Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisterenavond (zo rond 23u30) gemerkt dat ik wel perfect beeld had op de Astra 3 zenders, maar niet op Astra 1 zenders. Wat verder nagekeken en blijkbaar is het alleen frequentie 12722 die een probleem heeft, want zenders als BVN, Discovery Channel, BBC World, CNN en andere op de 19.2 werken wel. Zenders als Vier, 2BE, Vijf en de radio zenders (Radio 1/2, MNM, Studio Brussel,...), allen op de 12722, werken niet??

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Geplaatst:

Wat ik meld dat perfect werkt is de combinatie 60cm duo-LNB en Triax 78.

En ik heb ook perfecte ontvangst op alle zenders, zowel Astra 1 als 3, behalve blijkbaar op freq 12722?!

Ik heb het topic dat je aanhaalt gelezen, maar dit handelt over de omschakeling van QPSK naar 8PSK waardoor je schotel nog beter uitgericht moet zijn e.d., maar dit is bij mij geen probleem. De zenders van Astra 3 komen binnen met 99% en die van Astra 1 met 90% ... maar bij freq 12722 staat de ontvangst op 0% (SNR 0, AGC 0, BER 0).

Ook met codering/cccam kan het volgens mij niets te maken hebben want:

- FTA zenders op 12722 (radio 1/2) werken niet

- andere gecodeerde zenders (Een, Canvas, Discovery Channel,...) werken wel

P.S.: de decoder is ook al eens volledig herstart

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

• Moderator
Geplaatst:

Alles duidt erop dat in jouw ontvanger de verandering van QPSK naar 8PSK nog niet in orde is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Alles duidt erop dat in jouw ontvanger de verandering van QPSK naar 8PSK nog niet in orde is.

?? Raar, de voorbije maanden heeft het toch goed gewerkt, en ik heb ondertussen toch al een paar keer een fastscan gedaan voor de zenderlijsten?

• Moderator
Geplaatst:

Transponder gegevens gecontroleerd in je transponder lijst?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Transponder gegevens gecontroleerd in je transponder lijst?

Normaal zie ik alle details (zoals freq, QPSK of 8PSK, enz) door 2x op de OK knop de drukken, maar nu krijg ik op die zenders enkel de EPG te zien ... ik zie dus wel welk programma er normaal gezien bezig is, hoe lang het nog duurt, de korte inhoud,...

Geplaatst:

Uit ervaring de meest voorkomende problemen met 12722

- slecht afgestelde schotel.

- slecht afgestelde skew van de LNB.

- LNB van het merk GTsat, zelfs nieuw zijn deze LNB's een ramp.

- slechte coax, in dit geval is er wel ontvangst maar veel storingen.

Geplaatst:

@ TiVe

in jouw onderschrift staat ET-6500 met openpli2.1

klopt dit?

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

Slecht afgesteld is het probleem niet denk ik ... zoals gezegd alle andere zenders/frequenties wel goede ontvangst.

Ik had aanvankelijk een GTSat duo LNB ... veel storingen, zelfs met goed afgestelde schotel ... nu een gewone TVV LNB en geen storingen meer.

Slechte coax ... onlangs heb ik een paar keer gehad dat ik totaal geen beeld meer had en een beetje 'foefelen' (af- en opschroeven) aan de F-connector loste het probleem toen op ... dus misschien ligt hier de oorzaak? Zal straks eens proberen...

Geplaatst:

@ TiVe

in jouw onderschrift staat ET-6500 met openpli2.1

klopt dit?

grtz Philip

Ja dat klopt, en ik weet dat dat ondertussen een 'oude' versie is.

Dat is wat men er bij aankoop van de ontvanger opgezet heeft (zelfs al was 3.0 toen al uit).

Omdat ik al dikwijls gelezen heb dat na upgrade naar versie 3 X of Y niet meer werkt, heb ik het nog niet aangedurfd om te upgraden ("if it ain't broke, don't fix it").

Geplaatst:

tja, we zitten ondertussen op pli4. ;)

misschien toch eens nadenken om te upgraden het zou je heel wat kopzorgen kunnen besparen.

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

Voeg er nog een aan toe:

Een DVB-T antenne in de buurt die interfereert in het frequentiegebied 12200 - 12750

(uit eigen ervaring)

VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0

TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB Dream
Wavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2

Geplaatst:

Heb je al eens de transponder verwijderd , nieuw aangemaakt en handmatig gescand?

Op 12725H op 23,5 oost zit een datakanaal, heb je daar wel goed signaal van?

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

Geplaatst:

Heb je al eens de transponder verwijderd , nieuw aangemaakt en handmatig gescand?

Op 12725H op 23,5 oost zit een datakanaal, heb je daar wel goed signaal van?

Euh, transponders verwijderen/aanmaken en handmatig scannen heb ik nog nooit gedaan (ik doe alleen regelmatig een fastscan voor de TVV zenderlijst), dus zal ik eerst moeten uitzoeken hoe dat werkt...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen