoppen en of aanzetten / activeren

ciao

 

effe als aanvulling:

nooit een CI-module in een enigma2 receiver toepassen

het kan maar je wordt niet gelukkig

softcam is gratis

aangepast door Tonskidutch

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je kunt meerdere softcams zoals CCCAM, OSCAM, etc. tegelijkertijd installeren.

Er bestaat niet alleen de smartkaart van Canal Digitaal maar ook van andere providers zoals ook de TVV kaart voor de Belgische markt.

OSCAM is geavanceerder dan CCCAM maar met alle eerbied gelet op jouw onervarenheid zou ik in eerste instantie met CCCAM stoeien en als je dat onder de knie hebt kun je altijd nog met OSCAM aan de gang.

OSCAM levert in feite niet veel meer op maar heft een aantal door CD opgelegde beperkingen op.

Jij zult bij standaard gebruik geen hinder bij het gebruik van CCCAM ondervinden.

Wat voor opgelegde beperkingen dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor opgelegde beperkingen dan?

dat lijkt me toch evident

der is een beperking sinds twee en een half jaar inzake de clients op een Kaart

 

meer dan 4 streams kun je vergeten....

heb je 4 dochters / kinders en kijkt zelf ook nog op de TV, gaat er een zwart

stream is ook opname is ook share in huis

 

ciao

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De grootste beperking is dat je met CCCAM niet meer dan 4 kanalen tegelijkertijd kunt bekijken / opnemen.

Dit zou vervelend kunnen zijn als je met 2 of meer (Twin) Tuner ontvangers intern gaat sharen.

 

Misschien is het ook te overwegen om op dit forum eens de zoekopties te gebruiken want al jouw vragen zijn al vele malen gesteld en beantwoordt.

 

Tonski, jij was me net voor.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

De grootste beperking is dat je met CCCAM niet meer dan 4 kanalen tegelijkertijd kunt bekijken / opnemen.

Tonski, jij was me net voor.

als het maar gelezen en begrepen wordt....

dan hebben we samen een en ander voor elkaar

 

dus herhaling is prima

maar herhalen inzake het hele verhaal daaromtrent is dom

dat kan men terug lezen op het forum

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...