tighar Geplaatst: 25 september 2013 Geplaatst: 25 september 2013 Als ik mijn box (800 HD) opstart ,krijg ik na een paar minuten de tandwieltjes in beeld. Op dat moment doet de ab het niet meer en is de box niet meer te benaderen. Ik moet dan weer de box van de stroom halen en opnieuw opstarten. Na 2 minuten weer het zelfde .\Er staat pli 2.1 als image op. Iemand een idee wat te doen?
Gast Mimisiku Geplaatst: 25 september 2013 Geplaatst: 25 september 2013 Lijkt erop dat er een plugin is geladen die die niet 'lust'. Heb je recentelijk iets nieuws geinstalleerd? Zo ja, even via DDC proberen in te loggen op je dreambox. Lukt dit, dan de plugin verwijderen met remove packet.. Komt DCC er ook niet meer in dan wordt het opnieuw flashen....
tighar Geplaatst: 25 september 2013 Auteur Geplaatst: 25 september 2013 (aangepast) ik heb niets nieuws geinstaleerd, maanden gekeken en nu doet hij dit ineens. het moeilijke is dat na 2 minuten niets meer te benaderen is, ook met dcc kom ik er niet in. de box is een DB 800 HD kabel 25 september 2013 aangepast door tighar
Mojo Geplaatst: 25 september 2013 Geplaatst: 25 september 2013 Dit is de derde posting die ik lees waarbij een enigma2 machine opeens vast loopt. http://www.sat4all.com/forums/topic/335537-dreambox-8000hd-pvr-met-pli-v40-problemen-afstand/ http://www.sat4all.com/forums/topic/335567-vusolo2-loopt-vast-na-48-uur/ You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Eduard07 Geplaatst: 25 september 2013 Geplaatst: 25 september 2013 Als ik mijn box (800 HD) opstart ,krijg ik na een paar minuten de tandwieltjes in beeld. Op dat moment doet de ab het niet meer en is de box niet meer te benaderen. Ik moet dan weer de box van de stroom halen en opnieuw opstarten. Na 2 minuten weer het zelfde .\Er staat pli 2.1 als image op. Iemand een idee wat te doen? Is het niet beter om pli.21 te gaan vervangen door een flash van een recente versie 4.0? Jouw versie is kennelijk corrupt geraakt en reparatie lijkt me niet zinvol. Pli 2.1 is inmiddels al redelijk gedateerd en er zal door gebruik inmiddels ook veel "rommel" op je box staan. Een schone versie lijkt me de kortste klap. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
DoeEensGek Geplaatst: 25 september 2013 Geplaatst: 25 september 2013 (aangepast) Is het niet beter om pli.21 te gaan vervangen door een flash van een recente versie 4.0? Jouw versie is kennelijk corrupt geraakt en reparatie lijkt me niet zinvol. Pli 2.1 is inmiddels al redelijk gedateerd en er zal door gebruik inmiddels ook veel "rommel" op je box staan. Een schone versie lijkt me de kortste klap. Voor de 800 is geen pli 4.0... 2.1 is het hoogst haalbare voor dm800! Hoe raakt een versie corrupt? richt ie opeens een pistool op je? @tighar, probeer eens opnieuw te flashen. 25 september 2013 aangepast door DoeEensGek
Eduard07 Geplaatst: 25 september 2013 Geplaatst: 25 september 2013 (aangepast) Voor de 800 is geen pli 4.0... 2.1 is het hoogst haalbare voor dm800! Hoe raakt een versie corrupt? richt ie opeens een pistool op je? @tighar, probeer eens opnieuw te flashen. Je hebt gelijk over 4.0. 2.1 natuurlijk. Oef. Hoe raakt een versie corrupt? Ik ben er natuurlijk niet bij als tighar bezig is met zijn box, maar als je een versie een jaar gebruikt inclusief apps en zonder updates maar wellicht nog resten van updates uit het grijze verleden, neem ik aan dat opschoning op een gegeven moment niet vermeden kan worden. Op de pc geldt dat immers ook. Dus inderdaad, een schone 2.1 erop flashen. 25 september 2013 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
tighar Geplaatst: 25 september 2013 Auteur Geplaatst: 25 september 2013 ik heb de box nu een jaar of 3. Nooit iets verandert , alleen af en toe een nieuwe lijst voor de kabel zenders. Dat doe ik met dreamedit. Werkte allemaal goed, tot zondag j.l., ineens de tandwielen. De image heb ik nooit verandert, omdat ik niet weet of de box misschien een clone is.
Loui (K) Geplaatst: 25 september 2013 Geplaatst: 25 september 2013 Ik denk dat het dan wel verstandig is om eens met een schone lei te beginnen. Alles nieuw erop, Net als bij een PC ook daar moet je eens schoon schip maken.
Eduard07 Geplaatst: 25 september 2013 Geplaatst: 25 september 2013 ik heb de box nu een jaar of 3. Nooit iets verandert , Precies. Maar wel gebruikt. Tenzij het een clone is. Dan heb je een ander en veel groter probleem. Daar kunnen we je niet bij helpen. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Mojo Geplaatst: 25 september 2013 Geplaatst: 25 september 2013 ik heb de box nu een jaar of 3. De image heb ik nooit verandert, omdat ik niet weet of de box misschien een clone is. Ik denk dat je dat wel weet. Wat komt er in het schermpje te staan als je de box opnieuw opstart? Wat heb je 3 jaar geleden voor de box betaald? You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
tighar Geplaatst: 26 september 2013 Auteur Geplaatst: 26 september 2013 precies weet ik het niet meer, zo rond de 350 euro. bij een satelliet zaak , die helaas niet meer bestaat. ik ben nu aan het twijfelen of ik een kat in de zak gekocht heb toendertijd. Dat is de reden waarom ik niet durf te flashen. hij heeft het altijd goed gedaan, alleen een maal een nieuwe voeding moeten kopen.
Mojo Geplaatst: 26 september 2013 Geplaatst: 26 september 2013 Lees wat er in het schermpje komt te staan als je de box opnieuw opstart. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
tighar Geplaatst: 26 september 2013 Auteur Geplaatst: 26 september 2013 dan staat er de zendernaam, en een paar minuten kan ik de box normaal bedienen. dan komen de tandwieltjes en uit is de pret. de ab doet niets meer en de box reageert niet meer.
DoeEensGek Geplaatst: 26 september 2013 Geplaatst: 26 september 2013 dan staat er de zendernaam, en een paar minuten kan ik de box normaal bedienen. dan komen de tandwieltjes en uit is de pret. de ab doet niets meer en de box reageert niet meer. Als de box opstart... wat staat er dan op het scherm.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen